Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:34:15 GMT

جاسوس افزار رژیم صهیونیستی خبرنگاران را هک کرد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۱۵۵۴

جاسوس افزار رژیم صهیونیستی خبرنگاران را هک کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فوربس، جاسوس افزاری متعلق به یک شرکت رژیم صهیونیستی برای هک 36 خبرنگار شبکه الجزیره استفاده شده است. به گفته محققان امنیت سایبری به نظر می رسد این حمله سایبری به دستور عربستان سعودی و امارات متحده عربی انجام شده باشد.

محققان «سیتی زن لب» در دانشگاه تورنتو از کشف حمله ای خرابکارانه علیه یکی از رسانه ها خبر داده اند که مقر آن در قطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش عملیات هک خبرنگاران الجزیره که توسط برخی از برترین محققان نظارتی جهان نوشته شده، سوالاتی نگران کننده درباره ضعف های آیفون مطرح می کند. این درحالی است که اپل یکی از نقاط قوت دستگاه هایش را امنیت و تعهد به حفظ حریم شخصی افراد ذکر کرده است.

طبق پژوهش مذکور، محققان یک کد مخرب کشف کرده اند که مشتریان شرکتNSO Group رژیم صهیونیستی از آن برای هک آیفون هایی با سیستم عامل قدیمی تر از iOS۱۴ استفاده کرده اند. 

این بدافزار صوت را از میکروفن آیفون ذخیره و محتوای تماسهای رمزگذاری شده را نیز استخراج می کند.

البته پیش از این نیز عربستان سعودی و امارات متحده عربی از جاسوس افزار شرکت NSO Group در حمله های سایبری دیگری نیز استفاده کرده بودند.  حال آنکه شرکت رژیم صهیونیستی ادعا می کند بدافزار مذکور فقط برای مشتریان دولتی ارائه شده تا تروریست ها و مجرمان را ردیابی کنند.

اما گزارش سیتی زن لب جدیدترین اتهامات در فهرست استفاده از این بدافزار برای نقض حقوق بشر است. به عنوان مثال از همین جاسوس افزار برای هدف گرفتن خبرنگاران در مراکش، مخالفان سیاسی در رواندا و سیاستمداران در اسپانیا استفاده شده است. در این موارد بدافزار مذکور با استفاده از واتس اپ افراد را هدف می گرفت. 

سیتی زن لب با توجه به حمله جدید معتقد است با درنظر گرفتن کشف نقطه ضعف جدید در آیفون ها در کنار گستره جاسوس افزار NSO Group در جهان، احتمالا عملیات هک کشف شده فقط شامل بخش کوچکی از  حملات سایبری کشف شده در کاربران آیفون است.

این حمله سایبری با استفاده از فناوری «صفر کلیک» انجام شده است. این بدان معنا است که  قربانیان بدون کلیک روی لینک حاوی بدافزار ، هدف حمله قرار گرفته اند. این روند نشان می دهد حملات پیشرفته تر شده و ردیابی آنها نیز سخت تر خواهد شد.

کد خبر 5100917

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی هکرها بد افزار خبرنگاران حاکمیت سایبری ویروس کرونا هفته پژوهش شرکت دانش بنیان واکسن کرونا سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی گوگل ایالات متحده امریکا پارک فناوری پردیس شرکت اسپیس ایکس همراه اول صندوق نوآوری و شکوفایی رژیم صهیونیستی جاسوس افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در نوار غزه را به شهادت رساند.

منابع خبری گزارش دادند که «محمد بسام الجمل» خبرنگار فلسطینی حاضر در رفح در نتیجه جراحت‌های وارده بر اثر حمله شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «الجنینه» در شرق رفح به شهادت رسیده است. به این ترتیب شمار شهیدان این حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ۶ نفر افزایش یافته است.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهیدان رسانه در نوار غزه از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی به ۱۴۱ نفر می‌رسد.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله‌های وحشیانه خود به نوار غزه با هدف ممانعت از انتشار اخبار جنایت‌های شنیع این رژیم، به کشتار عامدانه خبرنگاران حاضر در نوار غزه اقدام کرده است.

کد خبر 6088329

دیگر خبرها

  • شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه
  • رژیم صهیونیستی مقدمات حمله به رفح را آغاز کرد
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در لبنان + فیلم
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری