Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری فارس از بیجار، اختتامیه جشنواره تئاتر ماه کردستان با عنوان وتار، با حضور مسوولان استانی با معرفی برترین‌ها، در بیجار به کار خود پایان داد.

داوران این جشنواره از بین هفت نمایش راه یافته به مرحله نهایی در قسمت کارگردانی؛ علیرضا همتیان با کارگردانی نمایش "حال همه ما خوب است" از بیجار، اسماعیل پاشایی با کارگردانی نمایش "یک زندگی بهتر" از سقز و شعیب مکتبداری با کارگردانی نمایش "روئیدن " از سنندج  به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمت نمایشنامه‌نویسی، باقر سروش با نمایشنامه "حال همه ما خوب است " از بیجار، مسعود هاشمی‌نژاد با نمایشنامه "یک زندگی بهتر" از سقز و شعیب مکتبداری با نمایشنامه "روئیدن" به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کردند.

در ادامه لوح تقدیر بهترین بازیگر زن دومین جشنواره تئاتر وتار  به پریسا قلی‌پور به خاطر بازی در نمایش "روئیدن" و همچنین نفر دوم بازیگری زن به سونیا فاروقی بازیگر نمایش "یک زندگی بهتر" از سقز و جایزه رتبه سوم به سیده‌هانیه حسینی به خاطر بازی در نمایش" 1988" از قروه رسید.

رضا یاوری با بازی در نمایش "حال همه ما خوب است" از بیجار بهترین بازیگر مرد، یونس صحرارو با بازی در نمایش "عطف به سبز" از قروه نفر دوم و داریوش رفعتی و امید نیک‌روز به طور مشترک به عنوان نفر سوم بهترین بازیگر مرد بخاطر بازی در نمایش "یک زندگی بهتر" از سقز از سوی هیات داوران انتخاب شدند.

هیات داوران در قسمت طراحی صحنه جشنواره نیز اسماعیل پاشایی به خاطر طراحی صحنه نمایش "یک زندگی بهتر"، شعیب مکتبداری بواسطه طراحی صحنه نمایش "روئیدن" و کیهان کمانگر طراح صحنه نمایش "سمفونی حیوانات" را بدون ترتیب اولویت به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی کردند. 

 در ادامه آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استانی ماه "وتار"  از سوی استاندار کردستان از جعفر ولدخان، شهرام میرزایی‌کردستانی، مازیار قبادی و پرویز احمدی چهار پیشکسوت تئاتر استان به خاطر سال‌ها فعالیت در عرصه هنرهای نمایشی استان تقدیر شد.

دراین مراسم همچنین رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان کردستان با اهدای لوح‌هایی از ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار و همچنین از امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان بعنوان مدیران توسعه‌دهنده هنر و فرهنگ در کردستان تقدیر بعمل آورد.

همچنین حوزه هنری استان کردستان با اهدای لوح از فعالیت دو گروه نمایشی استان، راه‌یافته به بخش نهایی جشنواره ملی تئاتر "مان" از بهار لطافتیان با نمایش "نرجس" و حسن ترقی با نمایش" همسرم گفت من زشت می‌خندم" با موضوع "کرونا" تقدیر بعمل آورد.

در ابتدای این مراسم امید اکبر دبیر اجرایی جشنواره در سخنانی گفت: داوری دومین جشنواره استانی تئاتر ماه – وتار به همت حوزه هنری استان کردستان بدلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا با بررسی 7 اثر راه یافته به بخش نهایی جشنواره از طریق فیلم‌های ارسال شده توسط توحید معصومی‌نسب، فارس باقری، خسرو سینا، صابر دل‌بینا و فاتح بادپروا انجام شد. وی ادامه داد: جشنواره استانی تئاتر ماه – وتار به صورت سالیانه توسط حوزه هنری کردستان در بیجار برگزار می‌شود و در دوره دوم که فراخوان آن بهمن ماه سال 1398 اعلام شد تعداد 17 اثر آمادگی خود را جهت حضور در جشنواره اعلام کردندو بازبینان جشنواره متشکل از خانم مدیا ذاکری، صابر نیک‌بخت و فریدون حامدی اسفند ماه سال 98 به صورت حضوری بازبینی آثار را به انجام رساندند و در نهایت 8 اثر را به مرحله نهایی معرفی کردند.

اکبر افزود: متأسفانه بدلیل شرایط حاکم برکشور ناشی از شیوع کرونا علی رغم به تعویق انداختن زمان برگزاری به امید بهبود شرایط فراهم نگردید و در نهایت به احترام گروه‌های شرکت کننده و قدردانی از تلاش این عزیزان و جلوگیری از تعطیلی چرخ تئاتر این جشنواره به شکل غیر حضوری و از طرق بازبینی فیلم صورت گرفت.  

وی اظهار امیدواری کرد: اختتامیه این جشنواره آغازی شد برای برگزاری دوباره هنرمندان تمامی رشته‌ها به ویژه هنرهای نمایشی در دورهمی‌های هنرمندانه که جامعه بسیار به آن نیاز دارد.

انتهای پیام 2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان جشنواره تئاتر هنرمندان دومین جشنواره استان کردستان بازی در نمایش یک زندگی بهتر معرفی کردند حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام‌ویسی صبح چهارشنبه در جلسه قرارگاه رسانه‌ای استان که با موضوع روز دختر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با بیان اینکه دشمنان و جوامع غربی هجوم گسترده‌ای برای ضربه زدن به هویت دختران ایران اسلامی را پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه زن و دختر ایرانی جایگاه، احترام و حرمت بالایی دارند و براحتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

وی افزود: بهترین سبک زندگی سبک زندگی ایرانی است و باید ترویج و تقویت شود و اجازه ندهیم دشمن بر این سبک زندگی اثر بگذارد.

غلام‌ویسی تصریح کرد: باید الگوسازی از زن و دختر موفق در جامعه ترویج یابد و دختران موفق معرفی شوند تا همه دختران با توانمندی انها آشنا شوند.

وی بر لزوم معرفی دختران موفق کرد اضافه کرد: این مهم نیازمند تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه‌ها است و همه باید دست در دست هم دهند و در این عرصه ورود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: غرب بدنبال معرفی الگوی غربی و توخالی است و نباید اجازه داد این الگوها بر جوانان ما اثربگذارد.

مسوول امور بانوان آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در راستای روز دختر برنامه‌های متنوعی را در سطح مدارس استان خواهد داشت و معرفی دختران موفق دانش‌آموز یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.

لیلا حیدری عنوان کرد: باید دختران موفق عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و غیره معرفی شوند.

کد خبر 6094047

دیگر خبرها

  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی