Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی، افزود: سال۹۷ که آقای افشانی شهردار بود شورای شهر مصوبه رویداد تهران ۱۴۰۰ را مطرح کرد و تصویب شد که شهرداری برنامه های خود را به صورت لایحه ای به شورا بدهد.

وی ادامه داد: اما به دلیل تغییرات متعدد مدیریتی شهرداری با تاخیر بسیار زیاد در سال ۹۸ این لایحه یک صفحه ای به شورا آمد که به تایید شورا نرسید و نهایتا بحث برند ۱۴۰۰ مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی خطاب به حناچی گفت: ما هنوز منتظر تقدیم این لایحه به شورا هستیم در حالی که نزدیک به سال ۱۴۰۰ هستیم و  خوب است به شورا احترام گداشته شود.

وی به تاریخ تهران اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۵۰ سال پیش تهران که ییلاق شهر ری بود در دوران قاجار به عنوان پایتخت انتخاب شد و دوران پهلوی رشد جمعیتی داشت و بعد از انقلاب جمعیت  به بیش از ۱۰ میلیون رسید.

رئیس شورای شهر افزود: تهران یک تجربه توسعه پایدار و متوازن نداشته و درست است که شعار تهران برای همه داده می شود اما حس می‌کنم تهران باید به سمتی برود که شهری برای زندگی شود. اما هنوز این خصوصیات را به دست نیاورده و اگر طرح به شورا بیاید باید به این مسئله توجه کنیم.

هاشمی، ۳ نکته اساسی را برای رسیدن به این هدف مهم برشمرد و گفت: توجه به بحث آلودگی هوا و حمل و نقلی که تهران را به سمت آلودگی پیش می برد، تاب آوری در برابر زلزله و سیل در تهران که تا به حال ۲۰ درصد انجام شده است، و باید کار عمیقی شود تا هنگام وقوع این پدیده ها فوت شدید یک میلیونی نباشیم و مهم تر از همه تاب آوری در مقابل آسیب ‌های اجتماعی که از همه منظر دچار مشکل است و باید در طرح تهران ۱۴۰۰ دیده شود تا پایتخت، شهری برای زندگی شود.

وی افزود: در بعد شهرسازی اشتباهات فاحشی انجام شده است و طی ۱۰۰ سال شکل گیری شهرداری می بینیم که هر مدیریتی اشتباهات فاحشی داشتند و باید این اشتباهات جبران شود.

هاشمی پرداختن به مسائل حقوق شهروندی را هم از دیگر موارد مورد توجه برشمرد.

کد خبر 5101091 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر محسن هاشمی حقوق شهروندی شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شب یلدا شهر تهران سازمان تامین اجتماعی شورای شهر یونسکو روز پرستار کمیته امداد امام خمینی شهرداری آلودگی هوا مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۶۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 848615 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آلودگی هوا تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد
  • افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است