Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@06:07:07 GMT

طرح آرام‌سازی میدان مطهری قم مصوب شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۱۰۷۰

طرح آرام‌سازی میدان مطهری قم مصوب شد

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم با اشاره به تصویب کلیات طرح بهسازی میدان مطهری از تبدیل امام موسی صدر به زیرگذر و تبدیل میدان مطهری به میدان پیاده خبر داد.

به گزارش ایمنا، علیرضا خاکی با اشاره به آخرین مصوبات طرح پروژه میدان مطهری، اظهار کرد: در هفته جاری کلیات بهسازی میدان مطهری مورد تصویب قرار گرفت و مصوب شد که سطح میدان مطهری با احداث یک خیابان فرعی و زیرگذر کردن امام موسی صدر به صورت یک میدان پیاده و با قابلیت برگزاری مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی و تجمعات روزمره برای زائران و مجاوران پیش‌بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت میدان مطهری از جهات مختلف، افزود: ضرورت این امر به خاطر این است که میدان مطهری نخستین میدان مدرن شهری قم بوده که احداث شده و آخرین میدان با تعریف میدان‌های شهری است که ایجاد شده است و از این لحاظ سبقه تاریخی دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم افزود: این میدان از لحاظ اجتماعی از بعد انقلاب محل اجتماعات مذهبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده و به همین لحاظ نقش مهمی در ذهن شهروندان دارد.

وی با اشاره به اهمیت ترافیکی میدان مطهری نیز گفت: به لحاظ ترافیکی هم میدان مطهری محل اتصال شمال رودخانه است و اتصال همه مناطق دو، سه و شش با حرم و هسته مرکزی از طریق این میدان صورت می‌گیرد به همین دلیل دچار یک آشفتگی حرکتی شدید است.

خاکی ادامه داد: در این میدان نیز حمل و نقل عمومی و هم سواری شخصی وجود دارد و از طرفی حجم تردد عابر پیاده نیز در این میدان بسیار بالا است به‌طوری‌که حجم ساعتی ۱۸۰۰ عبور عابر پیاده یا در بعضی مناطق ۱۳۰۰ عبور عرضی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: این سبقه تاریخی و ترافیکی و این حجم تردد ما را به این نتیجه رساند که باید در این منطقه شاهد غلبه تردد پیاده باشیم و کمیسیون ماده ۵ با زیرگذر شدن امام موسی صدر موافقت کرد که بتواند بستر این آرام‌سازی صورت بگیرد.

وی در رابطه با زمان بندی اجرای پروژه نیز تأکید کرد: طرح‌های تکمیلی پروژه نیز آماده خواهد شد و مرحله به مرحله طی یک پروژه پنج ساله پیش می‌رود؛ چون پروژه بلند مدتی است حجم عملیاتی گسترده‌ای دارد و به صورت مرحله‌ای در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 462965

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر قم کلانشهر قم نوسازی و بهسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میدان مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و ردیف بودجه تامین شده است که به پروژه تزریق می‌شود.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در خیابان آبشار بعد از پل غدیر به دلیل تردد ساکنان از شمال به جنوب به سمت حاشیه زاینده‌رود، مشکلات و حوادث زیادی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت تردد شهروندان، شهرداری منطقه ۶ احداث پل عابر پیاده در خیابان آبشار سوم، جنب خیابان مسرور در امتداد شمال به جنوب را در دستور کار خود قرار داد، افزود: عملیات اجرایی، احداث پل‌های عابرپیاده به دلیل تداخل با فضای سبز نیاز به دریافت مجوز داشت که این اقدام نیز انجام شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فونداسیون پنج پایه بتنی پل عابرپیاده خیابان آبشار اجرا شده است، ادامه داد: ۶۵ متر طول عرشه فلزی، ۱.۶ متر عرض و ۵.۵ متر ارتفاع این پل است

باقری با بیان اینکه ۹۰ درصد پل‌های عابر در کارخانه ساخته و در محل نصب می‌شود، گفت: پل عابر پیاده خیابان آبشار با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، پیشرفت ۸۵ درصدی داشته است که ردیف بودجه تأمین و به پیمانکار پروژه تحویل شده که با پیگیری و تلاش جهادی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 748665

دیگر خبرها

  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏