Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، موانع حقوقی و قضایی پیش روی کارخانجات بزرگ و معادن ذغال‌سنگ و همچنین موضوع ارتقاء ایمنی در صنایع و معادن شهر‌های زرند و کوهبنان بررسی شد. خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در نشست مشترک با عفت شریعتی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، که در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم در کنار توسعه صنایع و معادن که موجب اشتغال زایی برای شهروندان می‌شود باید موضوع ایمنی معادن و آلایندگی صنایع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تاکید کرد: با توجه به آمار بالای پرونده‌های تصادفات جاده‌ای در استان کرمان، بالغ بر ۱۰۰ نقطه خطرناک و حادثه خیز شناسایی شده است که نیازمند مساعدت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و توجه بیشتر مسئولان در خصوص تقویت زیرساخت‌های لازم در محور‌های مواصلاتی استان کرمان و تجهیز محور‌ها به پایش تصویری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول استخدام و اشتغال زایی در کارخانه‌های بزرگ باید مردم بومی همان منطقه باشند، افزود: باید ضمن ایجاد اشتغال پایدار در منطقه در جهت محرومیت زدایی و رفع مشکلات اقتصادی مردم زرند و کوهبنان از ظرفیت خیرین استفاده شود.   بیشتر بخوانید: بررسی مشکلات دو واحد تولیدی با اشتغال موجود حدود ۸۰۰ نفر با ورود دستگاه قضایی کرمان قویدل بیان کرد: دستگاه قضایی آمادگی لازم را دارد تا با حضور در نشست‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، اولویت‌های پیشگیرانه هر شهرستان، با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی گام‌های موثری بردارد.

وی به موضوع صنعت گردشگری و نقش آن در پیشگیری از بروز جرم اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه روستای اسماعیل آباد زرند به عنوان پایلوت، تحت حمایت برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار گرفته است.

همچنین در این نشست نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بارویکردی که مجمع نمایندگان استان کرمان دارد ما آمادگی لازم را داریم تا در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی که یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از مسئولان است، با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سایر دستگاه‌های متولی همکاری کنیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: مساله بومی سازی اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌هایی است که هنوز عملی نشده و نیازمند همکاری و همگرایی دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: علی رغم معدنی بودن شهرستان‌های زرند و کوهبنان، شاهد محرومیت‌های زیادی در این مناطق هستیم بنابراین از حضور خیرین و فعالان بنگاه‌های اقتصادی و کمک‌های آن‌ها در راستای کاهش مشکلات مردم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی، استقبال خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مجلس یازدهم با همکاری قوه قضاییه بتواند گام‌های موثری در خصوص بازنگری و اصلاح برخی قوانین بردارد.

وی در خصوص مشکلات راه‌های مواصلاتی در شهرستان‌های زرند و کوهبنان نیز بیان کرد: نبود زیرساخت‌های لازم موجب بروز حوادث و تلفات در این مسیر‌ها شده است که باید با جبران این نواقص درجهت کاهش تلفات جاده‌ای نیز گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام/ برچسب ها: پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان اقتصاد مقاومتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان اقتصاد مقاومتی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مجلس شورای اسلامی زرند و کوهبنان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال محقق شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در جریان بازدید از شهرک صنعتی زرند گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد.

او افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

سپس حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحد‌های مختلف تولیدی است.

شایان ذکر است طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، سند تک برگ شهرک صنعتی زرند ۲ در چند سال اخیر آماده بوده، اما به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشده بود که اواخر فروردین ماه امسال پس از ٤ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، مجوز احداث و بهره برداری پس از ۱۲ سال کسب کرد.

همچنین بنا بر گزارش ها، به دلیل مخالفت سازمان غذا و دارو امکان استقرار واحد‌های صنعتی غذایی حتی تا رده سه نیز در شهرک مذکور و نیز ناحیه صنعتی بهشت وحدت، میسر نیست و شهرک فاقد زون غذایی است. 
موقعیت ۳۰ هکتاری دارای مجوز، در ضلع جنوب شرقی ناحیه صنعتی بهشت وحدت قرار دارد، همچنین مطالعات هیدرولوژی شهرک نیز برای کنترل سیلاب در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری