Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:26:29 GMT

اسناد بلدیه همدان به آرشیو ملی منتقل می‌شود 

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۲۵۱۱

ایسنا/همدان اسناد باارزشی از بلدیه و شهرداری همدان مربوط به اواخر دوره قاجار و پهلوی اول و دوم، در بایگانی راکد شهرداری همدان نگهداری می شود که با توافقات صورت گرفته و نگاه فرهنگی شهرداری همدان، این اسناد پس از بررسی کارشناسی، به مرکز اسناد استان به عنوان نماینده آرشیو ملی ایران در غرب کشور منتقل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در دیدار با شهردار همدان، با اعلام این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۳ هزار برگ سند و عکس مربوط به تاریخ بلدیه و شهرداری همدان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مدیریت غرب کشور به مرکزیت همدان نگهداری می شود که تماماً از طریق سایت کتابخانه ملی ایران در دسترس علاقمندان است.

میثاق گودرزی افزود: تاکنون نمایشگاه های متنوعی از این اسناد در مناسبت های ملی و مذهبی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برگزار شده و به زودی اسناد قابل توجهی در موزه مردم شناسی استان که به همت شهرداری همدان در حال راه اندازی است به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی از توافقات اولیه برای انتقال اسناد بایگانی راکد شهرداری همدان به آرشیو ملی استان خبر داد و گفت: اسناد و مدارک با ارزشی در این آرشیو نگهداری می شود که بخشی از آنها قابلیت انتقال به آرشیو ملی ایران و ثبت در حافظه مکتوب کشور را دارند که خوشبختانه با نگاه فرهنگی حاکم بر مدیریت شهرداری همدان، این اسناد به زودی تعیین تکلیف و منتقل خواهند شد.

گودرزی از برگزاری نشست های علمی و تاریخ پژوهی در راستای همدان شناسی با همکاری دستگاه های مرتبط خبر داد و مطرح کرد: اندیشگاه مرکز اسناد همدان به زودی راه اندازی و با حضور مفاخر و شخصیت های علمی، فرهنگی و تاریخ پژوهان استان و کشور، لایه های پنهان تاریخ استان همدان واکاوی و تبیین و تشریح خواهد شد.

شهردار همدان نیز از آمادگی همکاری همه جانبه شهرداری همدان با مرکز اسناد استان خبر داد و اعلام کرد: حفظ میراث مکتوب استان و خدمت به جامعه فرهنگی، علمی و پژوهشی یکی از وظایف شهرداری ها است که در همدان از اهمیت و جایگاه ویژگی برخوردار است.

عباس صوفی افزود: همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شهرداری از جمله فرهنگسراها، سالن های نمایش و نگارخانه ها و امکانات تبلیغی و اطلاع رسانی در اختیار شهرداری در خدمت مرکز اسناد همدان خواهد بود و در این زمینه نهایت همکاری خواهد شد.

وی خواستار همکاری بیشتر مرکز اسناد همدان با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان شد و تصریح کرد: لازم است در راه اندازی و توسعه موزه مردم شناسی شهر همدان، مرکز اسناد شهرداری و مرکز همدان شناسی، هر دو مجموعه همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، در این نشست از حکم "سعید الممالک" به عنوان رئیس بلدیه همدان در سال ۱۲۹۴ از سوی وزارت داخله رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتابخانه سازمان اسناد و كتابخانه ملي شهرداري شهرداری همدان کتابخانه ملی مرکز اسناد ملی ایران آرشیو ملی غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی بلوری‌نوین بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ورزشی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱ هزار نفر از شهروندان همدانی در ورزش شهروندی شهرداری مشارکت کردند.

وی افزود: در رشته‌های فوتبال، فوتسال، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، ورزش صبحگاهی، ژیمناستیک، هندبال، دارت، تیراندازی با کمان، تکواندو، کاراته و بازی‌های بومی محلی مسابقات و جشنواره‌های متعددی برگزار شد.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به درخشش در مسابقات کلانشهرها گفت: در رشته فوتبال مقام دوم، مسابقات دارت مقام سوم، پینگ‌پونگ مقام سوم، کشتی مقام سوم و در مجموع در کلانشهرهای کشور شهرداری همدان مقام چهارم کشور را کسب کرد.

بلوری‌نوین خاطرنشان کرد: ورزش شهروندی شهرداری همدان در کشور یکی از قطب‌ها و الگویی برای تمام استان‌ها است.

وی با اشاره به آکادمی‌های باشگاه شهرداری همدان بیان کرد: ما در ۴ رشته فوتبال، کاراته، کشتی و کبدی فعال است.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: در رشته فوتبال هادی گل‌محمدی از مربیان شاخص استان به عنوان مدیر آکادمی و در کشتی حسین بختیاری به این پست منصوب شدند.

بلوری‌نوین با اشاره به اختتامیه مسابقات ورزش شهروندی شهرداری همدان در سال ۱۴۰۱ گفت: ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با تولد امام رضا (ع) اختتامیه ورزش شهروندی شهرداری همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین همزمان افتتاحیه ورزش شهروندی در سال ۱۴۰۲ با نام شهروند قهرمان برگزار می‌شود.

کد خبر 6098285

دیگر خبرها

  • پردیس دریایی دانشگاه‌های مطرح کشور به هرمزگان منتقل می‌شود
  • پانزده سازمان دولتی پیشگام حفظ میراث مکتوب
  • حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • شرایط حفاظت از اسناد تاریخی در خانه‌ها مناسب نیست
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم