Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظافت منزل از جمله اموری است که علاوه بر بهداشت و نظم ، آرامش خاص به خانه و محل سکونت و اشتغال افراد القا می کند. - اخبار بازار -

نظم در هر جایی زیبایی را به همراه دارد و زیبایی نوازشگر روح و جان آدمی است .

به همین خاطر پرداختن به مسئله نظافت نه تنها راهکاری جهت بهداشت و نظم است بلکه حاصل آن ایجاد مسکنی آرام و در نتیجه جامعه و افرادی با روحیه ی شاد می باشد

نظافت منزل را اگر بخواهیم به مرحله اجرا در آورریم ، می توان گفت هر کسی نظافت منزل را طبق آداب و رسومات و فنون آموخته شده و فضا و امکانات زندگی به نحوی متفاوت انجام می دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در انتها نظافت منزل به یک نتیجه ختم می شود

حال می پردازیم به نظافت منزل با دیدی کلی و روشی که اکثر افراد به همین منوال انجام می دهند ،

 در واقع نظافت منزلی که در آن سکونت و یا اشتغال داریم به این شیوه آغاز می شود

ما وقتی نظافت منزل را شروع می کنیم ناخودآگاه ابتدا آشفتگی ، آلودگی و بی دقتی ها را جستجو می کنیم پس می توان گفت نظافت منزل آغازش با جمع و جور کردن وسایل و ابزاری شروع می شود که سرجای خودشان نیستند و این نکته با توجه به فضا های منزل قابل تغییر است .

نظافت منزل باید شامل نظافت کل فضا های مورد استفاده افراد باشد ، مثل پذیرایی ، آشپزخانه ، اتاق ها ، سرویس های بهداشتی ، پارکینگ ، تراس ، انباری ، استخر و ....

کسی که می خواهد نظافت منزل را آغاز کند باید ابتدا بی نظمی ها را سروسامان دهد پس این در هر کدام از فضا های مذکور قابل تعمیم است

در اینجا توضیحاتی در خصوص نظافت محیط های مختلف آمده است

نظافت منزلنظافت پذیرایی : نظافت روزانه ، هفتگی ، ماهانه می تواند تفاوت هایی داشته باشد در ابتدا به  نظافت سالن پذیرایی  یک منزل می پردازیم ،

 گردگیری تابلو های دیواری ، پرده ها و ضدعفونی کردن کلید و پریزها و همچنین نظافت رادیاتو ها و تلویزیون ( نظافت تلویزیون حتماً باید با مشورت صاحب منزل انجام شود به جهت حساسیت وسایل الکتریکی و استفاده از مواد پاک کننده مخصوص )

پس از پایان گردگیری ، نوبت به دستمال کشیدن میزها ، مبلمان و وسایل تزئینی می شود

سپس جارو کردن کل فضای پذیرایی و فرش ها و در انتها با توجه به نیاز منزل های امروزی ، تی کشیدن سرامیک و پارکت ها با دقت و حساسیت لازم الاجرا می باشد

نکته ای که در نظافت منزل و پذیرایی قابل توجه است این است که اگر وسایلی مانند پرده ها ، رو مبلی های، کاورها و کوسن ها و ملحفه ها نیاز به شستشوی ماهانه دارند انجام پذیرد .   

نظافت آشپزخانه : نظافت منزل و بالاخص آشپزخانه نیاز به حساسیت و دقت بالایی دارد، چرا که خانم ها و خیلی از افراد در این فضا به پخت و پز و اموری که مستقیما مربوط به خوراک و خانواده می شوند، می پردازند.

پس دقت در نظافت منزل و بهداشت آشپزخانه خود یک هنر و صد البته یک الزام است، و این دقت در رعایت بهداشت در امر نظافت آشپزخانه نیاز به رعایت نکات کلی و جزیی دارد.

 نکات کلی همان تمیز کردن کل وسایل آشپزخانه جهت حفظ بهداشت و عمر بازدهی هر وسیله می شود و نکات جزیی مربوط به نوع امکانات موجود در فضا و جنس و متریال و هم چنین کیفیت و ارزش ریالی آن وسیله دارد.

 به عنوان مثال نظافت یک یخچال گران قیمت و دارای جنسی متفاوت و حساس نیازمند بهره گیری از مواد شوینده و دستمال و ابزار نظافتی مخصوص به خود است که باید این نکته در وسایل دیگر نیز مد نظر قرار گیرد.

 در کل جهت نظافت ابتدا از جمع و جور کردن وسایلی که موجب بی نظمی شده اند شروع می کنیم، ظرف های استفاده شده را می شوییم، داخل کابینت ها و وسایل خاک گرفته را تمیز می کنیم

 جداره خارجی کابینت ها را برق می اندازیم و سپس داخل یخچال را نظافت می کنیم،  وسایل اضافی و فضا پرکن آن را بیرون می آوریم و نظم و ترتیب به یخچال می دهیم

سپس وسایل برقی اجاق گاز و فر را تمیز می کنیم، بعد کاشی و سرامیک ها و کلید و پریزها، بعد از آن پرده ها را چک می کنیم اگر نیاز به شست و شو داشتند آن ها را جدا کرده و می شوییم

روی میز کار و میز غذا خوری را تمیز و ضد عفونی می کنیم. سینک ظرفشویی را با مایع سفیدکننده تمیز و ضد عفونی شده و در آخر کل کف آشپزخانه اگرنیاز به شست و شو داشت می شوییم و اگر نه تی کشیده و ضد عفونی می کنیم.

اتاق ها : نظافت اتاق ها از جمله اموری است که حتی ممکن است روزانه انجام شود البته با نظافت ماهانه و هفتگی متفاوت است،

 اتاق ها به چند مورد تقسیم می شوند که اغلب در تمامی منازل با این تفکیک فضا روبرو نیستیم، به عنوان مثال اتاق های خواب جهت تک تک اعضای خانواده، اتاق کار و مطالعه، اتاق تلویزیون و موسیقی، اتاق بازی، اتاق ورزش و ... . اتاق خواب لزوما در تمامی منازل وجود دارد، لذا با دید کلی صرفا به نظافت در اتاق ها اشاره می کنیم.

 ابتدا گردگیری وسایل و کتابخانه و کمدها، منظم کردن لباس ها و کمدها و کشوها، کنار گذاشتن پرده و رو بالشی و پتو یا روتختی در صورت نیاز به شست و شو، سپس جارو برقی و در نهایت تی کشیدن.

 

سرویس های بهداشتی : سرویس ها در اغلب منازل روزانه نظافت می شود.

 این فضاها به دلیل استفاده مکرر، وجود رطوبت و نور کم باید روزانه نظافت و ضد عفونی شوند، رعایت بهداشت در این فضاها جهت حفظ سلامت خانواده ضروری است.

جهت نظافت ابتدا از تخلیه زباله ها شروع می کنیم، سپس شستشو و ضدعفونی نمودن دیوار ها و روشویی و سنگ های توالت ( ایرانی و فرنگی ) ، وان ، جکوزی ، شیرآلات و دوش. پاک کردن آینه ها و در آخر شارژ نمودن مواد شست و شو و وسایل خوشبو کننده و دستمال کاغذی و حوله.

 اینکه به خاطر مرطوب شدن مکرر، پادری سرویس ها بهتر است که هر چند وقت یکبار شسته شوند.

نظافت راه پله

امروزه با توجه به بلند مرتبه سازی ساختمان ها، راه پله از جمله فضاهایی است که استفاده عمومی دارد و قاعدتا به  نظافت  نیاز دارد.

ابتدا کلید و پریزها و دیوارها را تمیز کرده و سپس شستشو وتی کشیدن پله ها از پله های بام تا زیر زمین و پارکینگ و سپس ضدعفونی نرده ها و کلید و پریز ها.

نظافت زیر زمین و پارکینگ و حیاط و تمیز کردن کنتورها وآسانسور و درب ها و دروازه و شستشو یا تی کشیدن.

 آبیاری باغچه ها هم می تواند انجام شود.

نکته اینکه راه پله در منزل ویلایی هم همینطور نظافت خواهد شد اما نظافت راه پله در فضای خانه مانند منازل دوبلکس و تریبلکس قاعدتاً در بخشی از آیکن ها دارای اختلاف می باشد.

 

نظافت شرکت ها و ادارات

نظافت شرکت ها و ادارات و محل کار اشخاص همچون نظافت منزل و محل سکونت آنها حائز اهمیت است .

چرا که بیشتر افراد زمان زیادی از شبانه روز را در محل کار سپری می کنند ، مانند کارمندان شرکت ها ، بیمارستانها و …

از این رو توجه به پاکیزگی محیط کار تاثیر مثبتی در سلامتی جسمی و روحی کارمندان داشته و در آنها ایجاد نشاط می کند.

متعاقباً تاثیرات این امر در عملکرد و بازدهی کاری افراد محسوس خواهد بود

همچنین شرکت و اداره محل آمد و شد ارباب رجوع و ناظرین اداری می باشد و لذا دقت در این امر بسیار مهم است.

تاثیرات پاکیزگی در شرکت ها و ادارات را می توان به صورت زیر برشمرد

تقویت پرسنل و کارمندان و احساس نشاط در آنان .

انگیزه و اشتیاق بیشتر مراجعه کنندگان .

اعتماد بیشتر مراجعین .

نظم و ترتیب در شرکت .

پیشرفت در کارها .

سلامت جسمی و روحی پرسنل .

رفع بوی بد و نامطبوع .

زیبایی محیط کار .

در واقع پاکیزگی محل کار باعث افزایش راندمان و کارایی مجموعه می‌شود.

همچنین انجام به موقع نظافت شرکت ها سبب کارآمدی کارکنان و همچنین افزایش سود بیشتر خواهد شد.

برای انجام خدماتی همچون نظافت منزل ، نظافت راه پله و نظافت شرکت ها امروزه شرکت های خدماتی و نظافتی زیادی در حال فعالیت هستند.

در صورت لزوم و برای دریافت خدمات بالا کافی است با یک شرکت خدماتی و نظافتی تماس گرفته تا این شرکت با اعزام نیروی نظافتچی به محل شما به ارائه خدمت بپردازد

البته نکته قابل تامل اینکه از بین  شرکت های خدماتی و نظافتی  موجود کدام را باید انتخاب کرد ؟

پاسخ سوال بالا را می توان این چنین بیان کرد باید شرکتی را انتخاب کنید که

مجوز فعالیت داشته و قابل پیگیری باشد.نظافتچی های شرکت افرادی جوان ، متعهد ، با اخلاق و مجرب باشند.شرکت تضمین کیفیت خدماتی داشته باشد.تعرفه خدمات شرکت مناسب و منطقی باشد.

لذا پیشنهاد ما برای شهروندان عزیز تهرانی ، شرکت خدماتی و نظافتی آرمان پاکان است که با شعب مختلف در سراسر تهران به ارائه خدمات می پردازد .

کافیست یکبار از خدمات این شرکت بهره مند شوید . بیش از 15 سال تجربه و رضایتمندی مشتریان و داشتن مشترکین مستمر گواهی است بر این ادعا

شرکت نظافتی آرمان پاکان با دقت و کیفیت آمادگی ارائه خدمات در سراسر تهران را دارد

شرایط دوران کرونا در آرمان پاکان

نظافت منزل در شرایط کرونا با عنایت ویژه به پروتکل های بهداشتی توسط آرمان پاکان انجام می شود

بررسی سلامت نظافتچی ها به طور روزانه .تحویل ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده دست به نظافتچی ها.ارائه آموزش های لازم به نظافتچی ها در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی.استفاده از وسایل شخصی و تاکسی به جای اتوبوس و مترو برای اعزام  نظافتچی به محل مشتریان.تذکر به نظافتچی ها در خصوص شستشوی مرتب دست ها والبسه خود

برای آشنایی بیشتر با شرکت نظافتی آرمان پاکان به سایت این شرکت به آدرس www.armanpakan.com مراجعه کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خدماتی و نظافتی نظافت شرکت ها نظافت منزل نظافت منزل نیاز به شست نظافتچی ها ضد عفونی شرکت ها تی کشیدن سرویس ها شست و شو راه پله اتاق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل

فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه قابل حمل مؤثر در تسریع روند التیام زخم پای دیابتی با بهبود گردش خون در محل ضایعه و با مکانیزم تحریک الکتریکی شدند.

جلال ردادی، رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر درباره مکانیزم عملکرد این دستگاه الکتریکی توضیح داد: این سیستم بهبود گردش خون، دستگاه الکتریکی قابل حملی است که جهت تحریک الکتریکی عضلانی و استفاده در منزل توسط خود فرد، طراحی شده است.

وی با بیان این‌که این دستگاه تحریک الکتریکی واحدی را از طریق ۴ پد متصل به پوست به گروهی از عضلات زیرین منتقل می‌کند، افزود: این محرک الکتریکی منحصر به‌فرد در یک موج پریستالتیک از امتداد عضلات دیستال تا پروگزیمال ادامه پیدا می‌کند و سبب فشردگی رگ‌ها و بهبود گردش خون و در نتیجه افزایش آن(جریان خون) در مناطق پروگزیمال و دیستال می‌شود که دی‌اکسید خون را حذف و خون را اکسیژن‌دار می‌کند.

رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با تأکید بر این‌که کارکرد دیگر این دستگاه الکتریکی بهبود خون‌رسانی به سایر اندام‌ها(غیر از زخم پای دیابتی) است، ادامه داد: با این مکانیزم خون غنی‌شده از اکسیژن به اندام‌ها بازمی‌گردد و جریان خون را در بیماران مبتلا به افت جریان خون در شریان‌ها و وریدها و مناطق آتروفیک(بافت‌های ماهیچه‌ای تحلیل رفته)، پارستزیا (مور مور و گِز گِز شدن اندام) افزایش می‌دهد.

ردادی با بیان این‌که این دستگاه سه مُد کاری بر اساس مشکلات شریانی، وریدی و نوروپاتی محیطی دارد که پس از تشخیص مشکل بیمار توسط پزشک متخصص، فرد به استفاده از دستگاه برای کمک به تسریع درمان اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: این دستگاه یک دستگاه کمک درمانی است و در کنار سایر اقدامات درمانی باید روزانه استفاده شود تا روند بهبود بیمار تسریع بخشیده شود.

وی افزود: به‌عنوان مثال در زخم پای دیابتی استفاده از دستگاه ما سبب می‌شود روند بهبود زخم به نصف زمان عادی کاهش یابد و استفاده از این دستگاه به افزایش جریان خون(پرفیوژن) در محل زخم منجر می‌شود و بهبود زخم را تسریع می‌بخشد.

رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با اشاره به شمار محدود این دستگاه در دنیا با مکانیزم عملکردی تحریک الکتریکی، تصریح کرد: اغلب دستگاه‌های بهبوددهنده گردش خون مکانیزمی مکانیکی دارند، به این نحو که دستگاه از طریق بستن یک کاف دور ساق پا اقدام به پر و خالی کردن آن کاف می‌کند و از این طریق، گردش خون بهبود می‌یابد.

ردادی با بیان این‌که در حال‌حاضر تنها یک دستگاه آمریکایی در بازار تجهیزات پزشکی با مکانیزم تحریک الکتریکی در بهبود گردش خون در پا کمک می‌کند، گفت: دستگاه تولید ما همه ویژگی‌ها و مشخصات آن دستگاه را دارد و با یک تکنولوژی ارزان‌قیمت، همه ویژگی‌های دستگاه را پیاده‌سازی کرده است. همچنین دستگاه به‌علت استفاده از پدهای جدا شدنی از کابل، از نظر هزینه تمام شده برای بیمار در زمان تعویض لوازم مصرفی برتری دارد.

قیمت دستگاه ایران‌ساخت یک چهارم نمونه خارجی آن است

وی، درباره مقایسه قیمتی هم گفت: قیمت دستگاه ساخت ما یک چهارم نمونه خارجی آن است. همچنین از نظر خدمات پس از فروش و تأمین لوازم مصرفی، دستگاه ما برتری کامل را دارد و شرکت قادر است همه اقلام مورد نیاز برای این دستگاه را تهیه و تأمین کند.

رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که دستگاه ما به‌علت ماهیت آن نیاز به استفاده طولانی مدت توسط بیمار دارد، افزود: باتری دستگاه یکی از اقلامی است که در گذر زمان دچار آسیب می‌شود، شرکت با در نظر گرفتن این بحث و هزینه زیاد تعویض باتری، طراحی محصول را به‌نحوی قرار داده که بتواند با باتری کتابی کار کند. برای این منظور جریان مصرفی برای ایجاد ولتاژ تحریک به‌نحو مناسبی مدیریت می‌شود.

به گزارش ایسنا، دیابت یکی از بیماری‌های مهم غیرواگیر در کشور است که طبق اعلام دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال به آن مبتلا هستند.

زخم پای دیابتی یکی از عوارض شناخته شده این بیماری است که طبق اعلام پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم، تقریباً از هر ۴ نفر یک نفر به این عارضه مبتلا می‌شود.

بحث درمان کم‌هزینه و با حداقل عوارض جانبی بیمار در صنعت تجهیزات پزشکی اهمیت فراوانی دارد. در این طرح هم چندین هدف از جمله درمان از راه دور بیمار و کم کردن نیاز بیمار به حضور در محیط کلینیکی، کاهش هزینه‌های سیستم درمان از طریق تسریع در روند بهبود زخم، تسکین و درمان دردهای ناشی از پای دیابتی و عوارض جانبی ناشی از آن (گِزگِز پا، بی‌خوابی و ...) و کاستن هزینه‌های ناشی از مراجعه بیمار به صنعت بیمه دنبال شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • اقدامات ایمنی مهم در زمان باران و سیلاب
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور