Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر اوضاع به روال عادی پیش برود؛ تا یک ماه دیگر کاخ سفید به بایدن دموکرات واگذار خواهد شد حال آنکه ترامپ با امتناع از پذیرش شکست، باز هم به دیوان عالی متوسل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قرار است بار دیگر با طرح شکایت در دیوان عالی این کشور، شانس خود را برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ بیازماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ با تنظیم دادخواستی، از دیوان عالی خواست سه رای پیشین دادگاه ایالتی پنسیلوانیا را که در باب آرای پُستی هستند؛ ابطال کند.   در حالیکه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، با اختلاف ۸۰ هزار رای، پیروزی در ایالت پنسیلوانیا را از آن خود کرد؛ جولیانی مدعی است کنگره ایالتی پنسیلوانیا که در اختیار جمهوریخواهان است باید آرای الکترال را به ترامپ اعطا کند.   این در حالی است که دیوان عالی ۱۰ روز پیش، دادخواست دادستانی ایالت تگزاس مبنی بر ابطال آرای چهار ایالت کلیدی میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا را رد کرده بود.   هفته پیش، کالج الکترال (هیئت برگزینندگان) با اعطای ۳۰۶ رای به بایدن، او را پیروز انتخابات معرفی کرد.   قرار است کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی)، حکم کالج الکترال را تائید کند حال آنکه ترامپ با امتناع از پذیرش شکست، از طرفداران خود خواسته تا در آن روز به خیابان‌ها بریزند.   مراسم تحلیف بایدن و واگذاری کاخ سفید به او، در تاریخ ۲۰ ژانویه (اول بهمن) برگزار خواهد شد.   منبع: مهر

منبع: دانا

کلیدواژه: دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش مهر، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟