Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی نجباء، «شیخ علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی نجباء در سخنانی ضمن تجلیل از شهیدان سلیمانی و المهندس، آزادی عراق از شر داعش را یکی از بزرگترین خدمات آن ۲ فرمانده فقید خواند.

بر اساس این گزارش، علی الاسدی مداخلات خارجی در امور عراق را عامل اساسی در تحقق نیافتن مطالبات مشروع مردم این کشور دانست و با اشاره به کارشکنی آمریکا و هم‌پیمانانش در روند رسیدگی به پرونده ترور حاج‌قاسم و ابومهدی، از تعلل و انفعال دولت عراق در این رابطه نیز انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دستاوردهای شهیدان سلیمانی و ابومهدی بسیار زیاد است و نمی‌توان همه را برشمرد. اگر فقط خلاصی عراق از شر داعش را بیان کنیم کفایت می‌کند، زیرا با این کار همه ملت عراق از جمله شیعه، سنّی و مسیحی را از آسیب‌ها محافظت کردند.

الاسدی افزود: مطالبه اخراج نیروهای اشغالگر به‌دلیل دخالت سفارت آمریکا و سیاستمداران مزدوری که در پی به تعویق انداختن مصوبه پارلمان هستند، محقق نشد. ضمناً برخی کشورهای همسایه که نمی‌خواهند نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند و نمایندگان آن‌ها در عراق که از سرور آمریکایی خود تبعیت می‌کنند، مانع دیگری در برابر اجرای این مصوبه هستند.

وی اظهار داشت: احزاب سیاسی در حال فشار آوردن برای اجرای مصوبه پارلمان هستند. جنبش‌های مقاومت نیز به دولت مهلتی داده‌اند که خواسته آنها در مذاکرات محقق شود. اگر این امر محقق نشود، آمریکایی‌ها قدرت مقاومت را که در گذشته هم تجربه کرده‌اند دوباره به چشم خواهند دید.

الاسدی یادآور شد: در حقیقت، تحقیق در پرونده این دو شهید از طرف عراق در هاله‌ای از ابهام است و هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند دولت عراق در این پرونده جدی است. بر ما معلوم است که آمریکا در پس این ابهام قرار دارد و برای به تأخیر افتادن بررسی پرونده به دولت فشار می‌آورد. البته در پارلمان، نمایندگانی شریف و میهن‌پرست حضور دارند که امیدواریم این پرونده را که خیلی به تأخیر افتاده دوباره به جریان بیندازند.

رئیس شورای سیاسی نجباء در ادامه گفت: نیروهای مقاومت در مرزهای سوریه و عراق نقشه صهیونیستی آمریکایی را خنثی کردند؛ بنابراین پاسخ آمریکایی‌ها این بود که این نیروهای قهرمان را از سر ناتوانی بمباران کنند و البته در هر صورت به اهداف خود نخواهند رسید.

دلیل انحراف اعتراضات، تزریق پول از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به صفوف معترضان در جهت خرابکاری و تحقق اغراض سیاسی بود. راه‌حل این است که توده‌های ملت عراق آموزش ببینند تا هرگونه مداخله برای به انحراف کشاندن مطالبات واقعی مردم ناکام بماند.

کد خبر 5101128 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق مقاومت اسلامی نجباء قاسم سلیمانی ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین دونالد ترامپ ویروس کرونا روسیه ایران عربستان سعودی سوریه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ترکیه جو بایدن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

وی ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

وی بارها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا