Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی ده مرده ای با اشاره به هزینه های بسیار سوختگی در کشور گفت: موارد متعددی از سوختگی دست ها در ایتدای شیوع کرونا داشتیم. 20 درصد افزایش سوختگی دست نسبت به سال قبل داشتیم که اکثرا به خاطر استفاده نامناسب الکل بوده است.

به گزارش برنا؛ نشست خبری محمد جواد فاطمی، موسس و رئیس هیات مدیره انجمن ققنوس و مصطفی ده مرده ای، رئیس بیمارستان شهید مطهری صبح امروز اول د یماه به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی ده مرده ای، رئیس بیمارستان شهید مطهری در این نشست گفت: سه دسته سوختگی را می توان دسته بندی کرد. یکی مرحله قبل بیمارستان، یکی مرحله بیمارستان و یکی مرحله بعد از بیمارستان است.

او افزود: مرحله قبل از بیمارستان اهمیت بسیار زیادی دارد. سوختگی نباید اتفاق بیفتد و هنگامی که رخ بدهد با معضل بسیاری مواجه می شویم و هرگز پوست بهبود پیدا نمی کند.

ده مرده ای خاطر نشان کرد: برخی مشکلات در بیمارستان وجود دارد. فرد سوخته هنگام بستری می شود چندین مشکل داریم. بیشتر سوختگی ها متاسفانه حوادث شغلی است و برخی از این افراد تابعیت ایران یندارند و بدون رعایت هیچ استانداردی به کار گرفته می شوند و هنگام سوختگی به بیمارستان مراجعه می کنند.

رئیس بیمارستان شهید مطهری ادامه داد: سوختگی به نرخ آزاد با تعرفه دولتی بین 100 تا 150 میلیون هزینه دارند و در بیمارستان خصوصی در بدو ورود 250 میلیون هزینه و اگر یک ماه بستری شود تا 1 میلیارد تومان هزینه دارند.

او اظهار کرد: 300 هزار مورد سوختگی و 30 هزار بستری و 3 هزار مرگ و میر در سال برای کشور ما زیاد است.  از نظر ایمنی جز کشورهای ضعیف هستیم و 90 درصد سوختگی ها قابل پیشگیری است.

ده مرده ای افزود: همیشه بیماران سوختگی از قشر ضعیف هستند چرا که استاندارد لازم در محل زندگی خود ندارند. هیچ تفاوتی بین مریضی که به صورت آزاد آمده است و دیگران نیست ولی بار هزینه ای که به بیمارستان تحمیل می شود و ما هم توانی داریم.

رئیس بیمارستان شهید مطهری گفت: در حال حاضر به جرات می توان گفت از نظر درمان های نوین به شدت در مضیقه هستیم. پانسمان هایی که به ما می رسد هزینه بسیار بالایی دارد. بیماران و وزارت بهداشت هم توان خرید را ندارند. کمک باید شود تا در زمینه پانسمان های نوین کمک شود.

او اضافه کرد: تخت های سوختگی به روز نیستند. هر تخت سوختگی 5 میلیارد هزینه دارد. هر بیمار باید در یک اتاق جداگانه بستری شود.

به گفته ده مرده ای تعرفه ها برای بیماران سوختگی واقعی نیست و هزینه ها واقعی دیده نشده است.

رئیس بیمارستان شهید مطهری با بیان برخی مشکلات افراد دارای سوختگی افزود: مشکلاتی که برای بیمار در طول بستری است به هر طریقی رفع می شود. تغییرات در فرم صورت سبب اخراج و طلاق می شود و حمایت های اجتماعی ما ضعیف است و به تکدی گری می رسد.

او تصریح کرد: لباس های لازم برای سوختگی حدود 10 تا 15 میلیون است. بیشتر از 5 درصد افراد سوخته نمی توانند تامین کنند و مشکل مضاعف می شود و دیر خوب می شوند و یا دچار ناتوانی می شوند. پمادها برای آن ها به شدت گران است و 30 دلار است و با دلار آزاد وارد می شود. روزی یک پماد باید استفاده شود. متاسفانه صنایع داخلی ما با مشکل مواجه می شوند و به خاطر سیاست های غلط با مشکل همراه است.

ده مرده ای با اشاره به افزایش سوختگی همزمان با شیوع کرونا گفت: موارد متعددی از سوختگی دست ها در ایتدای شیوع کرونا داشتیم. 20 درصد افزایش سوختگی دست نسبت به سال قبل داشتیم که اکثرا به خاطر استفاده نامناسب الکل بوده است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوختگی شیوع کرونا سوختگی دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

قرار نبود از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.

چند روزی تو بیمارستان بستری بود، گفتند باید استراحت مطلق داشته باشه، قبول نکرد…

قصه عوض شد تا نورالدین از ارتفاع بیفته و جا بمونه از گروه که کار عقب نیفته، امیرِ وفایی مسیرِ نورالدین رو از گروه جدا نوشت…

یه مدت تو یه ماشین کَمپِر درازکِش مونیتور رو می‌دید و پیغام‌هاش رو با صدای دردآلود به گروه می‌رسوند، باز راضی نشد با کمربندِ طبی و عصا تاتی تاتی می‌اومد سر صحنه و لوکیشن و کارش را می‌کرد.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • دامنیک میستریو مصدوم شد؛ احتمال غیبت 9 ماهه/ اخبار WWE
  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!