Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹ واحد بزرگ مقیاس و سه واحد کوچک مقیاس از مجموع واحدهای گلخانه‌ای مهاباد در زمینه تولیدات صیفی‌جات (خیار و گوجه)، گل‌شاخه بریده و گل گلدانی فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: به واحدهای گلخانه‌ای که مساحت کمتر از ۳۰۰ مترمربع داشته باشند، کوچک مقیاس اطلاق می‌شود و مجوز فعالیت آنها توسط اداره جهاد کشاورزی و واحدهای با مساحت بیشتر از این مقدار بزرگ مقیاس گفته می‌شود و مجوز آن باید توسط نظام مهندسی کشاورزی اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: میزان واحدهای گلخانه‌ای تولید شاخه گل این شهرستان سه هزار شاخه در روز و در واحدهای گلخانه‌ای صیفی‌ نیز ۳۲ کیلوگرم در هر متر مربع تعیین شده است.

وی با اشاره به برنامه توسعه واحدهای گلخانه‌ای در مهاباد افزود: در واحدهای بزرگ مقیاس هم اینک ۳.۵ هکتار گلخانه جدید در مرحله اخذ پروانه و دریافت تسهیلات بانکی قرار دارد و جهاد کشاورزی از راه‌اندازی واحدهای کوچک مقیاس بویژه در مناطق روستایی حمایت می‌کند.

کریمی اظهار داشت: یک شهرک گلخانه‌ای به مساحت ۱۳ هکتار در مهاباد در حال راه اندازی است که ۶.۵ هکتار مساحت مفید دارد و تاکنون ۲ هکتار آن به مرحله تولید رسیده است.

وی اضافه کرد: کشت گلخانه‌ای به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه در اقتصاد آذربایجان ‌غربی مطرح بوده که افزایش سهم آن در بخش کشاورزی توام با کاهش ۱۰ برابری مصرف آب و افزایش چندین برابری تولید است.

وی افزود: در کنار فراهم بودن بستر صادرات و تولید در استان، صرفه جویی در مصرف آب و نهاده های کشاورزی، سالم سازی محیط کشت، دارا بودن استاندارد لازم در کنار کاهش هزینه های تولید و خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی از علل توجه بهره برداران و مسوولان به کشت های گلخانه‌ای است.

کریمی گفت: ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین برای احداث و توسعه گلخانه‌ها، قرار دادن بذر و کود یارانه‌دار در اختیار گلخانه‌داران و تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه گلخانه‌ها اقدامات مهم برای توسعه صنعت گلخانه‌ای است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد زراعی و باغی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی کشاورزی اخبار کنکور واحدهای گلخانه ای گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان 140 هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از 18 هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود 4 هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا 3 میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

توکلی از برداشت 15 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید 40 هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید 125 هزار تنی سال قبل کاهش بیش از 70 درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط 14 مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان