Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستاران امید بیمارانی هستند که برای بهبودی خود را به تخت‌های بیمارستان می‌سپارند تا با دست‌های شفابخش آن‌ها بهبود یابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ویروس کووید ۱۹ که این روزها همراه جوامع شده و مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است؛ ویروسی که میتوان گفت همه جوانب زندگی را تحت الشعاع قرار داده و خانواده ها باید مقابله با آن را در راس برنامه ریزی های خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای شیوع کرونا، بیمارستان ها و مراکز درمانی به عنوان خط مقدم جبهه مقابله با کرونا بودند و پزشکان و پرستاران به عنوان سربازان بهداشت تمام تلاش خود را کرده اند تا کمی از آلام و دردهای شهروندان را بکاهند.

در این میان بخشی از درمانگران، پزشکان و پرستاران جان خود را از دست داده اند.

شهروندان اما قدردان زحمات این قشر متخصص هستند و با ارسال گل و یا شیرینی و شکلات به مراکز درمانی که بیماران کرونایی را نگهداری می کنند، از زحمات این قشر بی ادعا قدردانی می کنند.

به بهانه زادروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به سراغ یکی از پرستاران بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان رفتیم تا دستان پر داستان او را به نمایندگی از سایر پرستاران روایتگر شویم.

معین نجم الدینی پرستار 30 ساله ای است که به مدت 9 سال در این شغل سخت و طاقت فرسا اما بی ادعا مشغول به کار است همسرش نیز پرستار است.

این پرستار خستگی ناپذیر به خبرنگار ما می گوید: با شیوع همه گیری بیماری کرونا بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به عنوان یک مرکز اصلی در پذیرش و ارائه خدمت به بیماران کرونایی شناخته شده است، پرستاران این بیمارستان پرستارانی هستند که  از همان روز اول زخم ماسک و عینک را بر روی صورت خود احساس کردند و در نبردی جهادگونه به جنگ کرونا رفتند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پرستاری شغل نیست، عشق، هنر و خدمت به بیمار است، می افزاید: شاید از دید کسانی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند پرستارها حق خسته شدن ندارند و باید به همه رسیدگی کنند این مدافعین بی ادعای سلامت هم با تمام توان خدمت ارائه می کنند عجیب است که خداوند چنین توانایی را به این عزیزان ارائه کرده است.

فوت شهروندان برای پرستار بسیار دردناک و خستگی بر تنش سنگینی می کند

نجم الدینی اذعان کرد:  پوشیدن لباس های محافظتی و کار، پرستار را خسته نمی کند بلکه آن چیزی که خستگی را بر پیکر مدافعین سلامت می نشاند فوت و از دست رفتن بیماران است.

وی تصریح کرد: بسیاری از پرستاران خانواده خود را ماهها ندیده اند و وقتی خانواده اشان به آنها یادآوری می شود بغض خود را فرو می برند تا نکند  بیمارشان متوجه آن شود و منتظر روزهای خوب خواهند ماند.

این پرستار سخت کوش و پرتلاش توصیه ای برای شهروندان هم داشت: خستگی پرستاران نه از کار زیاد بلکه از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردمی است که به فکر خودشان نیستند.

نجم الدینی می گوید: هرچه مواجهه پرستاران با مریض های کرونایی بدحال بیشتر باشد احتمال ابتلای پرستاران نیز بیشتر است اما بسیاری از همکاران ما در این بین به کرونا مبتلا شده و برخی نیز جان خود را از دست دادند.

این پرستار از فوت همکارش، به دلیل کرونا متاسف است و می‌گوید: دردهای کرونا بسیار زیاد است، در بیمارستان ما که بیماران بد حال بستری می‌شوند، پرستاران شاهد مرگ شهروندان هستند و این دردناک است.

او می‌گوید: هرچند کرونا موجب شد تا شغل پرستاران و تلاش آنان دیده شود اما گاهی شهروندان در بیمارستان ناراحت می شوند و برخوردهای نادرستی با کادر بیمارستان انجام می دهند اما باید بدانند که تمام محدودیت‌هایی که برای ملاقات با بیماران کرونایی در نظر گرفته می شود، برای سلامتی فرد ملاقات کننده است.

این پرستار خستگی ناپذیر بیان کرد: پرستاران  امید بیمارانی هستند که برای بهبودی خود را به تخت‌های بیمارستان می‌سپارند تا با دست‌های شفابخش آن‌ها بهبود یابند.

خوددرمانی معضلی جدی

نجم الدینی با گلایه از اینکه خود درمانی یکی از دلایل افزایش بیماران کرونایی است، اذعان کرد: متاسفانه برخی شهروندان بدون مراجعه به پزشک اقدام به خود درمانی می‌کنند که این موضوع موجب می‌شود ویروس در بدن آنان پیشرفت کند.

او می افزاید: این ویروس در هفته اول، علایمی شبیه ویروس سرماخوردگی دارد اما در هفته دوم ریه بیمار را درگیر می کند و فرد بیمار با ریه درگیر، به مراکز درمانی مراجعه می کند.

به گفته وی، اگر بیمار زود متوجه بیماری شود و درمان را زودتر آغاز کند، می‌تواند به بهبود امیدوار باشد.

مشکلات کادر پرستاری

نجم الدینی همچنین به مشکلات این شغل نیز اشاره می کند و می گوید: شیفت های فشرده و زیاد، نرفتن به مرخصی از ابتدای شیوع کرونا، شلوغی بیمارستان ها و کمبود نیروی پرستار، بکارگیری پرستارها با قرارداد ۸۹ روزه، عدم پرداخت صحیح حق الزحمه های قانونی، عدم اجرای قوانین مصوب مجلس در خصوص پرستاری مثل تعرفه گذاری خدمات پرستاری و غیره، افسردگی پرستاران و عدم توجه به این مسئله مهم و این مشکلات خاص بیمارستان ما نیست و مشکل همه پرستاران کشور است.

وی تصریح کرد: در هفته های اخیر اعمال محدودیت ها تاثیر بسزایی در کاهش بیماری داشته است اگر چه این موضوع دیر اتفاق افتاد اما بسیار کمک کننده بود.

این مدافع سلامت اذعان کرد: مرتبا تصاویر بیمارستان‌های کرونایی در شهرهای مختلف را دیدیم ، وجه اشتراک این تصاویر، حضور عزیزانی است که همچون پروانه به دور  بیماران کرونایی می‌گردند و خود را در معرض بیماری هولناک و کشنده قرار می‌دهند تا ناجی جامعه باشند اما این دورهمی‌ها و برگزاری میهمانی‌های خانوادگی باعث افزایش مجدد آمار مبتلایان خواهد شد و این مساله در این شرایط که کادر درمان خسته و بی رمق هستند، خستگی و فشار وارده بر آنها را تشدید خواهد کرد و مشکلات بسیاری برای همه ایجاد خواهد شد. لذا از همه همشهریان گرامی خواهش میکنم به احترام پرستاران از اجتماع در مراسم ها و دورهمی های شبانه و مجلسی دوری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماران کرونایی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم ۳۰ ساله در پرسپولیس؛ دومین کاپیتان هم در حسرت می ماند؟

به گزارش همشهری آنلاین امید عالیشاه در بازی با سپاهان برای دویست و پنجاه و نهمین بار پیراهن پرسپولیس را پوشید تا جایگاه خود در رتبه پنجم باسابقه‌ترین بازیکنان باشگاه را تثبیت کند. او حالا تنها سیدجلال حسینی، حسین عبدی، محمد پنجعلی و علی پروین را بالاتر از خود می‌بیند.

با این حال امید عالیشاه در ابتدای فصل امید زیادی داشت تا از رکورد ۲۶۴ بازی حسین عبدی عبور کند. حالا اما در فاصله پنج هفته تا پایان لیگ برتر و باتوجه به حذف پرسپولیس از رقابت‌های جام حذفی، این هدف برای امید عالیشاه غیرممکن شده است.

عالیشاه به دلیل اخراج در بازی سپاهان و محرومیت از دیدار نساجی، امکان حضور در هفته بیست و ششم را ندارد تا به این ترتیب حداکثر رکورد او در پایان فصل جاری ۲۶۳ بازی برای قرمزها باشد که البته این آمار نیز تنها در صورتی ثبت می‌شود که تمام چهار بازی پایانی فصل را انجام دهد.

جالب است بدانید که سیدجلال حسینی هم موقعیتی شبیه به عالیشاه داشت. او هم در لیگ بیست و یکم به نزدیکی رکورد محمد پنجعلی و جایگاه دوم باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه رسید اما تنها ۳ بازی کم آورد و در پایان فصل نیز برای همیشه با دوران بازیکنی وداع کرد.

حالا قرارداد امید عالیشاه با پرسپولیس به پایان خواهد رسید و او تنها در صورتی شانس عبور از پنجعلی را خواهد داشت که قرارداد جدیدی را با باشگاه امضا کند اما در غیر این صورت حداکثر به رتبه سوم برسد.

عالیشاه با صدر جدول باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس ۸۲ بازی فاصله دارد و به نوعی باید سه فصل کامل و مستمر را در پرسپولیس بماند تا بتواند رکورد تاریخی علی پروین را بشکند. با این حال او تنها ۳۲ سال دارد و از فرصتی تاریخی برای رسیدن به رکورد علی پروین برخوردار است.

کد خبر 849200 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • بزرگترین حسرت در سیرجان سهم ستاره اسپانیایی (عکس)
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی
  • طلسم ۳۰ ساله در پرسپولیس؛ دومین کاپیتان هم در حسرت می ماند؟
  • فیلم دردناک از خودکشی ناگهانی یک زن حین تیراندازی
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون