Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیوستن ایران به FATF گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند در بحث مقابله با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریست اگر می‌خواهد اقدامی صورت گیرد بهتر است قوانین داخلی در این باره اصلاح شود چه دلیلی برای پیوستن به گروه‌های خارجی در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک آنهم در شرایط جنگ اقتصادی باعث می‌شود تا کشور مانند یک اتاق شیشه‌ای در برابر دشمن قرار گیرد و دشمنان با سهولت به اطلاعات مالی ما دست یابند.  

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: نکته مهم اینجاست که گردانندگان و سردمداران اصلی این گروه‌ها و این نهادهای بین‌المللی حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در جهان هستند که سعی می‌کنند با ایجاد این سازمان‌ها چهره واقعی خود را بپوشانند.

شجاعی خاطرنشان کرد: سردمداران و گردانندگان FATF و CFT عاملان اصلی ترور حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده هستند که به جای پاسخگویی ایران را تحت فشار قرار داده‌اند تا به عضویت  CFT و FATF درآید.

وی افزود:‌ همانطور که بازرسان آژانس اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای ما را در اختیار دشمنان قرار دادند و زمینه ترور آنها را فراهم کردند گروه مالی اقدام مشترک نیز اطلاعات سرداران اقتصادی ما را در اختیار دشمن قرار خواهد داد و مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت:‌همانطور که گفتم اگر بنا است اقدامی هم در زمینه مقابله با تأمین مالی تروریست و پولشویی صورت گیرد بهتر است قوانین داخلی اصلاح شود نه اینکه ما به نهادهایی در حوزه بین المللی در این حوزه بپیوندیم که گردانندگان اصلی آن بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی در جهان هستند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: حسن شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس گروه بانک توسعه اسلامی گفت: جهان به راه‌حل‌های بلندمدت و پروژه‌های زیرساختی پایدار نیاز دارد، زیرا شکاف تأمین مالی زیرساخت‌های جهانی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

محمد الجاسر در نشست سالانه بانک و رویداد جشن طلایی در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت که تأمین مالی این پروژه‌های زیرساختی پایدار، مستلزم تغییر پارادایم است.

وی گفت: مکانیسم‌های سنتی تأمین مالی عمومی برای برآوردن تقاضای رو به رشد برای پروژه‌های زیربنایی مناسب نیست و جهان برای رسیدگی به این چالش‌ها و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نیاز به رویکردی جدید دارد.

الجاسر بیان کرد: این جایی است که بانک اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور ظاهر می‌شود و اصول مبتنی بر دارایی و اشتراک ریسک آن کاملاً با نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته برای پروژه‌های زیرساختی بلندمدت هماهنگ است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی افزود: «علاوه بر این، بانک اسلامی با تاکید بر مسئولیت زیست محیطی، کاملاً در موقعیتی است که از این تلاش‌ها حمایت کند».

همچنین یادآوری کرد که در پنج دهه گذشته، بانک از امور مالی اسلامی دفاع کرده است. او می‌گوید استراتژی ما حول محور ایجاد مشارکت‌های قوی، تقویت بازارهای مالی و توانمندسازی بخش خصوصی است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی معتقد است که جهان بر سر تقاطع ایستاده است. همه‌گیری کووید -۱۹ آسیب‌پذیری‌ها را در زیرساخت‌ها آشکار و منابع عمومی را تخلیه کرد همچنین پیشرفت توسعه را معکوس کرد.

الجاسر گفت: «یک سوم کشورهای کم‌توسعه‌یافته در حال حاضر بدتر از دوران پیش از همه‌گیری هستند. بدون اقدام فوری، چشم‌انداز توسعه آنها می‌تواند بدتر شود».

همچنین تاکید کرد کشورهای کمتر توسعه یافته دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده در انتظار آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی برای کاهش فقر، ارتقای سلامت و آموزش و ایجاد اشتغال کلیدی است، افزود: این مورد تاب‌آوری در برابر شوک‌های آینده مانند همه‌گیری و تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند.

کد خبر 6090673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰