Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموز پژوهشگر برتر استان قزوین گفت: کمک به شکوفایی هوش و کشف استعدادهای نهفته دانش آموزان و هدایت درست آنها می تواند به موفقیت های علمی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهشید کشتکار که رتبه اول پژوهش دانش آموزی را کسب کرده از سوی آموزش و پرورش مورد تجلیل قرار گرفت تا با معرفی این استعدادهای جوان، برای ترسیم آینده ای درخشان امیدوارتر از گذشته مسیر علمی کشور را طی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه مراسم تجلیل فرصتی شد تا در گفتگو با این دانش آموز موفق قزوینی با دیدگاهها و نظرات این نخبه نوجوان بیشتر آشنا شویم.

مهشید کشتکار به خبرنگار برنا گفت: در پایه دوازدهم دبیرستان پروین اعتصامی شهرستان البرز  تحصیل می کنم و موفق شدم مقاله ای در خصوص محلول wc قلیایی ارگانیک در مهار آفات سبزیجات در الموت شرقی ارائه کنم که خوشبختانه اختراع آن را هم ثبت کردم و به عنوان پژوهشگر برتر در جشنواره خوارزمی انتخاب شدم.

وی در خصوص ایده های دانش آموزی در عرصه های مختلف افزود: جوانان و نوجوانان مستعد زیادی در مناطق مختلف استان داریم که ایده های برتری دارند که در صورت حمایت می تواند کاربردی شود. 

کشتکار یادآورشد: طرحی که ارائه کردم در سطح کشوری بود و در همه مناطق قابل اجراست، برای نمونه در استان یزد که آب و هوای خشکی دارد و نیز شمال کشور با رطوبت بالا هم می تواند پیاده شود.

این دانش آموز پژوهشگر برتر استان و کشور تصریح کرد: چون در بخش آفات نباتی شاهد فراگیری طیف وسیعی از آفات نباتی از شپشک گرفته تا ملخ های جالیزی هستیم که آسیب زیادی به مزارع می زند لذا این محلول می تواند برای مهار آفت موثر باشد.

بهره گیری از هوش دانش آموزان را محدود نکنیم

کشتکار به سیستم کنونی آموزشی کشور انتقاد دارد و در این باره اظهارداشت: طبق پژوهش های انجام شده گفته می شود حدود 34 نوع هوش شناسایی شده که در مدارس فقط بر روی دو نوع هوش حفظیات و ریاضی کار می کنند در حالی که هر دانش آموز در یک هوش استعداد دارد که شناسایی نشده است. 

وی اضافه کرد: البته کسی در جهان نیست که 34 هوش را یک جا داشته باشد و کسی هم نیست که 5 هوش در حد نابغه داشته باشد  لذا اگر افراد مستعد را شناسایی کرده و نگذاریم ذهنشان مخدوش و کور شود و آنها را در مسیر درست هدایت و راهنمایی کنیم می توان به دستاوردهای خوبی رسید.

این دانش آموز نخبه یادآورشد: نیازی نیست در کلاس ها فقط آموختن را  یاد دهیم بلکه اگر معلمان بتوانند استعداد و هوش نهفته و نبوغ دانش آموزان را کشف کرده و آنها را درست هدایت کنند می توان از این ظرفیت برای حل مشکلات بهره گرفت.

کشتکار گفت: در کتاب درسی بخش کاوش و تحقیق  طراحی شده که اگر دبیران روی این بخش مانور زیادی دهند قادر خواهیم بود بخشی از مشکلات و چالش ها را شناسایی و راهکاری برای حل آن ارائه کنیم لذا مهمترین رسالت معلمان شناسایی و کشف استعداد های درخشان و هدایت درست آنهاست.

میزهای مستطیل کارآیی ندارد/ میزگرد و دورهمی را جایگزین کنیم

این دختر دانش آموز به نکته جالبی هم اشاره کرد و پیشنهاد داد میزهای مستطیل را به گرد تبدیل کنند تا دورهمی های فکری در مدارس شکل بگیرد.

وی اظهارداشت: باید کاری کنیم تا دانش  آموزان با اشتیاق سراغ تحقیق بروند و اجباری در کار نباشد و آموزش و پرورش اگر میزهای مستطیل را حذف کرده و میز دایره ای را جایگزین کند تا دانش آموزان کنار هم بنشینند و تبادل نظر صورت گیرد به نتایج بهتری می رسیم. 

کشتگار اضافه کرد: دوران حفظ مطب در مدارس سپری شده و در عصر کنونی باید با تشریک مساعی و تبادل اندیشه و دورهمی و گفتگوهای علمی به دستاوردهای بهتری رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح جدیدی برای آینده دارد گفت: در خصوص مننژیت کودکان طرحی دارم که در مراحل نهایی است و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اعلام حمایت کرده و قرار است همکاری کند تا این ایده را عملیاتی کنم.

کشتکار بیان کرد: مننژیت نوزادان موارد آزمایشگاهی زیادی دارد که باید روی آن کار شود که دانشگاه علوم پزشکی هزینه آن را متقبل شده و امیدوارم بتوانم آن را نیز به صورت علمی و عملی ارائه کنم.

کشتکار از رویکرد مدیرکل آموزش و پرورش درحمایت از دانش آموزان محقق و پژوهشگر تشکر و قدردانی کرد و یادآورشد: در سال هایی که درس خوانده ام مانند امسال شاهد حمایت جدی از پژوهشگران نبودم و  مدیرکل آموزش و پرورش نگاه خوبی دارند و قرار است اتفاقات خوبی بیفتد و  از این که پژوهش اهمیت زیادی پیدا کرده خوشحالم که می توان امیدوار بود با اتکا به تحقیق و پژوهش به دستاوردهای خوبی رسید. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پژوهشگر قزوین آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند

 رضا شریفی در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس دانشگاه زابل برگزار شد، با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، بیان کرد: ریش‌سفیدان و مسئولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم‌گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است و امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این زمینه می‌تواند به امن شدن و خوشنامی و معرفی استعدادهای سیستان و بلوچستان کمک کند.

وی با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد و محروم نیست ادامه داد: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

شریفی تشریح کرد: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان را با هزینه کمتری مدیریت کنیم باید یک شورای مشورتی پیش‌کسوتان و ریش‌سفیدان و یک شورای مشورتی از جوانان، نوجوانان و نخبگان منتخب شناسایی شده این رویداد تشکیل دهیم.

وی افزود: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاقات خوبی رقم خورد و تیم مدیریتی استان توانست به میزان چندبرابر اعتبارات سالانه اعتبار جذب کند و طرح‌های بزرگی در استان شروع شد و قرار است امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد شکوفایی استان باشیم.

 معاون استاندار گفت: ما به‌اندازه کافی در استان از تعصبات قومی و مذهبی هزینه داده‌ایم و باید حل شود و ما هنرمندان و بزرگانی داریم که تاریخ‌ساز شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک طرح تمام شده بهتر از ۱۰ طرح نیمه‌تمام است، تأکید کرد: مسئولان و نمایندگان مردم باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کرده و همه ما متمرکز شویم و آن را به نتیجه برسانیم و عقب‌ماندگی‌ها را باید جبران کنیم.
 
گفتنی است؛ هم‌زمان با برگزاری آیین پایانی دومین رویداد از محله و مدرسه تا انجمن، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه زابل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند