Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود که به طور آنلاین برگزار شد درباره اظهارات لاروف که گفته است برجام غیرقابل مذاکره است اما غرب می خواهد درباره موضوعات فرابرجامی از جمله مسایل موشکی با ایران مذاکره کند گفت: برجام موضوعی نیست که دوباره کسی بخواهد درباره آن مذاکره کند. بارها گفتیم که موضع قطعی و یقینی ایران است که برجام مذاکره مجدد نمی شود و بهتر است طرف ها به انجام تعهداتشان برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره موضوعات فرعی که در این حوزه مطرح می شود اظهار کرد: ایران با مقاومت حداکثری خود یک پیام واحد فرستاد که درباره امنیت ملی و مصالح عالی خودش مذاکره نمی کند و خودش برای خود تصمیم می گیرد. ایران به عنوان یک کشور مقتدر اولویت دفاعی خود را دارد و بر همین اساس هم عمل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات اخیر رافائل گروسی تصریح کرد: روابط ایران و آژانس کاملا فنی است و به همکارانمان توصیه کردیم که در این چارچوب روابط باید حفظ شود. هر وقت آژانس نگاه فنی داشته روابط عمل گرایانه و مشخص بوده است. سوالاتی شد از آقای گروسی و ایشان هم پاسخ هایی دادند اما بعد گفتند که منظورشان آنچه برداشت شده نبوده است. ما تفسیر خودشان را از گفته هایشان می پذیریم. در عین حال طبیعی است توصیه ما این است که آقای گروسی و آژانس خودشان را از مسایل و فشار سیاسی و برخی حرکت های طرف سوم دور کند تا شان آژانس حفظ شود و همکاری ها در مسیر خودش ادامه پیدا کند.

وی درباره اظهارات وزیر خارجه کانادا درباره سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: ما همه داغدار از دست رفتن فرزندان مان هستیم و شبی و روزی نیست که از اندوه این ماجرا ناراحت نباشیم. ما شریک غم خانواده از دست رفتگان هستیم. وزارت امور خارجه در بالاترین سطح به دنبال روشن شدن ابعاد ماجرا بوده است و البته نیروهای مسلح و سازمان هواپیمایی کشور باید در این رابطه توضیح دهند و گزارش فنی آن هم آماده شده است. با این وجود باید بگویم که هیچ تاریخی درباره بررسی این پرونده عقب نیفتاده است و تمام تلاش خود را داریم بر اساس معاهدات بین المللی وظایف خود را انجام دهیم و داده ایم و گزارش فنی این مساله امروز و فردا منتشر و برای طرف های اوکراینی و دیگر طرف های دخیل ارسال می شود. در عین حال تلاش داریم در نهایت شفافیت کار انجام شود اما باید بدانیم که بررسی این مساله موضوعی پیچیده است.

خطیب زاده اظهارات مداخله جویانه و غیرقابل قبول توسط مقامات کانادایی را محکوم کرد و گفت: بیشترین مداخله های بی جا را مقامات کانادا در این موضوع داشتند و تلاش کردند مسیر طبیعی روشن شدن ماجرا اتفاق نیفند و رفتارشان کاملا سیاسی است و سعی دارند با این اظهارات فضاسازی کنند. متاسفم که از غم بزرگ این خانواده ها برخی سعی دارند کلاهی برای خود درست کنند و از آن تجارت کنند. به وزیر خارجه و دولت کانادا هشدار می دهم که پاسخگوی اقدامات خودشان باشند. دولتی که تمامی تلاش خود را کرده تا با مسدود کردن مسیر مالی برای انتقال دارو به ایران مانع ایجاد کنند، هیچ جایگاهی ندارد که از حقوق بشر صحبت کند. ایران مسئولانه وظایف خود را دنبال می کند و از دولت کانادا دعوت می کنم در مسیر جایگاه و شان خود در این مساله وارد شود.

سخگوی دستگاه دیپلماسی درباره اقدامات پارلمان اروپا علیه ایران اظهار کرد: صادر کردن خطابه های یک طرفه قابل قبول نیست و ارزشی هم ندارد و پارلمان اروپا باید نشان می داد که واقعا به دنبال حقوق بشر است. یاد ندارم علیه آمریکا در قبال اقدامات ضد بشری اش علیه ایران اقدامی انجام داده باشد یا در رفع انسداد مسیرهایی که دارو و مواد اولیه باید برای ایران ارسال می شد یا تهیه می شد، تلاش کرده باشد یا کشورهای اروپایی را که در این مسیر با آمریکا همراهی کردند را محکوم کند. متاسفانه سابقه طرف های اروپایی تیره و تار است. ما به طور قوی قطعنامه های گزینشی و طرفداری از کارزار ضد ایرانی و صدور قطعنامه های ضد ایرانی را محکوم می کنیم. طرف‌های اروپایی را دعوت می‌کنم به این که از پشت نفاق بیرون آیند و ببینند خودشان به کدام یک از وظایف‌شان عمل کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: موضع ما در مورد اف ای تی اف از اول مشخص بوده و حل این مشکل به نفع سیستم مالی و بانکی خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سعید خطیب زاده کانادا سقوط هواپیمای اوکراینی برجام نشست خبری پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد

آفتاب‌‌نیوز :

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بنا به دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی و به منظور شرکت در سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به ایران سفر کرده است، عصر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار خطاب به گروسی گفت: سفر شما به ایران در زمانی درست بویژه با توجه به شرایط پیچیده و حساس منطقه انجام شده است.

وزیر امور خارجه بر اهمیت جایگاه و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد و افزود: اتخاذ مواضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای جنابعالی به عنوان مدیرکل آژانس علاوه بر کمک موثر در همکاری‌های ایران و آژانس، در بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه نیز تاثیرگذارست.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح ابعاد عملیات مقتدرانه نیرو‌های مسلح ایران علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تاکید کرد: به دلیل بی عملی شورای امنیت سازمان ملل، گزینه‌ای جز دفاع مشروع براساس حقوق بین‌الملل در مقابل جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز باقی نماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی برخی تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر به کارگیری بمب اتمی را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواند و وظیفه بسیار مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال اینگونه اظهارات خطرناک توسط مقامات رژیمی دارای زرادخانه تسلیحات اتمی را مورد تاکید ویژه قرار داد.

* امیدوارم توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین انجام شود

وزیر امور خارجه با اشاره به سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، تأکید کرد: نباید همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد. 

وی افزود: این همکاری می‌بایست در مسیر درست خود ادامه یابد و در عین حال باید احساس کنیم که در قبال این همکاری، گشایش ایجاد می‌شود. 

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و حضورش در کنفرانس هسته‌ای اصفهان، نقش و موضع ایران در برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه را حائز اهمیت خواند و رویکرد ایران در به رسمیت شناختن و تقویت همکاری اطمینان بخش با آژانس را در همین راستا ارزیابی کرد. 

گروسی تاکید کرد: تقویت روند همکاری بین ایران و آژانس موجب ناکامی طرف‌هایی خواهد شد که با هر توجیه و بهانه‌ای به دنبال تشدید درگیری، تنش و تقابل در منطقه هستند. 

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز قبلی خود به تهران و حصول توافق با ایران، ابراز امیدواری کرد در این سفر نیز توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین صورت پذیرد و در این راستا بر اهمیت مشورت و رایزنی بین ایران و آژانس برای دستیابی به تفاهم به منظور حل و فصل موضوعات تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بازتاب حضور گروسی در ایران در رسانه‌های بین‌المللی
  • بازتاب حضور گروسی در اصفهان در رسانه‌های بین المللی
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان