Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی از ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه گفت که در راستای بهره‌برداری از توانمندی‌های استان در دستور کار قرار گرفته است و افزود: آیین‌نامه ستاد تدبیر، تلاش و توسعه در حال نگارش است و این ستاد، هفته آینده شکل می‌گیرد.

حمید ملانوری، در نشست هم‌اندیشی رییس و اعضای اتاق تعاون استان اظهار کرد: اگر قرار است توسعه استان اتفاق بیفتد باید تفکر توسعه‌ای رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی گفت: تعاونی‌ها بسترهای خوبی هستند تا مردم گروه گروه جمع شوند، آموزش ببینند و جرأت و جسارت به آنها تزریق شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر به دنبال فعال کردن گروه‌ها و اقشار مختلف هستیم تا در مسیر توسعه از آنها استفاده کنیم، بهترین کار ایجاد تعاونی‌هاست.

وی گفت: تعاونی، بهترین جایگاه برای همفکری و همراهی و خرد جمعی پیرامون نیازها و برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌های استان است.

ملانوری تصریح کرد: افکار عمومی یکی از ارکان توسعه است که باید در راستای مباحث توسعه‌ای به کار گرفته شود.

وی افزود: تعاونی‌ها، بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری، بهترین راهکار برای فعال کردن جوامع محلی و بهترین فضا برای ترویج آموزش و فرهنگ‌سازی هستند.

وی عملکرد خراسان جنوبی در حوزه تعاونی‌ها را مطلوب خواند و گفت: اگرچه در حد کمال و ایده‌آل نیست اما استان در حوزه تعاونی‌ها ورود خوبی داشته و ما باید به عنوان متولیان امر ببینیم توانسته ایم از این تعاونی‌ها به درستی استفاده کنیم؟

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بیشترین تعاونی‌های استان در زمینه کشاورزی، معدن و خدمات فعالیت دارند که البته عمده ظرفیت‌های استان هم در همین حوزه‌ها است و ما باید ببینیم در همین سه موضوع که بیشتر مورد اقبال واقع شده چقدر توانسته‌ایم به اشتغال، سرمایه‌گذاری، نوآوری و بهره‌وری دست یابیم و این تعاونی‌ها به چه میزان از نیازهای استان را تامین کرده‌اند؟

وی خاطرنشان کرد: اتاق تعاون، اداره کل تعاون و دیگر تصمیم‌گیران باید بدانند روزی که نهالی می‌کاریم لازم است به صد سال آینده آن هم فکر کنیم، این نهال قرار نیست همیشه کوچک بماند.

ملانوری گفت: آنچه در زمان تاسیس تعاونی‌ها باید مدنظر قرار گیرد، این است که آینده فعالیتی آنها ترسیم و مشخص شود این واحد تعاونی چقدر می‌تواند تولید ثروت و اشتغالزایی داشته باشد و به چه میزان در رفاه مردم تأثیر بگذارد؟

وی افزود: آنچه باعث شد تعاونی‌ها شکل بگیرد، همان تفکر همکاری و همراهی بود که در شرایط فعلی هم ما باید به ترویج این فرهنگ همت بگماریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم باید در قالب کار تعاونی و گروهی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و سایر حوزه‌ها بپردازند و برای اینکه این موضوع اهمیت پیدا کرده و محقق شود، باید مدام تکرار تا ملکه ذهن شود و در جامعه ترویج یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان اظهار کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه بهره‌برداری از این ثروت‌هاست که باید در جامعه جاری و ساری شود.

ملانوری با اشاره به این که برای استفاده هرچه بهتر از این مزیت‌ها از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم گفت: افرادی که متناسب با نیازها و ظرفیت‌های استان ورود می‌کنند، کار عملیاتی دارند و می‌توانند به توسعه استان کمک کنند، مورد استقبال قرار می‌گیرند در مقابل افرادی که زمین، تسهیلات، امکانات و خدمات می‌گیرند اما کاری انجام نمی‌دهند، بدون تردید رد می‌شوند و جایی در استان ندارند.

وی افزود: کار باید علمی، تخصصی و متناسب با نیاز استان و آینده‌ای باشد که می‌شود متصور شد.

استاندار خراسان جنوبی از ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه گفت که در راستای بهره‌برداری از توانمندی‌های استان در دستور کار قرار گرفته است و افزود: آیین‌نامه ستاد تدبیر، تلاش و توسعه در حال نگارش است و این ستاد، هفته آینده شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از خرد جمعی و ظرفیت نخبگان، ذی نفوذان، دانشگاهیان و متخصصین برای برنامه‌ریزی در زمینه راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار استان از مهمترین اقدامات این ستاد خواهد بود.

رییس اتاق تعاون و اعضای حاضر که نمایندگان تعاونی‌های مختلف بودند و در جمع آنها مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم حضور داشتند، درخصوص مسایل و مشکلات مترتب بر تعاونی‌ها توضیحاتی را ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی توسعه منطقه خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی تلاش و توسعه تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن آرزوی توفیق برای ایشان در مسئولیت جدید عنوان کرد: باید برنامه مشخص کاری خود را به صورت خلاصه و مکتوب ارائه نمایید تا بتوان پس از گفت‌وگو و تبادل نظر آن را مبنای کار قرار داد که در این صورت عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قابلیت ارزیابی هم خواهد داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: باید در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود چرا که در برخی سیستم‌ها مشاهده می‌کنیم که وقتی فردی مسئولیت دستگاه را بر عهده می‌گیرد در ابتدای کار عنوان می‌کند که یک خرابه را تحویل گرفته و تلاش‌های گذشتگان را نادیده می‌گیرد که چنین چیزی از لحاظ اخلاقی، عُرفی و سیاست کاری صحیح نیست و البته کار را هم بی ریشه نشان می‌دهد در صورتی که اگر کار خود را در استمرار تلاش‌های مسئولان گذشته بداند هم رعایت اخلاق داشته و هم کار خود را ریشه دار نشان داده‌ است.

آیت‌الله محامی با تاکید بر جنبه کیفی و تاثیرگذاری فعالیت‌ها بیان کرد: اثربخشی فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای اهمیت است و باید ارزیابی صورت گیرد که چه مقدار در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است.

وی ادامه داد: برخی امورات روزمره باید به طور مستمر انجام پذیرد اما باید توجه داشته باشید که این‌ تنها کارهای اولیه است و باید به مراتب فراتر از این تلاش صورت گیرد و در همین راستا امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر عنوان می‌کنند:« انجام کارهای کوچک نباید شما را از کارهای بزرگ بازدارد و انجام کارهای بزرگ نباید مانعی برای انجام کارهای کوچک باشد».

همچنین در ابتدای این دیدار مجتبی میرحسینی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز به ارائه بخشی از اهداف و برنامه‌های طراحی شده در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد