Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با عنوان دانشگاه کارآفرین و موسسه فرهنگی هنری مطالعات جامع رستا بنابر مسوولیت اجتماعی خویش، طرح جایزه عالی جوان نوآور ماندگار را در دستور کار خود قرار داده اند.

این جایزه مزین به نام و صفات شخصیتی شهید سید مصطفی موسوی، جوان ترین شهید مدافع حرم و دانشجوی رشته مهندسی مکانیک این دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایزه شهید موسوی بر آن است جوانان برتر و نوآوران ایرانی از همه اقشار اجتماع را فراخوانده و شناسایی کند؛ به عبارت دیگر، هدف از این یادوآره انتخاب جوان نوآور و ماندگار در زمینه مسوولیت اجتماعی، مشارکت نوآورانه در حل مسایل منطقه خود، کشور همچنین افزایش پویایی و ایجاد فرصت های برابر است.


شرکت کنندگان

شرکت کنندگان جشنواره جایزه سید مصطفی موسوی در ۲ سطح دانشجویی و آزاد مجاز به شرکت در این رویداد هستند.

در بخش دانشجویی، دختران و پسران دانشجو در بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال بدون محدودیت مذهب مورد تایید جمهوری اسلامی ایران از تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکان شرکت در این جشنواره دارند.

گروه دوم یا آزاد را دختران و پسران در سنین ۱۸ تا ۳۵ سال با تابعیت ایرانی بدون محدودیت مذهب مورد تایید تشکیل می دهد.

شهید موسوی را بیشتر بشناسیم

شهید مصطفی موسوی ۱۸ آبان ماه سال ۷۴ دیده به جهان گشود. این شهید مدافع حرم از همان سال های کودکی و نوجوانی ذهن خلاقی داشت و استعداد مهندسی اش نمایان بود. او شهید چمران، شهید عباس بابایی و شهید آوینی را الگوی خود قرارداده بود و کتاب های دکتری شریعتی و تفاسیر قرآن را مطالعه می کرد. شهید موسوی در یکی از دیدارهای خود با سردار شهید قاسم سلیمانی از او خواسته بود کتاب خود را برایش امضا کند که سردار هم در پاسخ گفته بود: من دست شما را می بوسم و شما باید به من امضا بدهید.

شهید موسوی در ۲۱ آبان ماه ۹۴ و درست سه روز بعد از زادروزش، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سخنان سردار دل ها درباره شهید موسوی

سردار شهید قاسم سلیمانی درباره شهید موسوی تاکید کرده بود: یکی از همان سربازان اسلام که جانش را و خونش را فدای دین و وطن کرد، تنها پسر من آقا سید مصطفاست که اگر ده ها مصطفی دیگر هم داشتم باز هم در راه حق دین و وطن فدا می کردم.

به گزارش ایرنا، نظر به اهمیت برگزاری جایزه شهید مصطفی موسوی، دبیرخانه دائمی در سرای نواوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تشکیل و برای برگزاری این جایزه بیش از ۲۴ جلسه ستادی، کمیته علمی و اتاق فکر از سوی واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.

کمیته علمی و داوری جشنواره

این جشنواره از سه کمیته علمی، ارزیابی و داوری تشکیل می شود. در بخش کمیته های علمی و ارزیابی، چند نفر از اعضای هیأت علمی واحد تهران دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند که می توان به دیاکو عزیزی، مریم مصلح، حسین پیشگر، سمیه خلیلی آشتیانی، بابک نصیری، حامد معیری اشاره کرد.

برخی دیگر از مسوولان از وزارت ورزش و جوانان، دفتر نهاد ریاست جمهوری، معاونت دانشجویی و جوان جمعیت جوانان هلال احمر هم در این کمیته ها عضویت دارند.

روند داوری
مستندات ارسال شده به دبیرخانه در چهار مرحله ارزیابی و داوری می شود.

در مرحله اول نخست، اوراق هویتی و مستندات نوآوری توسط دبیرخانه مرکزی مطابق با قوانین عمومی جایزه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در صورت تکمیل مدارک به مرحله بعد ارسال می شود.

در مرحله دوم، کارگروه های تخصصی بنابر شاخص های مصوب دبیرخانه مرکزی صلاحیت عمومی و تخصصی،متقاضیان را بررسی کرده و در صورت اخذ حد نصاب امتیاز تعیین شده به مرحله داوری استانی ارسال می کنند.

بر اساس مرحله سوم، کمیته های داوری ستاد استانی بنابر شاخص های مصوب دبیرخانه مرکزی صلاحیت تخصصی متقاضیان را بررسی می کنند و بر اساس بالاترین امتیاز حداقل سه نفر گزینش شده و جهت داوری نهایی به دبیرخانه مرکزی ارسال می شوند.

در مرحله نهایی، یک هیأت تخصصی متشکل از حداقل سه نفر بنابر شاخص های مصوب دبیرخانه مرکزی یک نفر را بر اساس بالاترین امتیاز انتخاب می کنند.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو شهدای مدافع حرم قاسم سلیمانی برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو شهدای مدافع حرم قاسم سلیمانی برگزیدگان علم دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو شهدای مدافع حرم قاسم سلیمانی برگزیدگان علم اخبار کنکور دانشگاه آزاد اسلامی دبیرخانه مرکزی مصطفی موسوی شهید موسوی واحد تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا

کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی، دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نامگذاری شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم نامگذاری همزمان ساختمان‌های آموزشی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور بصورت مجازی به نام شهدای دانشجوی دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار و بصورت ارتباط تصویری امکان شرکت مراکز استان‌ها در آن فراهم گردید.

در کرمان، خانواده شهید مکرمه حسینی در سالن کنفرانس ستاد دانشگاه پیام نور استان کرمان حضور یافتند و کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی نامگذاری شد.

گفتنی است شهیده مکرمه حسینی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور مرکز کرمان و عضو کانون دانشجویی هلال احمر بود که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سال گذشته آسمانی شد.

دیگر خبرها

  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌ نام «استاد فروغی» نام‌گذاری شد
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند