Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به توافق بین بشار و مدیران باشگاه پرسپولیس قرمزها سود چندانی از این ترانسفر دریافت نمی کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بشار رسن هافبک عراقی قرمزها روز گذشته بعد از پایان بازی فینال مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد همراه با کاروان این تیم به تهران باز نمی گردد تا جدایی خود را از جمع شاگردان یحیی گل محمدی و پیوستن به تیم القطر در لیگ ستارگان این کشور را به صورت رسمی اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سوالی که مطرح می شود این است که باشگاه پرسپولیس از محل این انتقال چقدر توانسته درآمدزایی کند. پس از پیشنهاد باشگاه القطر به این هافبک عراقی بعد از صعود قرمزها به فینال لیگ قهرمانان آسیا، رسن در حالی مدیران باشگاه پرسپولیس و یحیی گل محمدی با این انتقال مخالف بودند اما برای جلب رضایت باشگاه در ابتدا مبلغ ۴۰۰ هزار دلار از قرارداد خود با القطر را جهت دریافت رضایتنامه پیشنهاد داده بود، اما وقتی با مخالفت مسئولان پرسپولیس روبرو شده حاضر است این رقم را تا مبلغ ۷۰۰ هزار دلار هم بالا ببرد.

رسن با ارائه این پیشنهاد به دنبال وسوسه کردن مدیران باشگاه پرسپولیس بود چراکه با قیمت فعلی دلار این پول می توانست درآمد خوبی را نصیب باشگاه پرسپولیس کند تا مشکلات مالی زیادی از تیم قهرمان ایران حل می کرد اما باشگاه پرسپولیس از این کار صرف‌نظر کرد و در حال حاضر در ازای دریافت ۱۲۰ هزار دلار بازیکن ارزشمند خود را از دست می‌دهد.

گفته می شود رغبتی و علیپور اعضای هیات مدیره به همراه مهدی رسول پناه سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس حاضر شدند با درخواست این بازیکن برای جدایی از جمع قرمزها موافقت کنند و با پرداخت ۱۲۰ هزار دلار از سوی این هافبک عراقی مجوز جدایی او را صادر کردند. این در حالی است که در قرارداد این فصل بشار رسن با باشگاه پرسپولیس بندی وجود داشت مبنی بر اینکه این بازیکن اگر در نیم‌فصل قصد جدایی داشت باید مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به‌عنوان حق فسخ به باشگاهش می‌پرداخت.

از آنجا که بشار رسن در نیم‌فصل از لحاظ قانونی به دلیل اینکه نقل‌وانتقالات لیگ قطر قبل از آغاز نیم‌فصل لیگ ایران به اتمام می‌رسید نمی‌توانست به تیم القطر بپیوندد این بازیکن در توافقش با رسول پناه حاضر شد تا زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا به صورت رایگان برای پرسپولیس بازی کند و بعد از فینال نیز در ازای پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جدا شده و به تیم مدنظرش بپیوندد.

بشار رسن که با قرمزها قراردادی به ارزش ۴۷۰ هزار دلار داشت مبلغی برای بازی در ۴ هفته اول لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان آسیا دریافت نخواهد کرد و در انتقالش به القطر هم ۱۲۰ هزار دلار سود خواهد برد، این در حالی است که اگر مدیران باشگاه پرسپولیس در ابتدای فصل اجازه جدایی این هافبک عراقی را برای پیوستن به لیگ ستارگان قطر صادر می کردند درآمد بیشتری از قرارداد سه میلیون و هفتصد هزار دلاری او با تیم القطر دریافت می کردند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس بشار رسن بشار رسن پرسپولیس ترانسفر بشار رسن مدیران باشگاه پرسپولیس هافبک عراقی هزار دلار بشار رسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو

بعد از پیگیری تسنیم در خصوص حجم بالای تخصیص ارز به مونتاژکاران و عدم کاهش التهابات بازار خودرو، وزیر صمت تیم کارشناسی را به جهت بررسی فرایندهای مذکور تعیین کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته علی آبادی وزیر صمت، درباره بیشتر بودن ارز تخصیصی به مونتاژ کاران خودرو نسبت به قطعه سازان گفت: من هم این را شنیده ام اما گزارش دقیقی در این زمینه دریافت نکرده ام. با این حال تیم کارشناسی مامور شده اند که این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: تلاش ما این است که بهره وری را در ظرفیت های کشور افزایش دهیم و در استفاده از منابع ارزی هم همین گونه است، بر همین اساس از شرکت ها خواسته ایم که پیش برنامه ای ارائه دهند و بگویند که ارز را برای چه کاری نیاز دارند، این ممکن است به کدورت برخی تولیدکنندگان انجامیده باشد و احساس کنند روند تخصیص ارز کند شده باشد. اما به نظر من این کار برای اینکه از منابع ارزی استفاده بهتری ببریم لازم و طبیعی است که روند تخصیص ارز را دچار کندی کرده باشد.

رانت ارزی مونتاژ کاران زیر نظر رسانه ها 

گفتنی است،  اخیراً گمرک ایران لیست 100 واردکنندۀ نخست به‌لحاظ ارزش دلاری در سال 1402 را منتشر کرد، نکتۀ قابل‌توجهی که در این لیست و بین شرکت‌هایی که بیشترین میزان ارز را در سال گذشته دریافت کرده‌اند به چشم می‌خورد، نقش پررنگ شرکت‌های خودروساز مونتاژی است.
همان‌طور که در پیوست شماره 2 گمرک مشخص است، اکثر خودروسازان مونتاژی، در لیست بیشترین دریافت‌کنندگان ارز در سال 1402 قرار دارند، به‌عنوان مثال در سال 1402 صنایع خودروسازی مدیران حدود 1 میلیارد دلار، کرمان موتور حدود 750 میلیون دلار، کوروش موتور آریا حدود 635 میلیون دلار و بهمن موتور حدود 400 میلیون دلار ارز دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است این موضوع از دید رسانه ها دور نماند و با توجه به وضعیت ملتهب بازار خودرو و عدم برقراری ثبات در این بازار، این سوال توسط رسانه ها مطرح شد که لزوم تخصیص این میزان ارز به شرکت های مونتاژکار در شرایطی که شاهد تاثیر گذاری کم آن ها در بازار خودرو هستیم، چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهاجم اسبق پرسپولیس آماده بازی با قرمزها
  • مهاجم اسبق پرسپولیس برای بازی با قرمزها برمی‌گردد
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • انتقال نادر: فروش پزشک فرانکفورت با ۲۰۰ هزار یورو!
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران
  • در صورت دریافت پیشنهاد مناسب؛ آمادگی آرسنال برای فروش گابریل ژسوس
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند
  • نگاهی به تقابل سپاهان و پرسپولیس؛ فینال بزرگ‌ فصل