Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرد: در هیچ‌یک از برنامه‌های اجرایی و خروجی‌های ذیل ردیف‌های هزینه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اعتباری برای اجرای اهداف توسعه پایدار و سند ۲۰۳۰ منظور نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرد: در پی تذکری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مبنی‌بر درج ردیف بودجه‌ای برای اجرای سند ۲۰۳۰ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به اطلاع می‌رساند، در هیچ‌یک از برنامه‌های اجرایی و خروجی‌های ذیل ردیف‌های هزینه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش، اعتباری برای اجرای اهداف توسعه پایدار و سند ۲۰۳۰ منظور نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام این سازمان، در گزارشی با عنوان «مبانی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه سالانه دستگاه‌های اجرایی بودجه ۱۴۰۰ کل کشور (جلد دوم)» که برش و بازتابی از برنامه ششم توسعه است، توسعه پایدار و سند ۲۰۳۰ که صرفاً به زمان تدوین اسناد تفصیلی برنامه ششم توسعه در سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد، به موضوع یاد شده با مضمون «مشارکت فعال در اجرای برنامه‌ها و تعهدات جهانی به‌ویژه اهداف توسعه پایدار و آموزش ۲۰۳۰» اشاره شده است.

در برنامه سالانه که برشی از قانون برنامه است در جدول مندرج در اولین نسخه این موضوع آمده ولی در نسخه‌های فیزیکی و فایلی که در وب‌سایت سازمان برنامه‌وبودجه کشور قرار داده شده این موضوع اصلاح شده است؛ لذا همان‌طور که گفته شد در ماده‌واحده و پیوست‌های لایحه بودجه، این موضوع نیامده و هیچ‌گونه مابازاء مالی نیز نداشته است.

بدون تردید، فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص عدم اجرای این سند مدنظر این سازمان و کارشناسان آن بوده و به آن عمل شده است.

انتهای پیام      

منبع: دانا

کلیدواژه: توسعه پایدار لایحه بودجه برای اجرای سند ۲۰۳۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه تلگراف گزارش داد که انگلیس به شرط تأمین بودجه لازم، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ارتش خود را به موشک‌های مافوق صوت مجهز کند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع آگاه در دولت این کشور گفت: وزارت دفاع انگلیس اصرار دارد که تسلیحات جدید به طور کامل در خاک انگلیس توسعه و تولید شود و ۲۰۳۰ به عنوان آخرین مهلت برای آن تعیین شده است

تلگراف با این حال افزود این طرح‌های انگلیس در حال حاضر در مرحله اول است و هنوز مشخص نیست که آیا چنین طرح‌هایی اجرایی خواهد شد یا نه.

یک منبع نظامی در دولت انگلیس دراین‌باره افزود که در صورت روی کار آمدن «کایر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس ارتش مجبور خواهد شد پروژه توسعه موشکی خود را به دلیل کمبود سرمایه گذاری متوقف کند.

کد خبر 6091321

دیگر خبرها

  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه