Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:35:33 GMT

کشف ته ستون تاریخی از یک باغ در مرودشت

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۵۰۹۴

کشف ته ستون تاریخی از یک باغ در مرودشت

ایسنا/فارس فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: یک ته ‌ستون تاریخی، در یک باغ واقع در روستای حصار شهرستان مرودشت کشف شده است.

سرهنگ محمدرضا بهمنی‌نژاد گفت: براساس گزارش یگان حفاظت مرودشت، درپی دریافت خبری مبنی بر کشف یک قطعه ‌سنگ تاریخی واقع در باغ شخصی در روستای حصار، بلافاصله عوامل این یگان برای صحت ‌و سقم موضوع به محل مورد عزیمت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دریافتی ایسنا، بهمنی‌نژاد افزود: در بررسی ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی مرودشت، یک ته ستون تاریخی ۲ طبقه که پایه و ساقه ستون در آن به هم متصل بود، در باغ مورد نظر کشف شده است.

او ابعاد این ته ستون کشف شده را حدودا ۵۰×۵۰ و ارتفاع آن را ۴۰ سانتی‌متر اعلام و خاطرنشان کرد که مالک باغ یاد شده به یگان حفاظت تحویل داده شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس همچنین یادآور شد که ته ستون تاریخی کشف شده به پایگاه جهانی تخت جمشید انتقال داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری روستای حصار یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس ستون تاریخی یگان حفاظت ته ستون کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان