Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاغل خانگی در زمانی که بسیاری از خانوارهای کُردستانی به دلیل سایه شوم کرونا کسب و کار خود را از دست داده‌اند و یا تحریم اقتصادی ضربه‌هایی را به اقتصاد خانواده‌ها وارد ساخته می‌تواند محرکی مطلوب برای اقتصاد خانواده و افزایش نشاط اجتماعی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال به شمار می‌روند، ظرفیت انجام این نوع کسب و کار در منزل افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است؛ مشاغل یا کسب و کار خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح توسعه مشاغل خانگی در کردستان هم در حال اجرا است، مشاغل خانگی در زمانی که بسیاری از خانوارهای کُردستانی به دلیل سایه شوم کرونا کسب و کار خود را از دست داده‌اند و یا تحریم اقتصادی ضربه‌هایی را به اقتصاد خانواده‌ها وارد ساخته می‌تواند محرکی مطلوب برای اقتصاد خانواده و افزایش نشاط اجتماعی باشد.

نبود بازارچه دائمی برای فروش محصولات خانگی

مشاغل خانگی اگرچه به‌عنوان یک اقتصاد غیررسمی تلقی می‌شود و بر پایه مهارت‌های شغلی محلی استوار است، اما نقش مهمی در اقتصاد خانواده به‌ویژه خانواده‌های بی سرپرست و بدسرپرست دارد. نقطه قوت این مشاغل که برپایه تهیه غذای خانگی و صنایع دستی استوار است، فروش به موقع و یافتن بازار کار مناسب است که متاسفانه در استان کردستان بازارچه های دائمی برای فروش محصولات خانگی وجود ندارد.

رضیه احمدی، پشتیبان پوشاک در طرح مشاغل خانگی با اشاره به پتانسیل ها و نیازهای زنان خانه دار و جویای کار اظهار کرد: در اجتماع ما زنان زیادی بیکار و بدون درآمد هستند و توانایی این را دارند که حداقل درآمدی را برای کمک به معیشت خانواده به دست آورند.

وی افزود: کار تولید پوشاکی که ما با آن سروکار داریم از جمله نیازهای روزانه مردم است که شامل روپوش بیمارستان ها، هتل، رستوران ها و مدارس می شود.

پشتیبان رشته پوشاک با بیان اهداف خود در تولید کالای باکیفیت تصریح کرد: هدف ما تولید کالایی باکیفیت و با قیمت مناسب است تا بتوانیم با سایر محصولات داخلی و خارجی رقابت کنیم و توجه مشتری هایمان را به برند و محصولاتمان جلب کنیم.

وی با اشاره به نبود نیروی متخصص در تولیدی های کردستان عنوان کرد: تولیدی های ما با مشکل نبود نیروی متخصص مواجه اند و اکثر افراد علاقمند به رشته خیاطی با وجود داشتن مدارک متعدد، مهارت خاصی در این زمینه ندارند اکنون به لطف الگوی نوین طرح مشاغل خانگی امکان این را داریم که خودمان اقدام به آموزش و جذب نیرو در زمینه تولید پوشاک بکنیم.

ضرورت حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان پوشاک کردستانی

احمدی ادامه داد: خیاطی حقوق ثابت ماهانه ندارد و در آمد خیاط بسته به تعداد دوخت لباس در روز است که این مهم در ارتباط مستقیم با مهارت و سرعت انجام کار توسط خیاط دارد.

وی با بیان تخصصی شدن کار خیاطان خاطرنشان کرد: اکنون کارهای خیاطی تخصصی شده است و ما تنها یک مدل لباس را برای تولید به خیاط می دهیم که این موجب افزایش سرعت تولید و کیفیت محصولاتمان می شود.

پشتیبان رشته پوشاک گفت: متاسفانه تولیدات پوشاک در کردستان چشمگیر نیست و معمولا تولیدکنندگان سرمایه لازم برای تولید انبوه را ندارد و این خود موجب عدم پیشرفت صنعت پوشاک در کردستان شده است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان پوشاک کردستانی اظهار کرد: تولیدکنندگان پوشاک کردستان توانایی تولید محصولات با کیفیت را دارند به صورتی که محصولشان پتانسیل صادرات به استان ها و کشورهای همسایه را داراست اما از لحاظ مالی ضعیف هستند و نیاز به حمایت دارند.

کردستان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سهم ۴۰۰ نفری دارد

برهان صلواتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نیمه نخست امسال در این استان ۵۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ایجاد مشاغل خانگی به ۶۳۲ متقاضی پرداخت شده است.

وی گفت: این میزان تسهیلات در ۲ بخش شامل ۶۰۸ طرح به میزان ۴۵ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال به صورت متقاضیان مستقل و ۲۴ طرح به میزان ۱۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در این استان طی نیمه نخست امسال ۶۶۷ طرح مشاغل خانگی برای دریافت ۶۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که شامل ۶۴۱ طرح مستقل و ۲۶ طرح پشتیبان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: همچنین امسال این اداره کل بر نحوه فعالیت حدود یک هزار مورد پروانه صادره در ارتباط با اشتغال در حوزه مشاغل خانگی نیز نظارت داشته است.

صلواتی با اشاره به انجام فرایند ثبت نام متقاضیان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: این استان سهم ۴۰۰ نفری از اجرای این طرح در سال جاری دارد.

وی اضافه کرد: این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی طی چند سال گذشته موفق شد در سه مرحله از برگزاری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ۲ هزار و ۶۰۷ نفر را با استفاده از مزایای این طرح صاحب شغل کرده و وارد بازار کار کند.

وی اضافه کرد: امسال نیز ثبت نام متقاضیان آموزش مهارت‌های مشاغل خانگی در قالب این طرح ملی از دهه اول شهریور سال جاری آغاز شد و تا پایان دهه اول مهر ادامه دارد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد با دستگاه همکار ۴۰۰ نفر از متقاضیان جدید را به سمت بازار کار سوق دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: متقاضیان واجد شرایط  می‌توانند به سامانه www.inhb.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و ارائه اطلاعات خواسته شده و ثبت‌نام خود برای بهره مندی از مزیای این طرح اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این اداره کل در صدد افزایش سهمیه استان از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است، یادآور شد: پیاده‌سازی موفق این طرح در استان نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است.

مشاغل خانگی راه نجاتی برای اقتصاد متأثر از کرونا و تحریم است و اثربخشی این نوش دارو زمانی است که از آن حمایت شود و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، ارائه آموزش‌های تخصصی و ایجاد بازار فروش محصولات از مهمترین مسائل در این زمینه است که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کار و رفاه اجتماعی اقتصاد خانواده مشاغل خانگی فروش محصولات میلیون ریال کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مانند روزهای گذشته باثبات است و قیمت خودروهای داخلی، به جز محصولات ایران‌خودرو تغییری ندارند.

کوییک S دنده‌ای از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپا، نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و با نرخ ۴۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا است که از ابتدای امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۷۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس ELX سفارشی؛ سدان محبوب ایران‌خودرو نیز نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و با ۷۳۳ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک رکورددار افت قیمت در روز جاری به شمار می‌رود که امروز ۳۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۴۴ میلیون تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۲۳ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۳۳ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۷۹۷ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۱۴ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۲۸ میلیون تومان، پژو پارس ۶۶۰ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۵۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک (ارتقا) ۷۴۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۰۵ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۲۵ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۰۴ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V۲ به قیمت ۹۵۸ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۸ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۲۴ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۶ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۴ میلیون تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۵۹۳ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز به جز محصولات مدیران‌خودرو و بهمن‌موتور، نوسان چندانی ندارد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دستی کراس‌اوور اقتصادی مدیران‌خودرو، امروز هفت میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ ۹۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ریسپکت بهمن‌موتور یکی از سدان‌های مونتاژی این شرکت نیز افت ۳۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته دارد و به قیمت یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دیگنیتی پرایم یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن‌موتور ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیگو ۸ پرو هیبرید کراس‌اوور جدیدالورود مدیران‌خودرو نیز ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به قیمت سه میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۶۵ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۳۰ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 748270

دیگر خبرها

  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت + جدول
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی