Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان ماریا ون کرخووه از سازمان بهداشت جهانی گفت: هرچه این ویروس بیشتر گسترش یابد، فرصت های بیشتری برای تغییر دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ان بی سی نیوز، چندین کشور اروپایی پروازهای خود از انگلیس را به دلیل ترس از کرونا ویروس جدید که میلیون ها نفر را در انگلیس را مجبور به لغو برنامه های کریسمس خود کرده، ممنوع کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلمان، هلند، بلژیک، اتریش و ایتالیا محدودیت های سفر به انگلیس را اعلام کردند زیرا دانشمندان هشدار دادند که سویه جدید کروناویروس با سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود گسترش می یابد.

با افزایش سریع سطح عفونت بیماری در انگلیس، "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که لندن و جنوب شرقی انگلیس تحت سخت ترین قوانین قرنطینه معروف به سطح ۴ قرار می گیرند که در نتیجه فروشگاه های غیر ضروری، سالن های ورزشی، سینماه، آرایشگاه ها و سالن های بولینگ برای مدت دو هفته در این شهر مجبور به تعطیلی می شوند، در حالی که ملاقات افراد با یک نفر دیگر از یک خانه دیگر در یک فضای عمومی خارجی نیز محدود خواهد شد.

جانسون گفت: سیاست "حباب" که اجازه می دهد تا حداکثر سه خانوار در طول دوره تعطیلات در مناطقی از کشور که تحت محدودیت های سطح ۴ نیستند با یکدیگر ملاقات داشته باشند، به شدت محدود خواهد شد و این سطح فقط در روز کریسمس اعمال می شود.

جهش ویروس

"ماریا ون کرخوو" سرپرست فنی کووید ۱۹ برای سازمان بهداشت جهانی، روز یکشنبه به بی بی سی گفت که مقامات بهداشت انگلستان برای اولین بار نوع جدید از کرونا ویروس را که دانشمندان انگلیسی آن را "VUI - ۲۰۲۰۱۲/۰۱" نامیده اند، در این کشور شناسایی شده است.

سایمون کلارک، دانشیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ انگلستان، نیز به NBC News گفت که "جهش ویروس ها" بسیار رایج است.

وی افزود: وقتی ویروس ها باعث عفونت می شوند، وارد سلولهای ما می شوند و سلول را تحویل می گیرند تا نسخه های بیشتری از خود را برای تولید مثل تولید کنند و هر بار که این کار را انجام می دهند، برای هر ویروس جدید یک سری مواد ژنتیکی جدید ساخته می شود که فشار جدید مطمئناً مناسبتر از نمونه قبلی خود است.

سازمان بهداشت جهانی ۱۹ دسامبر در توییتر خود نوشت که ما در مورد نوع جدید ویروس کووید ۱۹ با مقامات انگلیس در ارتباط نزدیک هستیم.  آنها همچنان اطلاعات و نتایج تجزیه و تحلیل و مطالعات مداوم خود را به اشتراک می گذارند. ما با کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های این نوع ویروس و هرگونه پیامد، کشورهای عضو و عمومی را به روز خواهیم کرد.

کریس ویتی، مدیر ارشد پزشکی انگلیس روز شنبه در بیانیه ای هشدار داد که ویروس جهش یافته با سرعت بیشتری در حال گسترش است اما وی گفت که تاکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ویروس جدید از نظر بیماری شدید یا مرگ و میر قویتر شده است.

تاثیر بر روی واکسیناسیون

پاتریک والنس، مشاور ارشد علمی دولت انگلیس روز شنبه در جلسه توجیهی خبری گفت: فرضیه کاری ما از همه دانشمندان این است که پاسخ واکسن باید برای این ویروس مناسب باشد.

اما راویندرا گوپتا استاد میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه کمبریج گفت که او نگران است که ویروس در مسیری قرار گیرد تا در برابر واکسن ها مقاوم شود.

وی گفت: اگرچه ممکن است ویروس فعلا در برابر واکسن مقاوم نباشد، اما ممکن است پس از این تغییرات به نقطه مقاوم شدن در برابر واکسن برسد.

با این حال، کلارک دانشیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ انگلستان گفت که هر سال نسخه های مختلف واکسن آنفلوانزا مورد نیاز است و او نمی داند که چرا این ویروس کرونا نمی تواند یکسان باشد.

جلوگیری از گسترش

ون کرخووه سرپرست فنی کووید ۱۹ برای سازمان بهداشت جهانی گفت که نوع جدید از کروناویروس تاکنون در دانمارک، هلند و استرالیا شناسایی شده است.

وی گفت: هرچه این ویروس بیشتر گسترش یابد، فرصت های بیشتری برای تغییر پیدا می کند، بنابراین ما در حال حاضر باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش آن انجام داده تا با حداقل رساندن این گسترش احتمال تغییر آن را نیز کاهش دهیم.

وی افزود که تعیین توالی بیشتر برای تعیین اینکه آیا این نوع کروناویروس جدید در جاهای دیگر جریان دارد، قطعا برای ما مفید خواهد بود.

گوپتا استاد میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه کمبریج گفت که فشار جدید ویروس باید باعث نگرانی در ایالات متحده و سایر کشورها نیز شود. وی هشدار داد که ویروس می تواند دوباره جهش یابد و "مردم باید نظارت خود را افزایش دهند."

دکتر جولیان تانگ، یک ویروس شناس بالینی در دانشگاه لستر، در بیانیه ای گفت: در انگلیس، محدودیت های شدید جدید سطح یک "اقدامات لازم" برای کنترل ویروس است اما وی هشدار داد که حتی چند ساعت در روز کریسمس نیز می تواند منجر به افزایش عفونت شود 

بنابراین مقامات همچنان از افراد در سطح پایین انگلیس می خواهند تا حد ممکن فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی سازمان بهداشت جهانی ویروس جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید

مشکلات انرژی و تامین برق در ایران در چند سال اخیر لزوم استفاده از تجهیزات جدید را بیش از پیش نمایان می کند. تهویه مطبوع به عنوان یک بخش بسیار پرمصرف، همواره شاهد ارائه محصولات جدید و مدرن برای کاهش مصرف انرژی بوده است. سیستم Variable refrigerant flow (VRF) یکی از سیستم های جدید تهویه مطبوع است که توانایی تامین سرمایش و گرمایش را به خوبی داشته و نسبت به رقبای خود یعنی چیلر و دیگ، بازدهی بهتری ارائه می دهد.

سیستم VRF در سراسر دنیا با استقبال خوبی رو به رو بوده است و در ایران نیز در چند سال اخیر به خوبی جای خود را در بازار باز کرده است. متاسفانه مانند هر سیستم جدید دیگر در زمینه سیستم VRF هم عموم مهندسان، تکنسین ها و هم افراد درگیر در زمینه تهویه مطبوع، اطلاعات مناسبی درباره این سیستم را ندارند. این موضوع از یک طرف و تخصصی بودن نصب، اجرا و طراحی سیستم VRF از طرف دیگر باعث شده ضمن از دست رفتن بازدهی انرژی به دلیل نصب و طراحی نادرست، قابلیت اطمینان این سیستم نیز کاهش یابد. قصد داریم که در این مقاله، سیستم‌ VRF را مورد بررسی قرار دهیم ؛ لذا اگر می‌خواهید با نحوه کار این تکنولوژی جدید و مزایا و معایب آن آشنا شوید، ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

 

 

وی آر اف VRF چگونه کار می‌کند؟

مبدا شکل‌گیری سیستم VRF برای اولین بار در کشور ژاپن و حدود 40 سال پیش بوده است، اما در طی این سال‌ها، تغییرات اساسی روی آن رخ داده است. در سیستم VRF از جریان پیدا کردن یک سیال برای ایجاد سرمایش و گرمایش استفاده می‌شود. در حقیقت، سیستم‌های VRF شباهت زیادی به کولرهای گازی دارند چرا که از یونیت‌های داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند. اما متغیر بودن مبرد یا سرد کننده باعث شده است که صرفه‌جویی بیشتری در مصرف انرژی داشته باشد و بتوان دمای نقاط مختلف ساختمان را به راحتی تنظیم نمود. سیستم تهویه‌ی VRF را می‌توان به صورت گسترده در ساختمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار داد. چرا که با استفاده از این سیستم، تنظیم دما در بخش‌های مختلف ساختمان به راحتی انجام می‌گیرد. این قابلیتی است که در اسپلیت‌ها وجود ندارد و شما اگر بخواهید دمای یک اتاق را تغییر دهید، باید یک اسپلیت جداگانه برای آن خریداری کنید.

 

 

 ر سیستم VRF بر خلاف سایر سیستم‌های تهویه، هیچگونه آبی وجود ندارد، بلکه مبرد که یک نوع گاز فریون است به صورت مستقیم انرژی را در یونیت‌های خارجی و داخلی جابه‌جا می‌کند. از آن‌جایی که می‌توان میزان میزان مبردی که وارد هر یونیت می‌شود را کنترل کرد، دمای هوا نیز به سادگی قابل تنظیم خواهد بود.

مزایای استفاده از سیستم VRF  

 

۱- بازدهی بالا

طراحی سیستم‌های وی آر اف به گونه‌ای است که با مصرف حداقل انرژی، بیشترین انتقال حرارت را داشته باشد. از همین رو، مصرف انرژی این سیستم، نسبت به سایر سیستم‌های سرمایش و گرمایش مرسوم مانند اسپلیت‌ها و کولرهای گازی بسیار کمتر است. از طرفی، در سیستم VRF می‌توان بدون نیاز به تولید گرما و صرفا با انتقال حرارت از مکانی به مکان دیگر، نقاط مختلف را گرم کرد.

۲- حفظ محیط زیست

احتمالا شما هم با خطرات زیست محیطی بسیاری از دستگاه‌های خنک کننده آشنایی دارید. این سیستم‌ها با آزاد کردن گازهای سمی، باعث ایجاد آسیب‌های جدی برای محیط زیست می‌شوند. این در حالی است که در سیستم VRF خبری از این گازهای سمی نیست. بنابراین با خیال راحت می‌توانید تهویه‌ی ساختمان خود را به VRF بسپارید.

 

 

۳- هوشمند بودن

ممکن است نیاز داشته باشید که هر اتاق در منزل شما دمای خاصی داشته باشد، مثلا در تابستان، اتاق خواب شما خنک‌تر از اتاق کودکانتان باشد، یا در یک زمان یک اتاق گرم شود و اتاق دیگری سرد. در گذشته، برای این کار، شما مجبور بودید که برای هر اتاق یک دستگاه سردکننده یا گرم‌کننده مجزا تهیه نمایید. اما امروزه، این مشکل با فناوری جدید ارائه شده در سیستم‌های VRF برطرف شده است.

طراحی سیستم‌های VRF بسیار هوشمندانه است و به راحتی می‌توان دمای اتاق‌ها و بخش‌های مرکزی ساختمان را تغییر داد. این ویژگی، ضمن کمک به مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن، شما را از خرید چند سیستم گرمایشی و سرمایشی بی‌نیاز می‌نماید. همچنین وجود عیب‌یاب‌های اتوماتیک نیز باعث شده است که مشکلات احتمالی دستگاه به راحتی شناسایی شده و تعمیر آن با سرعت بیشتری انجام شود. علاوه بر این، سیستم VRF دارای فیلتراسیون هوشمند هستند و می توانند هوای وارد شده به کمپرسورها را فیلتر کرده و مانع از ورود ذرات گرد و غبار به فضای داخلی شوند.

  ۴- کاربرد در همه‌ی شرایط آب و هوایی

همان‌طور که می‌دانید، برخی از سیستم‌های تهویه را نمی‌توان در مناطق مرطوب استفاده کرد. یا اینکه استفاده از آن‌ها در برخی مناطق، چندان بازدهی بالایی ندارد. سیستم VRF، این مشکل را نیز حل نموده‌است و آن را می‌توان در همه‌ی شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار داد؛ بدون اینکه بازدهی دستگاه کاهش محسوسی پیدا کند.

5- حمل و نقل و نصب راحت سیستم VRF

تجهیزات مورد استفاده در سیستم وی آر اف دارای اندازه‌های مناسب و وزن کم هستند. به همین دلیل، حمل و نقل و نصب آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود. همچنین، قرار گرفتن یونیت‌های خارجی در پشت بام، باعث افزایش فضای مفید درون ساختمان خواهد شد. علاوه بر آن، یونیت‌های داخلی نیز در سقف سازه طراحی می‌شوند و فضای داخلی را اشغال نمی‌کنند.

۶- عدم نیاز به موتور خانه

در سیستم VRF هیچ نیازی به موتورخانه و فضای کنترل حرارت وجود ندارد و تمامی فرایند سرمایش و گرمایش تنها توسط یونیت‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود. از طرفی، در دستگاه وی آر اف نیازی به لوله کشی و کانال کشی‌های گسترده نخواهد بود. از همین رو، هزینه‌های نصب نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند.

 

 

معایب استفاده از سیستم‌های VRF   ۱- بالا بودن هزینه‌ی اولیه

دستگاه‌های VRF نسبت به اسپلیت‌ها، کولرهای گازی و چیلر دارای قیمت بالاتری هستند. مخصوصا اگر از مدل برقی VRF بخواهید استفاده کنید. از همین رو، برای استفاده از این سیستم در ساختمان‌های بزرگ، ممکن است مجبور به پرداخت پول بیشتری شوید. لازم به ذکر است که هر چقدر متراژ ساختمان بیشتر باشد، تعداد یونیت‌های داخلی نیز افزایش پیدا می کند.

2- نصب و راه اندازی تخصصی

پیشرفته بودن سیستم VRF باعث شده است که طراحی و راه اندازی آن با دشواری‌هایی همراه باشد. به همین دلیل، فرایند نصب دستگاه‌های وی آر اف باید توسط مهندسان و متخصصان با تجربه انجام شود و هر کسی نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. نیازمند است طراحی و نصب و راه اندازی سیستم VRF خود را به مجموعه های متخصص و حرفه ای بسپارید.

سخن آخر

در انتها، پیشنهاد می شود در صورت تمایل به سیستم VRF با گروه مهندسین تتا از باسابقه ترین مجموعه های تخصصی تهویه مطبوع و VRF مشورت نموده و انتخاب سیستم تهویه مطبوع خود را با خیال راحت به این مجموعه بسپارید. گروه مهندسین تتا با توانایی واردات VRF با برندهای SAMSUNG کره جنوبی و TICA چین، به شکل تخصصی آماده خدمت رسانی به شکل صفر تا صد در زمینه اینگونه سیستم ها از طراحی و مشاوره تا نصب و راه اندازی می باشد. برای مشاوره بیشتر در زمینه انواع سیستم های تهویه مطبوع از طریق وبسایت tetacompany.com و تلفن 02188509804 تماس حاصل فرمایید یا از طریق شبکه های اجتماعی به آدرس @iranteta ارتباط برقرار نمایید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • خدا نیت‌های ما را هم خریدار است + فیلم