Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامعباس حسینی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، از اول دی‌ماه مشترکان خانگی که میزان مصرف آن‌ها کم‌تر از الگوی تعیین شده باشد، شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی روی قبوض گاز خود می‌شوند.

این بخشودگی شامل گاز‌بها و همه هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) بوده و صرفا سکونت‌گاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این طرح با هدف تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکان پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و کاهش مصارف غیرضرور و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با تاکید بر اینکه محاسبه گازبهای سایر مشترکان که بیش از الگوی تعیین شده مصرف داشته باشند بدون تغییر است، افزود: مشترکان با میزان مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف تعیین شده، شش ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز اقدام کنند.

در پایان این دوره شش ماهه، بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

در مصوبه هیات دولت جدول الگوی کم مصرف به شرح ذیل تعیین شده است:

۱- ایام سرد اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ (مناطق سرد)؛ ۲۰۰ متر مکعب و کمتر در ماه.

۲- ایام سرد اقلیم ۴ (مناطق معتدل)؛ ۱۵۰ متر مکعب و کمتر.

۳- ایام سرد اقلیم ۵ (مناطق گرمسیری)؛ ۱۰۰ متر مکعب و کمتر و ایام گرم در همه اقلیم ها، ۴۵ متر مکعب و کمتر.

ایام گرم محدوده زمانی نیمه دوم فروردین ماه تا نیمه اول آبان ماه هرسال تعریف شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گاز فارس رایگان شدن گاز مشترکان کم مصرف متر مکعب و کمتر تعیین شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رئوفی نسب عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به دنبال یک نیم فصل تقریباً خشک، شاهد بارش‌های بسیار خوبی از ابتدای امسال تاکنون به ویژه در بالادست سد دز و استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره به شدت الگو ناپذیر هستند، افزود: با توجه به تغییرات مستمر الگوهای بارشی در این فصل، مدیریت بارش‌ها دشوار است و در حال حاضر در هر ثانیه، ۶۰۰ متر مکعب آب از سد دز رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به آبگیری این سد در حداکثر ارتفاع در بارش‌های اخیر، اظهار کرد: بخشی از آب به صورت مدیریت شده و بر اساس تاب‌آوری رودخانه‌های پایین دست، رهاسازی شد.

کد خبر 6096578

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد