Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پاکستان در ایران گفت: ظرفیت‌های بی‌نظیر تجهیزاتی و زیرساختی که در بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد شده است در توسعه تعاملات منطقه ای نقش بسزایی ایفا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، رحیم حیات قریشی؛ سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران طی بازدید از بندر چابهار و برگزاری جلسه مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پیشنهاد می شود تمامی زمینه های همکاری بین پاکستان و ایران در جلسه اقتصادی با حضور مسئولین مربوطه بررسی و تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اظهار خرسندی از امکان انتقال کالا از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به مقصد کراچی ابراز امیدواری کرد: با تقویت تعاملات 2 کشور این روند تداوم داشته باشد.
 
سفیر پاکستان در ایران ادامه داد: تصمیماتی در خصوص گسترش همکاری های امداد و نجات دریایی گرفته و تفاهم نامه ای تهیه شده که به زودی بین دو کشور امضا می شود.
 
وی گفت: در راستای راه اندازی خط مسافری دریایی نیر رایزنی هایی انجام شده است و مراحل تصویب مقررات فی مابین را طی می کند که امیدواریم به زودی بین 2 کشور امضا و عملیاتی شود.

 


 
 

بندر چابهار؛ هاب پیوند دهنده بنادر منطقه
 
بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تقویت پیوند کشورها و همکاری متقابل یکی از رسالت های بندر چابهار است، کشورهای مختلف بر اساس نیاز و منافع می توانند در این بندر بدون هیچ محدودیتی سرمایه گذاری و فعالیت کنند.
 
وی با اشاره به تقارب فرهنگی واجتماعی با کشورهای منطقه، اضافه کرد: تمامی بنادر کشور ایران مکمل یکدیگر هستند.
 
این مقام مسئول با طرح پیشنهاد اجرایی سازی مفاد موافقتنامه خواهر خواندگی بین بنادر گوادر و چابهار، اضافه کرد: در صدد هستیم بندر چابهار نیز به عنوان هاب پیوند دهنده بنادر منطقه مطرح شود که در این خصوص نیز تا حد زیادی موفق بوده ایم.
 
وی، ایجاد مراکز مشترک جستجو، امداد و نجات دریایی بین سواحل غربی شهرستان چابهار و کشور پاکستان را در راستای ارتقای ایمنی تردد دریایی، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر ضروری دانست.
 
آقایی با طرح پیشنهاد ایجاد تسهیلات لازم در زمینه توسعه گردشگری دریایی و جابه جایی مسافر دریایی بین بنادر گوادر و چابهار بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تاکید کرد.
 
بر اساس این گزارش، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران در سفر به چابهار از زیرساخت ها، اسکله ها، تجهیزات و فرآیند تخلیه کالای اساسی در طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پاکستان در ایران بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره