Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) گفت: از صبح یکشنبه ۳۰ آذر، ۸ نفر به دلیل مسموم شدن با مصرف الکل به بیمارستان مراجعه کردند و بستری شدند که حال دو نفر آنها وخیم است و احتمال فوت آنها وجود دارد.

علی موسوی با بیان اینکه نیروی انتظامی پیگیر دستگیری عوامل توزیع این الکل‌های مسموم است، تاکید کرد: از مردم درخواست داریم از مصرف هرگونه مشروبات الکلی خودداری و اگر طی ۴۸ ساعت گذشته مصرف کرده‌اند در صورت بروز علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس اورژانس کرمان و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این زمینه به مردم استان هشدار داد و گفت:  انتظار داریم مردم در صورت مشاهده هرگونه توزیع مشروبات الکلی بلافاصله به مراجع انتظامی اطلاع دهند.

محمد صابری به علائم مسمومیت با متانول اشاره کرد و افزود: متانول پس از مصرف بلافاصله جذب شده و علائم مسمومیت در مدت ۳۰ دقیقه تا ۴‌ساعت ایجاد می‌شود و علائم مسمومیت شامل گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه گوارش است.

هشدار جدی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به مراجعه چند مورد مسمومیت با الکل به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان، نسبت به عواقب مصرف این مواد مسموم هشدار داد.

علی اسماعیلی ندیمی اظهار کرد: از روز گذشته چند نفر با علائم مسمومیت به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان مراجعه کرده‌اند و در بررسی‌ها مشخص شد مسموم شدن با الکل مطرح است. شواهد نشان می‌دهد این افراد با مصرف ماده الکلی الوده به متانول مسموم شده‌اند.

کد خبر 574277 برچسب‌ها استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمان علائم مسمومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود

به گزارش خبرآنلاین، سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: طبق آخرین ویرایش فهرست دارویی ایران، سفتریاکسون داروی بیمارستانی است و باید از تجویز و مصرف سرپایی آن اجتناب کرد.

مهر در خبری نوشت: زهرا جهانگرد، با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیا و تیم متبحر برای انجام عملیات احیا) انجام شود، افزود: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی ادامه داد: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تأیید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تأیید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903351

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز