Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بسیج و مساجد در طول ۴۰ سال گذشته گفت: کانون های مساجد و همچنین بسیج، هیئت امنا و امام جماعت در مساجد می توانند با هم افزایی در بحث آموزش عمومی برای مقابله با کرونا ورود جدی داشته باشند.

حجت الاسلام صادق طباطبایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج در ایام کرونا برای بحث آموزش عمومی جهت مقابله با این بیماری گفت: یکی از ظرفیت های اصلی انقلاب اسلامی بسیج و مساجد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدا تا امروز این دو نهاد نشان داده اند که در هر وضعیت بحرانی در کشور می توانند پای کار بیایند و جانانه فعالیت و تلاش کنند.

 

 

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مساجد ظرفیتی هستند که با مسئولیت های اجتماعی که به آنها سپرده می شود ما را در هر بحرانی کمک کنند. محور مسجد امام جماعت و هیئت امنا است. با توجه به اینکه در مساجد نهادهایی همانند کانون های فرهنگی و هنری و همچنین بسیج فعالیت می کنند لذا امام جماعت و هیئت امنا، همچنین گروه های مختلف و کانون های فرهنگی و هنری و بسیج می توانند با هم افزایی در بحران کرونا همان گونه که در بحث کمک مومنانه خوب درخشیدند در بحث آموزش عمومی برای مقابله با این بیماری نیز وارد میدان شوند و این مسئولیت را به عهده بگیرند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه یکی از محدودیت هایی که در بحث کرونا ایجاد شد، محدود شدن فعالیت ها و مراسم های مذهبی با حضور مردم و مشارکت آنها بود. راهپیمایی ها، نماز جماعت و نماز جمعه تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفت و در طول یک سال گذشته فعالیت ها در این حوزه ها محدود شد اما فارغ از این مسایل مساجد و بسیج می توانند در حوزه آموزش عمومی وارد میدان شوند و در این رابطه با کمک وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه هایی را در این رابطه داشته باشند.

 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با توجه به ظرفیت مساجد و بسیج چنین تاکیدی را داشتند لذا ما از مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا نیز می خواهیم بحث آموزش عمومی و استفاده از ظرفیت این دو نهاد را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس کانون های مساجد مجلس بحث آموزش عمومی مقابله با کرونا مساجد و بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)