Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@21:26:06 GMT

تاثیر فرهنگ اعتقادی مردم در جهانی شدن یزد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۴۱۳۳

تاثیر فرهنگ اعتقادی مردم در جهانی شدن یزد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ جمال الدین عزیزی شهردار یزد در آئین افتتاحیه اولین جشنواره هنر قرآنی دانش با اشاره به اینکه در گذشته با قدم زدن در کوچه های یزد همیشه صدای آموزش قرآن کریم را می شنیدیم و جزو لاینفک زندگی ما بود، اظهار کرد: پایه و فرهنگ قوی در آن زمان، نسل هایی را در یزد به وجود آورد که امروز یزد را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: الان با تهاجم فرهنگی بیرونی و درونی، فضای مجازی و یکسری دیگر از مسائل، ما از زندگی قرآنی خود دور شدیم و امروز دیگر آوای قرآن کریم را در کوچه های یزد نمی شنویم.
عزیزی عنوان کرد: با توجه به دور شدن از فرهنگ قرآنی، در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد بر این مسئله تاکید شد تا در زمینه قرآنی نیز در بودجه های فرهنگی خود حرکتی را آغاز کنیم و تاثیرگذاری را در این بخش داشته باشیم.
شهردار یزد با اشاره به اینکه جشنواره هنر قرآنی دانش اهداف بسیاری را در خود نهاده است، افزود: این جشنواره فارغ از بحث های مسابقه ای و ظاهری کار، حرکتی باشد تا در بین و دانش آموزان، جوانان و نوجوانان شاهد شروع حرکتی اثربخش باشیم.
وی اذعان داشت: احیای مکتب خانه ها یا روش های آموزشی سنتی شاید مطابق متدهای امروز نباشد اما مدلی باید پیاده سازی کنیم تا قرآن کریم در درون زندگی هایمان نفوذ پیدا کند. 
عزیزی با بیان اینکه در زمینه قرآن شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی یزد فعالیت های اثربخشی را انجام داد، اظهار داشت: راه اندازی فرهنگسرای تخصصی قرآن و عترت با همکاری حافظان و قاریان، تجهیز فرهنگسرای دارالقرآن مرکزی و برنامه های مشارکتی متعددی در زمینه قرآن کریم طی سالیان اخیر انجام شده است.
شهردار یزد با اشاره به اینکه جشنواره هنر قرآنی دانش یزد دو بُعد را دنبال می کند افزود: یکی در بُعد دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید قرآن حاج حسن دانش از دیگر ابعاد برگزاری این جشنواره در یزد است.
وی در پایان گفت: امیدواریم این کارها منجر به این شود تا بخشی از خانواده ها و دانش آموزان با فرهنگ قرآن کریم انس و الفت بیشتری پیدا کنند و بتوانیم تاثیرات آن را در شهرمان مشاهده کنیم.

48

کد خبر 1468294

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود