Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کشف گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس نه تنها نگرانی‌های جدی را در این کشور ایجاد کرده بلکه به چالش جدی برای دولتهای اروپایی و فراتر از قاره اروپا نیز تبدیل شده است.

کشف گونه جدید کرونا در انگلیس نگرانی‌های جدی را در این کشور در آستانه سال نو میلادی ایجاد کرده و به چالشی سخت برای دولت بوریس جانسون در بحبوحه مسئله برگزیت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان معتقدند که دولت جانسون اکنون با آزمون سختی در این مقطع زمانی روبرو بوده و باید دید آیا توانایی حل‌وفصل این چالش‌ها را دارد.

در این میان کشورهای مختلف در اروپا و فراتر از قاره سبز در حال اتخاذ تدابیر گسترده برای جلوگیری از  ورود گونه جدید کشف شده کرونا از انگلیس هستند.

تارنمای روزنامه گاردین روز گذشته طی گزارشی عنوان کرد: در اروپا تاکنون کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئیس، پرتغال، بلژیک، اتریش، بلغارستان، دانمارک، ایرلند، فنلاند، رومانی، سوئد، کرواسی، هلند و لهستان اعلام کرده اند از اواخر روز یکشنبه پروازهایشان را از مقصد انگلیس متوقف می‌کنند.

دولت جمهوری چک تدابیر سختگیرانه قرنطینه را برای افرادی که از انگلیس وارد می‌شوند اعمال کرده و کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی نیز تمانی پروازها از انگلیس را لغو کرده‌اند. لتونی همچنین رفت‌وآمدهای زمینی از انگیس و به این کشور را ممنوع اعلام کرد.

گزارش شده است که احتمال برگزاری یک نشست بحران اتحادیه اروپا در روز دوشنبه با هدف بررسی و هماهنگی اقدامات با هدف مقابله با این چالش وجود دارد.

افزایش نگرانی‌ها فراتر از قاره سبز

نگرانی‌ها از کشف گونه جدید کرونا در انگلیس به فراتر از قاره اروپا نیز کشیده شده است.

رسانه های جهان از جمله رویترز و گاردین در این رابطه گزارش دادند: به جز کشورهای اروپایی، کشورهایی خارج از قاره سبز از جمله السالوادور، ایران، کلمبیا، ترکیه ، مراکش،آرژانتین و پرو نیز از اعمال محدودیت های پروازهای انگلیس به این کشورها خبر دادند.

دولت السالوادور اعلام کرد، هر فردی که طی ۳۰ روز گذشته در انگلیس بوده مجاز به ورود به السالوادور نیست. همچنین کلمبیا اعلام کرد، در حال تعلیق پروازهای ورودی و خروجی انگلیس است و شیلی نیز برای افرادی که اخیرا در انگلیس بودند، قرنطینه دو هفته ای در نظر گرفته است.

دولتهای ترکیه و مراکش نیز اعلام کردند سفرهای هوایی از انگلیس را تعلیق می کنند و همچنین عربستان پروازهای بین المللی را برای یک هفته تعلیق خواهد کرد.

در این میان کانادا اعلام کرد پروازها از انگلیس را برای ۷۲ ساعت تعلیق کرده است.

وزیر بهداشت انگلیس با بیان اینکه مهار گونه جدید کرونا بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است، نسبت به رعایت اصول بهداشتی توسط آحاد مردم تأکید کرد و گفت: این یک ویروس مرگبار است و باید آن را تحت کنترل در آورد. این کار به ویژه پس از شناسایی گونه جدید دشوارتر شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که با مقامات و نهادهای ذیربط انگلیس در خصوص شیوع این ویروس جدید در تماس است. این سازمان در توئیتی تصریح کرد که به محض دست یافتن به جزئیات و اطلاعات تازه درباره این ویروس، آن را با سایر کشورها در میان خواهد گذاشت.

به دنبال شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس، برخی کشورها از جمله کشورهای همسایه مرزهای زمینی و هوایی با انگلیس را مسدود کرده اند و همین امر سبب شده تا این کشور با احتمال بحران کمبود مواد غذایی و مواد اولیه مواجه شود.

وزیر بهداشت انگلیس نیز در اظهارنظری نگران‌کننده اعلام کرد که شیوع گونه جهش‌یافته و جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا لندن محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لندن محدودیت های کرونا ویروس کرونا لندن محدودیت های کرونا اخبار کنکور گونه جدید کرونا کرونا در انگلیس کشف گونه جدید فراتر از قاره ویروس کرونا نگرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نگرانی از گاف‌های بی‌پایان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!