Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد رحمانیان معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به جلسه دادستانی تهران با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد: یکی از مشکلات و روش‌های ارتکاب جرم، بحث استفاده از سیمکارت‌های فاقد هویت یا با هویت‌های جعلی است. بر این اساس دادستانی تهران برای پیشگیری از وقوع جرم به این موضوع ورود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه برخی با استفاده از این سیمکارت‌های بدون هویت یا با هویت جعلی مردم را پای عابربانک‌ها کشانده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند و برخی نیز در فضای مجازی از این سیمکارت‌ها استفاده می‌کنند و مرتکب جرم می‌شوند که در این راستا در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت ارتباطات تدابیری اتخاذ شده است.

معاون دادستان تهران گفت: در این راستا مالکان سیمکارت‌ها می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ٣٠٠٠١٥٠ از تعداد سیمکارت‌هایی که به نامشان است، مطلع شوند و از سیم کارت‌هایی که دیگران استفاده می‌کنند و مورد تاییدشان نیست مطلع و روند قانونی را پیگیری و با مراجعه به اولین دفاتر خدمات ارتباطی سیم کارت را قطع کنند زیرا در صورت وقوع جرم مسئولیت برعهده فردی خواهد بود که سیم کارت به نامش است.

رحمانیان اظهارداشت: علاوه بر این وراث باید نسبت به تعیین تکلیف یا قطع سیم کارت‌هایی که صاحبان آن فوت کرده اند اقدام کنند زیرا در صورت سو استفاده وراث مسئولیت حقوقی و قانونی دارند.

معاون دادستان تهران همچنین به دفاتر خدمات ارتباطی نیز هشدار داد: در صدور سیم کارت نظارت و حساسیت کافی داشته باشند تا صدور سیم کارت‌ها منطبق با سامانه ثبت احوال باشد و هویت مالکان نیز احراز شده باشد.

رحمانیان با تاکید بر اینکه دفاتر خدمات ارتباطی متخلف تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، ادامه داد: در این راستا مقرر شده تا به صورت محسوس یا نامحسوس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از دفاتر ارتباطی بازدید تا چنانچه تخلفی انجام می‌شود با آن‌ها برخورد شود.

معاون دادستان تهران به یکی دیگر از تدابیر اتخاذ شده برای صدور سیم کارت اشاره کرد و توضیح داد: علاوه بر این مقرر شد که طی ٤٥ روز آینده سیم کارت با اثر انگشت و بیومتریک صادر شود تا صدور سیم کارت با مدارک جعلی به طور کامل از بین برود.

کد خبر 574381 برچسب‌ها دادگاه انقلاب دادستانی موبایل - سیم‌ کارت حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دادگاه انقلاب دادستانی موبایل سیم کارت حوادث ایران معاون دادستان صدور سیم کارت کارت هایی سیم کارت ها سیمکارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم

مدیرکل حریم شهر تهران از هوشمندسازی پایش حریم پایتخت با استفاده از سامانه «سپاس» خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شهر،  علی اکبر فسایی، مدیرکل حریم شهر تهران در این باره اظهار کرد: قراردادی را با سازمان جغرافیایی کشور برای استفاده از سامانه «سپاس» منعقد کرده‌ایم. به طوری که این سامانه با کمک یک اپلیکیشن تصاویر ماهواره ای تغییرات حریم را هشدار می دهد و بر اساس آن هشدار، نظارت های ما هدفمند می شود. طبق این قرارداد این سامانه هر ۱۰ الی ۱۴ روز بروزرسانی دارد.

وی با اعلام اینکه تخلفات حریم از ۸۰۰۰ مورد تخلف در سال ۱۴۰۱ به ۳۴۴۴ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این تخلفات شامل دیوارکشی، فنس کشی و حتی ویلاسازی و لاکچری سازی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز