Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران و شهرداران استان افزود : توجه به صنایع دستی هنرمندان مازندرانی ، توجه به هویت فرهنگی هر شهر محسوب می‌شود و احداث سراهای صنایع دستی در نقاط مناسبی در شهرها، باعث رونق کسب و کار هنرمندان و معرفی هویت فرهنگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر نقش صنعت گردشگری در توسعه استان اظهار داشت : سراهای صنایع دستی می‌توانند باعث ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع ‌دستی شوند لذا شهرداران این مساله را به شکل جدی پیگیری کنند.

رازجویان در این جلسه که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران برگزار شد ، بر ضرورت نگاه شهرداران به حوزه شهری تحت مدیریتشان به عنوان شهر گردشگر تاکید کرد و افزود : ۱۲ هزار هنرمند مازندرانی در ۶۴ رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند و احداث سراهای صنایع دستی در شهرها کمک بزرگی به این هنرمندان است.

وی ساخت خانه گردشگر از سوی شهرداری بهشهر را الگویی برای سایر شهرهای استان دانست و تاکید کرد : شهرهایی به توسعه می‌رسند که صنعت گردشگری در آنجا به درستی و به صورت کامل دیده شود. ‎

معاون استاندار مازندران با تاکید بر این که باید از ظرفیت ها و مواهب خدادادی در مازندران جهت اشتغال‌زایی، رونق کسب و کار و برقراری آرامش بیشتر برای هم‌استانی‌ها استفاده کرد ، گفت : در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال باید به حضور گردشگران میلیونی در استان به عنوان یک فرصت دیده شود.

رازجویان در عین حال بر ضرورت حفظ محیط زیست در کنار رونق صنعت گردشگری در مازندران تاکید کرد و شهرداری‌ها را به تهیه کتاب مصور و مکتوب‌کردن ظرفیت‌های مختلف گردشگری شهرها دعوت کرد و افزود : معرفی هر چه بهتر شهرها به جذب گردشگران باکیفیت‌تر کمک می‌کند.

وی توسعه بوم‌گردی را هم یکی از راه‌های گسترش گردشگری و توسعه روستاها دانست و ادامه داد : استفاده مناسب از آب‌بندان‌ها نیز رونق گردشگری در روستاها را در پی خواهد داشت.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: شهرداران جهت توسعه گردشگری، استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی دارای اهلیت را جدی ‌تر دنبال کنند.

برچسب‌ها ساری استانداری مازندران نمایشگاه ملی صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری استانداری مازندران نمایشگاه ملی صنایع دستی ساری استانداری مازندران نمایشگاه ملی صنایع دستی اخبار کنکور صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ به گفته مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان با محوریت کارخانه عظیم و تاریخی ریسباف در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نمایشگاه ایران اکسپو به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شد.
امیر کرم‌زاده، مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف را یکی از مهمترین و زیباترین بنا‌های صنعتی و تاریخی کشور معرفی کرد وافزود: مقرر است این کارخانه به موزه بزرگ اصفهان تبدیل شود.
نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ درتهران بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری به‌منظور نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که در این دوره از نمایشگاه، غرفه اصفهان به معرفی توانمندی‌های صادراتی استان با رویکرد و ارائه زنجیره ارزش‌های راهبردی به‌ویژه در بخش گردشگری و صنایع دستی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت.
دراین رویداد همچنین بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری به‌ویژه ۱۲ طرح برتر گردشگری در غرفه اصفهان معرفی شد.
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌های توسعه گردشگری با ۶ استان تهران، یزد، فارس، کرمان، قم و خراسان رضوی به‌منظور تعامل و همفکری بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها در این نمایشگاه منعقد شد.

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو