Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: تا ابتدای آذر ماه امسال حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب برداشت مصالح با لحاظ طرح لایروبی رودخانه‌ها واگذار شده و مشکلات ناشی از وقوع سیل‌های مخرب به حداقل رسیده است. - اخبار استانها -

اسمائیل افشاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: برداشت مصالح رودخانه‌ای تابع وجود مصالح و امکان جایگزینی‌ مجدد آن‌ها است به همین دلیل در تمام رودخانه‌ها و مسیل‌هایی که ظرفیت برداشت مصالح وجود داشته باشد پس از لحاظ مسائل فنی و حقوقی این امر امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت برداشت مصالح در رودخانه‌های قزل‌اوزن، ابهر‌رود، زنجانرود و سجاسرود به شکل محدود با در نظر گرفتن قوائدی خاص وجود دارد. در مواقعی که رودخانه و مسیل نیاز به لایروبی داشته باشد شرکت با همکاری بخش خصوصی و پیمانکاران طرح‌های مهندسی رودخانه‌ها به این کار اقدام کرده و سبب ایمن‌سازی اراضی مجاور و تامین آب‌گذری رودخانه‌ها می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با تاکید بر این‌که لایروبی رودخانه‌های استان در قالب برداشت مصالح رودخانه‌ای و یا خارج کردن رسوبات انباشته شده از قبیل لای و خاک رس امکان پذیر بوده است، گفت: در راستای این هدف با توجه به نیاز کارگاه‌های ماسه‌شویی و یا پیمانکاران طرح‌های عمرانی و شرکت آب منطقه‌ای برداشت مصالح و لایروبی از سطح رودخانه‌ها انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تعدد رودخانه‌ها و مسیل‌ها امکان لایروبی تمام آن‌ها در طول یک سال امکان‌پذیر نیست اما بر طبق اولویت‌بندی امکان لایروبی در یک بازه زمانی میان‌مدت و بلند مدت میسر خواهد شد.

ادای احترام شهروندان زنجانی به مدافعان سلامت + فیلمآوارگی متقاضیان مسکن مهر در زنجان/ 556 متقاضی موفق به دریافت مسکن خود نشده‌اندبارش برف مسیر 110 روستای زنجان را مسدود کرد

افشاری با اشاره به این‌که تا ابتدای آذر ماه امسال حدود 150 هزار متر مکعب برداشت مصالح با لحاظ طرح لایروبی رودخانه‌ها واگذار شده است، بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های شرکت آب منطقه‌ای امکان آب‌گذری و هدایت ایمن سیلاب تامین شده و مشکلات ناشی از وقوع سیل‌های مخرب به حداقل رسیده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که لایروبی رودخانه‌ها مستمر انجام شده و جز برنامه‌های دفتر مهندسی رودخانه‌ها شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری و سال‌های آینده است، گفت: لایروبی یک کیلومتر از رودخانه‌ زنجانرود تا روستای کوشکن در حال انجام بوده و برنامه‌ریزی دیگری برای لایروبی این رودخانه در حوالی روستای حسن‌ابدال طرح‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لایروبی رودخانه ها شرکت آب منطقه ای برداشت مصالح رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در نشست کارگران این شرکت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر، با بیان این که توجه به نیازهای کارگران باید مورد اهمیت ویژه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اسلام نگاه ویژه و معنوی به کارگران دارد و در همین راستا ضرورت دارد همه مدیران و کارکنان در راستای دستورات اسلام به کارگران توجه، و نیازهای آن ها را مورد بررسی قرار دهند.  مهندس "حسن چاهی" با بیان این که بخش اعظم فعالیت های اجرایی در صنعت برق در کشور توسط کارگران و سیمبانان انجام می شود، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با همت کارکنان این شرکت بیش از 3 هزار بازدید از شبکه برق استان برای ایمن کردن شبکه های توزیع قرار گرفت تا ضمن 100 درصد ایمن کردن شبکه برق استان، از بروز هر گونه حادثه احتمالی پیشگیری شود.  مهندس "حسن چاهی" با اشاره به اقدام جهادی این شرکت در اصلاح و بازسازی شبکه برق روستایی با بیان این که در 2 سال گذشته شبکه برق بیش از 275 روستا به طور کامل بازسازی شد، خاطر نشان کرد: برای این اقدام نیز بیش از 121 میلیارد تومان هزینه شد تا علاوه بر تامین برق 29 شهرک روستایی و 11 روستای بی برق، 99.9 درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار شوند.  وی افزود: هم چنین در سال گذشته بیش از دو هزار و 740 میلیارد اعتبار برای توسعه صنعت برق استان جذب شد که چهارصد و 80 میلیارد ریال آن به بخش نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.  مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این که این شرکت در سال گذشته از میان 39 شرکت توزیع برق در ایران، رتبه نخست را کسب کرد، خاطر نشان ساخت: توجه به نیروی سازمانی، به خصوص کارکنان اجرایی که با شبکه‌های برق کار می کنند بسیار اهمیت دارد و همه این کارکنان موظف هستند برای جلوگیری از وقوع از هرگونه حادثه ناگوار استانداردهای ایمنی را رعایت کنند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان