Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@23:38:04 GMT

علت افزایش قیمت کره چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۴۵۴۸

علت افزایش قیمت کره چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد علی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در رابطه با افزایش قیمت کره در بازار اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، موضوع افزایش قیمت کره برای این چند روز نیست. بلکه تقریبا ده روز یا دو هفته پیش این افزایش اتفاق افتاده است.
وی بیان کرد: از زمانی که ارز ترجیحی به کره تعلق نگرفت و از اقلامی که مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی بودند خارج شد شاهد افزایش قیمت کره بودیم و علتی هم که مسئولان مربوطه برای این موضوع بیان کردند حمایت از کالای داخلی و تولید داخلی بود، زیرا تقریبا تمام کره‌ای که قبلاً تولید می‌شد با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد و کره هم با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گرفت، اما از زمانی که این ارز از کره برداشته شد و امکان واردات با ارز نیمایی فراهم نشد قیمت کره افزایش پیدا کرد و همین موضوع موجب شد که شاید امکان خرید آن برای مردم فراهم نشود و به همین خاطر، تصمیم گرفته شد کره داخلی مورد استفاده قرار بگیرد و علاوه بر این، تعیین و تنظیم قیمت نیز براساس عرضه و تقاضا و قیمت تمام شده کالا درنظر گرفته شد و طبیعتا، به دلیل این که کره جزء کالا‌هایی نیست که ستاد تنظیم بازار روی آن قیمت تثبیتی یا اجباری تعیین کند قیمت آن براساس میزان عرضه و تقاضا و نهاده‌های موردنیاز درنظر گرفته و بر این اساس تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران تصریح کرد: نوع بسته بندی‌های کره و وزن و اندازه آن نیز روی قیمت این کالا تاثیرگذار هستند؛ به طوری که قیمت‌ها بر این اساس تا حدی متفاوت هستند و بدنبال آن، نکته‌ای که وجود دارد این است که موضوع عوارض مربوط به صادرات این کالا و تامین آن از منابع داخلی باید به صورت قانونی تصویب و مشخص شود که چنانچه صادرات این کالا وجود دارد باید برای آن برنامه ریزی صورت گیرد که تا زمانی که کره موردنیاز کشور تامین نشده است اقدام به صادرات نشود و یا عوارض گمرکی آن به نحوی تنظیم شود که قیمت‌ها را متعادل کند و احتمال افزایش قیمت کره نیز به این دلیل است.
اسفنانی گفت: به هرحال، تا زمانی که عوارض گمرکی و وضعیت صادرات کره مشخص نشود شاید امکان این که شاهد افزایش قیمت آن باشیم خیلی دور از ذهن نباشد و مراجع مربوطه باید برای این موضوع تصمیم نهایی و جدی بگیرند تا مردم بتوانند با قیمت مناسب تری این کالا را تهیه کنند.
وی در رابطه با اخباری مبنی بر افزایش قیمت تخم مرغ تا ۴۰هزار تومان نیز افزود: مرغ و تخم مرغ افزایش قیمتی نداشته اند و با همان قیمت مصوب در بازار به فروش می‌رسند چرا که این دو کالا مشمول قیمت گذاری تثبیتی هستند و اگر احیانا بالاتر از قیمت مصوب فروخته می‌شوند این گران‌فروشی است و حتما باید با آن برخورد قضایی و تعزیراتی صورت گیرد.
اسفنانی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن، تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و اتاق اصناف، مراجعی هستند که معمولا در این خصوص، کار بازرسی انجام می‌دهند و به همین دلیل، چنانچه شاهد افزایش قیمت و گران‌فروشی به این مفهوم در مکانی هستند می‌توانند به ما گزارش دهند تا به این موضوع ورود و آن را بررسی کرده و با تخلف‌ها برخورد کنیم. پربیننده ترین انسولین هست اما در بازار سیاه پیش بینی کاهش قیمت میوه برای شب یلدا/ هندوانه در میادین میوه و تره‌بار کیلویی ۲۶۰۰تومان ۹هزار خودروی دپوشده در گمرک ترخیص شد ممنوعیت صادرات؛ ابزار کنترل قیمت یا نابودی تولید/ چرا صادرات کالاها ممنوع می‌شود؟ پربازده‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری کجاست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت کره ارز ۴۲۰۰ تومانی استان تهران تعزیرات حمایت از مصرف کنندگان کره تعزیرات حکومتی قیمت کره ارز 4200 تومانی افزایش قیمت کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند

اسفندیار دریکوندی ، ضمن اشاره به تنوع بالای کالا‌های صادراتی استان، گفت: در همین رابطه کشور‌های عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، روسیه، امارات، گرجستان، هند، چین و ازبکستان عمده کشور‌های هدف صادراتی استان قم بوده‌است.

مدیرکل گمرکات قم افزود: در این مدت بیش‌از ۳۰ نوع کالا از گمرکات استان به کشور‌های مورد نظر صادر شد که مهمترین آنها شامل محصولاتی همچون کفش و صندل، انواع گرانول و کامپاند، سرب، پلی استر، شماری از محصولات شیمیایی، محصولات غذایی همچون تخم مرغ و برخی از لوازم صنعتی است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر بستر‌های لازم برای صادرات انواع کالا‌های مورد توجه تجار در گمرکات استان قم فراهم شده‌است و ما امیدواریم در سال‌جاری با همراهی فعالان اقتصادی شاهد افزایش هرچه بیشتر میزان صادرات کالا‌های ساخت داخل از گمرکات این استان باشیم.

گفتنی است فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.

با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

گفتنی‌است سال گذشته نیز ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اسنادی از شرایط بغرنج اقتصاد ایران در سال منتهی به انقلاب ۵۷
  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • برنامه ریزی برای صادرات ۳ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند