Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، سه منبع آگاه که در خصوص حضور دوباره «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با وی بحث کرده‌اند به پایگاه خبر‌ی «آکسیوس» گفته‌اند که او قصد ندارد به این زودی‌ها برای انتخابات آتی این کشور اعلام نامزدی کند.

پایگاه خبری آکسیوس، در توضیح دلیل این اقدام ترامپ نوشته که وی قصد ندارد تا قبل از بیستم ژانویه (یعنی روز بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن») برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کند، زیرا این کار به رأی‌دهندگان مهم وی نشان خواهد کرد که او مبارزه برای تغییر نتایج انتخابات را رها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گمانه‌زنی‌هایی که در این خصوص زده شده بود اواسط آذرماه در کاخ سفید به طرفدارانش گفته که درصدد نامزدی در انتخابات چهار سال بعد است.

ترامپ که در تلاش‌هایش برای اثبات تقلب در انتخابات ریاست جمهوری و نپذیرفتن شکست تداوم داشته، در جریان مراسمی که به مناسبت جشن کریسمس در کاخ سفید با حضور هوادارانش برگزار شد به گمانه‌زنی‌های اخیر رسانه‌ها درباره قصدش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ دامن زد.

دونالد ترامپ در این مراسم خصوصی به حامیانش گفت: «این چهار سال (حضورم در مقام ریاست جمهوری آمریکا) خارق العاده بوده است. ما در تلاش هستیم که یک چهار سال دیگر هم داشته باشیم، اگر نشد (نتیجه تلاش برای اثبات تقلب در انتخابات به جایی نرسید)، چهار سال دیگر شما را خواهم دید».

علی‌رغم تأیید پیروزی بایدن در انتخابات با کسب ۳۰۶ رأی الکترال بعد از بر‌گزاری جلسه رأی‌گیری‌ در سراسر ایالات متحده، اما ترامپ همچنان از پذیرش شکست امتناع کرد.

ترامپ بعد از آنکه الکترال کالج یا مجمع گزینندگان ایالات متحده، بایدن را رسماً به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب کردند با انتشار پیامی در توئیتر باز هم ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد.

تیم رئیس‌جمهور آمریکا شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی بوده مطرح کردند اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شدند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتخابات آمریکا انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا رئیس جمهور آمریکا ریاست جمهوری چهار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شود حمله به منزل جو بایدن‎

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید