Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین آغاز ویژه برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ که صبح امروز در برج میلاد برگزار شد اظهار کرد‌: در شرایط کرونایی از زحمات تک تک کادر درمان که تلاش می‌کنند بار سنگین سلامت مردم را به مقصد برسانند تشکر میکنم.

وی ادامه داد: هفته‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و اوج آنرا در تهران دیدیم به طوری که بیش از ۹۰ روز آمار ۱۵۰ نفر فوتی در روز را پشت سر می‌گذاشتم، اما خوشبختانه ظرف یک هفته اخیر این آمار کاهش یافته و جای تشکر از کسانی دارد که زحمت را به دوش می‌کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اداره کلان شهر تهران با مشکلاتی مواجه هستیم اظهار کرد: تلاش کردیم با تمام سختی‌ها شهر را آرام نگه داریم و اجازه ندهیم در دل مردم دلهوره ای حاصل شود، اما شرایط ما با دولت کاملاً متفاوت است دولت برای جبران کسری بودجه منابعی دارد، اما ما این منابع را نداریم.

حناچی ادامه داد: تعداد زیادی از ساختمان‌های شهرداری به حالت تعلیق در آمده اند و سازمان فرهنگی هنری شهر تهران که حدود ۵۰ درصد سینما‌های تهران را بر عهده داشته اکنون به حالت نیمه تعلیق درآمده و کرونا مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید

الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران 1400

وی ادامه داد: در کنار شرایط اقتصادی و تحریم و مشکلاتی داشته ایم، اما با تمام تلاش همکارانم در شهرداری با امید به آینده و توکل به خداوند این شرایط را پشت سر می‌گذاریم و مطمئن هستیم که با تلاش بیشتر می‌توانیم شرایط مناسبی را فراهم کنیم و نباید کاری کنیم تا در این شرایط سخت مردم مشکلات بیشتری را تحمل کنند و تمام تلاش ما این است که بار سنگین را برداریم.

شهردار تهران با اشاره به شعار شهر مبنی بر اینکه مردم جان شهر هستند، گفت: به درستی شهر اگر بخواهد بدون مردمش کاری را انجام دهد پر عارضه خواهد شد، اما کاری که با دل مردم و همراهی دل‌های آن‌ها انجام می‌شود بسیار پربرکت، کم هزینه و پر بازده است و ان شاءالله ما این مسیر را انتخاب می‌کنیم.

حناچی تصریح کرد: در شرایط کرونا صدای مظلومیت مردم را به جهانیان رساندیم و در این حوزه با شهرداران کلانشهر‌های دنیا صحبت کردیم و گفتیم اگر شما با یک ویروس فقط درگیر هستید ما علاوه بر کرونا با ویروس دیگری به نام تحریم هم درگیر هستیم و این تحریم روی اداره شهر ما تاثیر بسیاری گذاشته است.

حناچی ادامه داد: سعی کردیم آن چیزی را که تصویر ذهنی شهر تهران را در جهان می سازد بهبود ببخشیم و مواردی که در رقابت‌های جهانی تاثیرگذار هستند را بشناسیم و توانستیم در رقابت‌های جهانی موثر واقع شویم و اکنون رتبه هوشمندی شهر تهران حداقل ۴ رتبه ارتقا داشته است.

وی تصریح کرد: ما توانستیم در متروپولیس رتبه خوبی بگیریم و انشالله تلاش‌های بیشتری هم در این رابطه می‌کنیم و در عرصه‌های بین‌المللی و حرکت‌های اجتماعی که کمتر اتفاق میفتد هم خوب عمل کردیم.

شهردار تهران با اشاره به حادثه تروریستی اخیر افغانستان گفت: فیدبک برنامه جان پدر کجاست که در تهران اجرایی شد سبب شد از شهرداری تهران تشکر کنند و ماهیت این کار را با کمک دولت و دستگاه دیپلماسی انجام دادیم.

حناچی بیان کرد: فرصت استثنایی در اختیار ما قرار گرفته که هر صد سال یکبار این اتفاق برای ما رخ می‌دهد و آخرین روز‌های قرن چهاردهم را پشت سر می‌گذاریم و این افتخار را داریم که آخرین مدیران قرن و اولین مدیران قرن آینده باشیم و این فرصت فقط هر ۱۰۰ سال یکبار رخ می‌دهد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا با تلاش بیشتر برای راحتی و نشاط مردم قدم برداریم و این کار وظیفه ما است.

شهردار تهران با اشاره به اتفاقاتی که طی ۱۰۰ سال اخیر رخ داده است، گفت: از جنگ جهانی اول، کودتای ۲۸ مرداد، انقلاب اسلامی، شروع جنگ تحمیلی، آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای، تک قطبی شدن جهان، داعش، اشغال افغانستان و عراق و بسیاری اتفاق دیگر که توسط دیگران رخ داد، اما هدف آن‌ها ایران بود و با دلار‌های عربی تغذیه می‌شدند اتفاقاتی بودند که من آن‌ها را در ذهن دارم.

شهردار تهران گفت: حوادث بسیاری طی یکصد سال اخیر رخ داده است و یکصد سال آینده را هم فرصت داریم تا به درستی برنامه‌ریزی کنیم و اگر تجربیات خود در شهر تهران نگاه کنیم می‌بینیم که از ابتدای قرن تهران حدود ۳۰۰ هزار نفری را داشتیم و اکنون تهران ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با اقمار خود به حدود ۱۳ میلیون نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: قرار بود بار تهران به شهر‌های اطراف داده شود تا با حمل و نقل عمومی ریلی و جاده‌ای بتوانیم ارتباط بین آن‌ها را برقرار کنیم، اما پس از انقلاب شرایطی به وجود آمد تا محدوده تهران از بین برود و تراکم داخل شهر تهران افزایش یابد و ما در صد سال آتی فرصت داریم تا هدف گذاری خوبی داشته باشیم و این کار را با همکاری اعضای شورای شهر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تبعات خروج از برنامه شهری گفت: یکی از تبعات آن تبدیل شهر به شهرداری رانتی خواهد بود و ما تبعات آن را دیدیم و متوجه شدیم که این روش قابل اداره نیست و برای آن هزینه سنگینی پرداخت می کنیم و امیدواریم که دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

وی گفت: تهران ۱۴۰۰ فرصتی برای برنامه‌ریزی و تغییر برنامه جهت مدیریت بهتر شهر و عدم تکرار اتفاقات گذشته است.

بیشتر بخوانید

تهران هنوز خصوصیات شهری برای همه را به دست نیاورده است

حناچی با بیان اینکه ایده ۱۴۰۰ ابتدا توسط یکی از اعضا در شورای شهر مطرح شد، گفت: درگیری‌های شهری ما را کمی از این موضوع غافل کرد، اما لایحه‌ای به شورا دادیم و نظر شورا این بود که لایحه مجدداً بازبینی شود.

شهردار تهران با اشاره به تهران ۱۴۰۰ گفت: تهران ارزش‌ها و ویژگی‌های فراوانی دارد و در آرم تهران ۱۴۰۰ تمام این ارزش‌ها آمده است و انشاالله با حرکت مضاعف تمامی فعالیت‌های خود را از این لحظه به بعد متناسب با اقدامی که میخواهیم انجام میدهیم و استخوان بندی تهران را مورد هدف قرار داده ایم و خیابان ولیعصر نقطه محوری کار ما خواهد بود و امروز نقطه شروعی است که تهران قرن جدید را ببینیم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تهران 1400 هوشمندسازی شهر تحریم های ایران شهردار تهران با اشاره تهران ۱۴۰۰ شهر تهران پشت سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

مجید زارع بیدکی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر و زارچ گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری کلیه بهره برداران ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۹۸ درصد از چاه‌های صنعتی شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: همچنین با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز که تعدادی از آن‌ها مربوط به چاه‌های شناسایی شده سال‌های گذشته بوده است، پر و مسدود شدند که این امر صرفه جویی ۲۹۴ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ مورد اقدام حفاظتی از سوی ابن اداره انجام شده است، گفت: ۴ دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز نیز در این مدت توقیف شدند. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ یزد بیان کرد: ۲۸ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان نیز با پیگیری این اداره رفع عیب شدند. 

زارع بیدکی در پایان با بیان اینکه در این مدت ۴۵ مورد تمدید پروانه بهره برداری صورت گرفته است، ابراز کرد: ۱۵۱ مورد مجوز مربوط به بهره برداری از منابع آبی نیز صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • شکست تلخی که در کمتر از ۲۴ ساعت جبران شد
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟