Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباسعلی نجفی صبح امروز به مناسبت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت پرسنل راهداری در طول محورهای استان مازندران به صورت ۲۴ ساعته است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان در اداره کل راهداری تصریح کرد: در ۸۵ درصد ادارات شهرستانی ما از ظرفیت جوانان استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در استان مازندران برای توسعه‌ راه‌ها اضافه کرد: در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات اعتباری سعی کردیم که با حداقل اعتباراتی که در اختیار گرفتیم به نحو مناسب استفاده ببریم.

وی با اعلام اینکه موانع و مشکلات در توسعه راه‌ها وجود دارد،گفت: در استان مازندران بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر اره داریم که ارزش این راه‌ها بیش از ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و بر اساس استاندارهای جهانی باید ۶ درصد ارزش ساخت راه را برای نگهداری اختصاص دهیم.

نجفی ادامه داد: سالانه بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌های استان نیاز است در صورتی که کل اعتبارات ما از از محل اعتباری ملی و استانی حدود ۱۰ درصد این رقم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل رانندگان مازندران خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد اعتبارات ما تنها برای راهداری نیست که در زمینه ساخت راه روستایی و تعریض اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: در استان مازندران ۲ هزار ۶۰۰ کیلومتر راه فرعی، آزاد راه و بزرگراه است و ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر روستایی است اما حقیقتا همه محورهای استان مازندران ملی است که نیاز به توجه بیشتر اعتبارات در این حوزه هستیم.

نجفی با اعلام اینکه پیگیری برای دریافت اعتبارات بیشتر را در دستور کار داریم، گفت: میزان اعتبارات سال۹۸ ما نسبت به سال ۹۷ بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: تفاهمنامه رفع نقاط حادثه‌خیز به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان با سهم ۳۰ درصدی در استان و ۷۰ درصد سازمان راهداری تامین شود و تامین آسفالت و ساخت ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی استان با سازمان راهدرای تنظیم شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعلام اینکه شرایط نگهداری راه‌ها در استان متفاوت است، گفت: ترافیک محورهای استان با نوع راه همخوانی نداشته، فعالیت راهداری در سه راس یک مثلث نیروی انسانی، ماشین آلات و اعتبارات خلاصه می‌شود در زمینه نیروی انسانی از حداقل‌ها برخوردار هستیم، میزان اعتبارت ما کمتر از ۱۰ درصد اعتبارت مورد نیاز در اختیار ما قرار می‌گیرد و در بحث ماشین آلات هم با مشکلات خاصی مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه مشکلات ۱۶۵ نقطه پرحادثه در سال ۹۸ برطرف شده است، گفت: در ابتدای سال جاری ۱۰۷ نقطه دیگر در لیست نقاط حادثه خیز استان قرار گرفته و مقرر شده تا پایان سال ۳۵ نقطه حادثه خیز شناسائی شده را رفع کنیم.

نجفی از کاهش ۲۱ درصدی تعداد فوتی‌ها در راه‌های استان مازندران نسبت به هشت ماهه سال ۹۸ خبر داد و گفت: این آمار به استناد پزشک قانونی استان تهیه شده است.

وی در ارتباط با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع موانع از محورهای استان، گفت: نصب سرعت‌گیر در محورهای اصلی خلاف مقررات ملی و بین‌المللی است، موافق سرعت کاه هستیم اما سرعت‌گیرها که عامل حادثه و تصادف است در محورها ایجاد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه داد: پیگیری برای رفع سرعت‌گیرها از طریق دستگاه‌ها قضا و استانداری در دستور کار است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران راهداری جاده رانندگان مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان مازندران محورهای استان راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: از ۲۴ نقطه حادثه‌خیز استان ۱۴ نقطه در شهرستان ارومیه قرار دارد که تاکنون ۹ نقطه از این نقاط رفع یا آشکارسازی شده است.

ایرج دست نشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی متولی ۲ امربسیار مهم، ایمنی جاده، راهداری و نگهداری راه های شریانی وغیر شریانی به عنوان یک دستگاه خدمات رسان و حمل و نقل جاده ای است، تصریح کرد: وجود ۵ پایانه مرزی رسمی و یک سایت مرزی ظرفیت و پتانسیل مهمی برای استان بوده و این اداره کل راهداری  تمام ظرفیت خود را در جهت بهره‌مندی از ان بکار گرفته است. 

دست نشان با اشاره به اینکه در سال جدید تلاش خواهد شد در حوزه ایمنی راه ها به مرکز استان توجه و نگاه ویژه ای شود، خاطر نشان کرد: هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی برای بهسازی و احداث ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی استان در ظرف ۳سال تخصیص داده شده است که ۱۶۷میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه در هر سال، ۱۲۶میلیارد تومان نیز  سهم وزارت راه و شهرسازی در هر سال و ۱۲۰میلیارد تومان نیزسالانه سهم اعتبارات استانی است.

وی افزود: از ۳۵۰کیلومتر مصوب سفر ریاست جمهوری برای آسفالت راههای روستایی استان تا دهه فجر سال گذشته ۲۷۴کیلومتر آسفالت ریزی و به بهره برداری رسیده که ۷۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دست نشان ادامه داد: سهم ارومیه از این عملیات، آسفالت ریزی بطول ۴۵کیلومتر است که طبق آمار از ۱۴ پروژه مصوب برای آسفالت راه روستایی ارومیه تاکنون۱۲پروژه بطور کامل به اتمام رسیده است.

دست نشان اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی مصوب شد طی ۳سال ۵۵۰ کیلومتر راه شریانی و غیر شریانی روکش آسفالت انجام شود که تا دهه فجر سال گذشته ۳۹۹ کیلومتر روکش آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۷۳ انجام شده و از این میزان سهم جاده های شهرستان ارومیه ۵۹کیلومتر است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲۰پروژه آسفالت ریزی به مساحت ۷۳کیلومتر برای سال جاری تعیین شده است، یاد آور شد: در ۹کیلومتر از محور راژان شهرستان ارومیه در صورت تامین آسفالت بزودی عملیات عمرانی آن شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات نصب نیوجرسی در محور  ارومیه به قوشچی به اتمام رسیده و به زودی از گردنه قوشچی به سمت سلماس نیز  آغاز می شود همچنین عملیات نصب گاردریل در حوزه شهید کلانتری نیز شروع شده است.

دست نشان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی حوزه شهرستان ارومیه  در سال گذشته خط کشی شده است، ادامه داد: در پایانه مرزی سرو و مقابل ساختمان ایکس ری مسائل و مشکلاتی از جمله مشکل برق به وجود داشت و علی رغم اینکه  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مسئولیتی درخصوص نداشت اما  مشکل برق این بخش نیز توسط این اداره کل برطرف شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی