Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:09:39 GMT

قرار گرفتن در معرض فلزات بر بارداری تاثیر دارد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۴۶۸۰

قرار گرفتن در معرض فلزات بر بارداری تاثیر دارد

ایسنا/خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیق دانشگاه راتگرز ایالات‌متحده، قرار گرفتن در معرض فلزاتی مانند نیکل، آرسنیک، کبالت و سرب ممکن است هورمون‌های زنانه در دوران بارداری را مختل کند.

به گزارش نیوز وایز، قرار گرفتن در معرض فلزات با مشکلاتی در زمان تولد مانند تولد زودرس و وزن کم، هنگام تولد در نوزادان و پره اکلامپسی (وضعیتی در بارداری که با فشارخون بالا، گاهی اوقات با احتباس مایعات و افزایش پروتئین در اوره  مشخص می‌شود) در زنان همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بااین‌حال، در مورد این‌که چگونه مواجهه با فلزات می‌تواند منجر به چنین مشکلاتی شود، اطلاعات کمی وجود دارد.

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که برخی از فلزات ممکن است سیستم غدد درون‌ریز را که وظیفه تنظیم هورمون‌های بدن ما را دارند، مختل کند. این اختلالات ممکن است بعدها در سلامتی کودکان و خطر ابتلا به بیماری نقش داشته باشد.

زوریمار ریورا نونز، استادیار گروه آمار زیستی و اپیدمیولوژی (همه‌گیرشناسی) در دانشکده بهداشت عمومی راتگرز، گفت: «یک تعادل هورمونی حساس، بارداری را از زمان لقاح تا زایمان تنظیم می‌کند و اختلالات این تعادل می‌تواند بر مادر و جنین تاثیر منفی بگذارد.»

محققان نمونه‌های خون و ادرار ۸۱۵ زن را که در سایت آزمایش پورتوریکو برای بررسی و تحقیق تهدیدات آلودگی (PROTECT) ثبت‌شده بود را مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادند. این تحقیق از سال ۲۰۱۰ آغاز شد، PROTECT یک گروه تولد آینده‌نگر است که به مطالعه تاثیر محیط‌زیست در زنان باردار و فرزندان آنان در اطراف منطقه کارست شمالی که شامل مناطق روستایی و شهری کوهستانی پورتوریکو است، می‌پردازد.

آنان دریافتند که فلزات می‌توانند با تغییر غلظت هورمون‌های قبل از زایمان در دوران بارداری به‌عنوان مخل غدد درون‌ریز عمل کنند. این اختلال ممکن است به زمان مواجهه مادر با فلزات در بارداری بستگی داشته باشد.

قرار گرفتن در معرض فلزات قبل از تولد حتی فراتر از سلامتی در زمان تولد، می‌تواند عواقب زیادی داشته باشد. تغییرات در هورمون‌های استروئیدی جنسی در دوران بارداری با رشد ناکافی جنین همراه است و منجر به وزن کم هنگام تولد می‌شود. وزن هنگام تولد به‌شدت با رشد کودک و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن ازجمله چاقی و سرطان پستان ارتباط دارد.

ریورا نونز گفت: «پورتوریکو با ۱۸ مکان فعال یکی از بالاترین میزان مکان‌های آلوده (Superfund) در هر یک از مناطق ایالات‌متحده را دارد که می‌تواند میزان مواجهه با فلزات سمی را افزایش دهد.»

مواجهه با فلز میان زنان بارداری که در پورتوریکو زندگی می‌کنند، بیشتر از سایر افراد در ایالات‌متحده است.

وی اضافه کرد: «این موضوع مهم است، زیرا به‌طورکلی در مقایسه با ایالات‌متحده، زنان در پورتوریکو دارای نرخ قابل‌توجهی تولد زودرس (نزدیک به ۱۲ درصد) و سایر نتایج نامطلوب تولد هستند. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض آلودگی محیط‌زیست در اثر رویدادهای آب و هوایی شدید، مانند طوفان، خشکسالی و جاری شدن سیل، تشدید می‌شود که ممکن است منجر به افزایش مواجهه با مکان‌های آلوده شود.»

به گفته نویسندگان این تحقیق، تحقیقات بعدی باید چگونگی تاثیر تغییر در نشانگرهای عملکرد غدد درون‌ریز بر تولد و سایر نتایج سلامتی را بررسی کنند.  تحقیقات آینده همچنین باید به بررسی فلزات اصلی در رابطه با سلامت مادر و جنین و نیز فلزات ترکیبی در رابطه با نشانگرهای عملکرد غدد درون‌ریز بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بارداری ایالات متحده غدد درون ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شیما حلاج با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت کند؛ اظهار کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره  افزایش استفاده از رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی

وی بیان کرد: وقتی رژلب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژلب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار  اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • (ویدیو) واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی‌حجابی
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • جوجه یک روزه
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست