Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک پنجم جمادی الثانی سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س)  و روز پرستار( ۳۰ آذر ماه) ، افزود: در زمان شیوع این بیماری تاکنون پرستاران به ویژه پرستاران بخش درمان نشان دادند که نماد مقاومت و ایثار هستند.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: آنها با تاسی از حضرت زینب (س) ، در کمال ایثار و فداکاری به مبتلایان به کرونا و سایر بیماران خدمت کردند و با این روحیه خدمات رسانی با هیچ قیمتی نمی توان معامله کرد الا با خدا که این قشر در کمتر از یکسال خدمت صادقانه را به خلق خدا از خود نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمت ایثار و فداکاری به بیماران 

حسینی خاطرنشان کرد: پرستاران توانستند با عزمی راسخ و با روحیه ایثار و فداکاری و از جان‌گذشتگی ،صحنه‌های ماندگاری را در رسیدگی به بیماران و پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹  خلق کنند.

وی با بیان اینکه رشادت ها و از خودگذشتگی را می توان به تمامی معنا در آنها یافت ، اظهار کرد: پرستار متعهد باتوجه به شرایط سخت کرونایی ،با صبر و حوصله، خدمت جهادی را برای درمان بیماران با جان دل خریدند.

امام جمعه ابرکوه بیان کرد: پرستاری از بیمار یکی از کوچکترین وظایف و مسوولیت ‏های حضرت زینب(س) در واقعه کربلا بود، هرچند پرستاری وظیفه ای سنگین و ارزشمندی است .

وی اظهار کرد: مقام حضرت زینب (س) در رسالت پرستاری سنگین است ، زیرا این نوع پرستاری به‌مراتب مهمتر و سرنوشت ‏سازتر از پرستاری بود.

حضرت زینب (س) الگویی به تمام معنا در همه اعصار است

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه تصریح کرد: یکی از چهره ‏های برجسته جهان اسلام، به دلیل برخورداری از ویژگی ‏های منحصر به‌ فرد در تمامی زمینه ‏ها که می‏ تواند الگویی به تمام معنا در همه اعصار باشد، حضرت زینب(س) است.

حسینی یادآور شد: این بانوی گرانقدر اسلام در یکی از حساس‏ ترین برهه‌های تاریخ اسلام، از طریق تدبیر و فداکاری و شهامت، خطری را که متوجه کیان اسلام بود، رفع کرد و امروز نیز بانوان جامعه اسلامی می‏ توانند با پیروی از سیره، عملکرد و فضایل شیرین حضرت زینب کبری (س) در کربلا همه دسیسه‏ های ناجوانمردانه استکبارجهانی را خنثی کنند.

حسینی تصریح کرد: آن حضرت رسالت مهمی در نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی داشت و پیام خونین امام حسین(ع) را به تمامی نسل ‏ها و عصرها رساند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین محمدحسن لطفی مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) عصر یکشنبه در آیین تجلیل پرستاران استان یزد گفته بود که  ۱۰ ماه از شیوع کرونا می گذرد و در این مدت، پرستاران زحمت مضاعفی را متحمل شدند، امید می رود با اجرا طرح شهید سلیمانی بیماری کووید ۱۹ کاهش یابد و با کاهش تعداد افراد مبتلا به کرونا فرصتی برای استراحت پرستاران نیز فراهم آید.

به گفته علی اکبر جراحی مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پرستاران استان سه هزار و ۶۰۰ نفر هستند که  ۲۸ درصد مرد و بقیه زن هستند در حالیکه در کشور ۱۹ درصد را پرستاران مرد و ۸۱ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی  با بیان اینکه ۷۶۰ نفر( ۲۵ درصد) از مجموع کادر پرستاری استان از اسنفد ماه ۹۸ تاکنون به کرونا مبتلا شده اند، افزود: به طور میانگین روزانه ۷۰ تا ۸۰ نفر آنها در مرخصی استعلاجی یا در قرنطینه خانگی به سر می برند که این موضوع موجب شد، کمبود نیرو  در استان بیشتر احساس شود.

 پنجم جمادی الاولی زاد روز حضرت زینب(س) روز پرستار نامگذاری و امسال شعار هفته پرستار «نبض سلامت جامعه، ضربان قلب پرستار» انتخاب شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ شهرستان دارد که ۸۷ درصد آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

این ویروس  دی ماه سال ۹۸ در شهر ووهان چین برای نخستین بار شناسایی و در ایران نیز اوایل اسفند ماه سال قبل گزارش شد. 

برچسب‌ها روز پرستار ابرکوه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز پرستار ابرکوه روز پرستار ابرکوه اخبار کنکور حضرت زینب کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرآیند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، آثار اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در مرحله دوم اعضا برای گفت‌وگو دعوت شدند.

گفت‌وگوها به شکل غیرحضوری در فضای اسکای‌روم توسط گروه ارزیابی، در پنج جلسه شش ساعته انجام گرفت و در پایان ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان انتخاب شده و به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.

اسامی راه‌یافتگان به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف (بخش داستان) معرفی شد. زهرا شریفی، سما شیدایی و کیمیا موسوی از استان آذربایجان‌شرقی، فاطمه صباحی و یسنا نظمی از استان اردبیل، رها باقری از استان البرز، فاطمه‌بیتا بهزادی از استان هرمزگان، شایان جلوه‌نیا از استان بوشهر، حسنا سراجچی و زهرا شکل‌آبادی از استان همدان، آدرینا زندسلیمی، فاطمه طاهری‌ها و کتایون تندرست از استان تهران، ایلیا خسروی و یگانه آذری از استان چهارمحال و بختیاری، زینب جهان‌پرور از استان سمنان، ماهک شکوهمند و یکتا رحمتی از استان گیلان و امیرعباس توحیدی و فاطمه سپهر از استان کهگیلویه و بویراحمد در فهرست معرفی‌شدگان قرار دارند.

همچنین از استان مازندران ارغوان عبداالله‌پور، از استان خوزستان فاطمه‌زهرا جعفریان، از استان گلستان سوگل بازیاری و محمدعلی کرد، از استان مرکزی زهرا بادرستانی و سارا میرزاخانی، از استان کرمانشاه الیا کرمی، بهار امانی، محمدجواد عزیزی و مهدیه اسماعیلی، از استان یزد ریحانه خالقی، زهرا حدادزاده، فاطمه دهقانی و مونا میرجلیلی، از استان خراسان جنوبی سنا خدایی، از استان فارس فاطمه میری، فاطمه نرگس خلیلیان و مهسا احمدی به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف راه یافتند.

در ادامه از استان زنجان حسام صدرا و فاطمه تاران و از استان خراسان رضوی آیناز اصغردخت، حلما غنی‌آبادی، زینب خیاطی، زینب شفیع‌نادری، شقایق کریمی، غزاله حسین‌زاده، ستایش حشمتی و نگار رضادوست، از استان قم ترنم نراقی، رضوان صادقی، زهرا علییی، محمدمهدی مصری و محدثه غفاری نیز معرفی شدند.

اردوی انتخابِ باشگاه قاف داستان به‌زودی با حضور اعضای برگزیده این بخش برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن به‌زودی اعلام می‌شود.

تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرآیندمحور ادبی است.

کد خبر 6092177 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد