Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:32:14 GMT

«تهران ۱۴۰۰» به‌دنبال ارتقای نشاط اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۴۳۱۹

«تهران ۱۴۰۰» به‌دنبال ارتقای نشاط اجتماعی است

به گزارش ایرنا، محمدرضا جوادی یگانه روز دوشنبه در مراسم رویداد تهران ۱۴۰۰ با بیان اینکه این رویداد از ایده تهران شهری برای همه گرفته شده و بر اساس گفتگوهای فراوان با اصولی همراه است گفت: اصل اول مسئله عدالت در شهر است؛ مردم شهر سومین خواسته خود را کم کردن فاصله زیاد میان جنوب و شمال شهر اعلام کرده‌اند و در خدمات به مردم تلاش می‌شود که عدالت برقرار شود و همچنین بر خدمات دهی بیشتر به به زنان، سالمندان و کودکان و افراد دارای معلولیت تاکید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی، اصل‌های دیگر ایجاد زمینه برای دیده شدن، مشارکت برابر، ایجاد نشاط و احساس کارآمدی، بازآفرینی نقش مردم و مفهوم شهروندی است، تکثر جمعیتی در تهران یک فرصت برای تهران است و همچنین تنوع قومیتی و حضور مهاجران، یک فرصت و اصل است که تهران به عنوان شهری دوست‌دار همه دیده می‌شود.  

معاون شهردار تهران با بیان اینکه افراد در شهر، تشخص وشان داشته باشند تا بتوانند رویای خود را در شهر دنبال کنند، تاکید کرد: در نظرسنجی ابتدای آذر امسال که شهرداری با کمک ایسپا انجام داد یک سوم مردم احساس می‌کردند که وضع‌شان بهتر خواهد شد و این برخلاف نظرسنجی‌های دیگر بود و زمانی که فرد رویا داشته باشد،  مسیولیتش برای تحقق رویا چیست.  

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های کمتر دیده شهر تهران، محرومان و افراد بی‌سرپناه هستند گفت: باید بپذیریم که محرومان هم حقی در شهر دارند و این را ببینیم اگر آن رویایی که ما داریم تحقق یابد آنوقت تهران شهری خواهد بود که هر بی‌سرپناهی جایی برای خواب داشته باشد.

به گفته جوادی یگانه، در سال گذشته ۱۰۰ نفر از افرادی که به گرمخانه‌ها می‌آمدند به خانواده‌های خود برگشتند و این اتفاق خیلی خوبی بود و ایجاد زنجیره‌ای از کسی بودن، رویا داشتن، مسئولیت اجتماعی و عمل جمعی چیزی است که آن را دنبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قرار بود این مراسم سه ماه قبل برگزار شود اما شرایط مناسب نبود تاکید کرد: با همراهی مردم تهران، امروز حال شهر بهتر شده و در فضایی که امیدواری به آینده وجود دارد این مراسم برگزار شده است.

رییس ستاد رویداد تهران ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: خیابان ولی عصر (عج) در برنامه‌های این رویداد نقش محوری دارد و همچنین کوچه دوستی و فاز دوم برج میلاد به عنوان بام فرهنگ و هنر هم در این رویدادها اجرا خواهند شد.

تهران ۱۴۰۰ بر مشارکت مردم پایه گذاری شده

همچنین دبیر جشنواره تهران ۱۴۰۰ تهران اعلام کرد: این رویداد بنا بر مشارکت با مردم دارد تا مردم یک زیست مسالمت آمیز را داشته باشند.

محی الدین فاضلیان در این مراسم اعلام کرد: هدف از این نشست اکران طرح تهران ۱۴۰۰ است برای اجرای این طرح تقریبا همه ایده‌ها را جمع کردیم و بیش از صد نفر از افراد و اعضای محترم شهر و ... مدیران شهری و صاحب نظران شهر و هنرمندان ایده هایشان بررسی شد، تحلیل محتوا صورت گرفت و به دنبال آن پروژه‌ها و طرح‌هایی را به مناطق داده شد و تلاش شد مبتنی بر تهران شهری برای همه عمل کنیم.

وی افزود: این نشست آغازی بر نشست‌های مختلف است که به زودی برگزار خواهد شد تا ما کار را با مشارکت و همدلی همه پیش برویم.

فاضلیان تاکید کرد: سرمایه‌های تهران قابل ملاحظه است اما تهران با همه دارایی هایش و فضاهای متنوع این روزها حال خوبی ندارد و به تعبیری همین نوع نشستن در جلسه گویای این حال بد باشد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد مراسم‌های تهران ۱۴۰۰ به سمت مردم است و اصل مطلبی که پیگیری کردیم این است که حال شهر وقتی خوب است که حال مردم خوب باشد.

فاضلیان با بیان اینکه ممکن است تهران پر از برج و تونل و بزرگراه باشد اما حال مردم خوب نباشد گفت: تهران ۱۴۰۰ بنا بر مشارکت با مردم دارد تا مردم یک زیست مسالمت آمیز را داشته باشند چرا که مردم جان شهر هستند و تهران شهری برای همه وقتی محقق می‌شود که همه آن‌ها که با تهران نسبتی دارند همراه کل تهرانی‌ها را در امور مشارکت دهیم.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران محمدرضا جوادی یگانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران محمدرضا جوادی یگانه شهرداری تهران شهر تهران محمدرضا جوادی یگانه اخبار کنکور تهران شهری تهران ۱۴۰۰ تهران شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است

 زهره الهیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند. 

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم. 

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول