Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مادر شهیده خدمت گیلانی بر پرهیز از دورهمی های خانوادگی و کمک به کادر درمان تاکید کرد و افزود: از هموطنان خواهش دارم تا می  توانند از تجمع دوری و پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنند تا با هم بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

گیلان از اولین استان هایی بود که نشانه های شیوع ویروس کرونا و ابتلای افراد در آن دیده شد و کادر درمانی نیز در کنار بیماران نخستین افرادی بودند که در معرض این بیماری قرار گرفته و شماری از آنان از پرستار تا پزشک هم مبتلا شدند در این میان تعدادی جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کادر بهداشت و درمان گیلان ماه‌هاست که با تمام توان خود برای شکست کرونا پا به عرصه مبارزه گذاشتند و بسیاری از آنها حین خدمت‌رسانی و مداوای بیماران دچار کرونا شدند و برخی نیز در این میانه به جرگه شهدای مدافع سلامت پیوستند.

نرجس خانعلی زاده پرستار جوانی است که از همان ابتدای شیوع کرونا در گیلان به واسطه شغلش و ارتباط با بیماران در بیمارستان میلاد لاهیجان، به کووید-۱۹ مبتلا و در نهایت شهید شد. همزمان با گرامیداشت روز پرستار، پای صحبت‌های مادر این شهید مدافع سلامت نشستم تا هم از فرزندشان سخن بگویند و هم توصیه‌های خود با مردم را بیان کنند.  

آسیه حاجی زاده مادر پرستار شهید نرجس خانعلی زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: زمانی که شیوع کرونا در ایران به طور رسمی اعلام شد؛ ما همزمان درگیر مصیبت ناشی از شهادت دخترم شدیم و همزمان در اوج تنهایی و مصیبت به مدت ۲۵ روز در قرنطینه  ی کامل بسر بردیم، روزهای تلخ و سرد و سخت که یاد آوریش باعث آزردگی روح است؛ چه برسد به بیان آنها که بسیار درد آور است.

وی با بیان اینکه نرجس، نوع دوست و بسیار پر انرژی بود، گفت: نرجس اگه مریض بود یا هر مشکلی داشت، به کارش تا پای جان برای خدمت به مریض هایش ادامه می داد.

حاجی زاده با بیان اینکه این شهید سلامت دارای ویژگی های دیگری از جمله نوع دوستی و کمک به کودکان کار و بهزیستی، محک و کودکان درگیر بیماری ای بی و ایتام و ... بود و نسبت به این کودکان احساس مسئولیت می کرد گفت: نرجس بسیار بسیار مهربان بود؛ حال آدمای اطرافش براش مهم بود و دوست داشت دنیا برای همه قشنگ باشه.

مادر شهیده خدمت گیلانی خاطرنشان کرد: خانه ما نزدیک دریاست، نرجس یه وقتایی کیسه ی بزرگی برمی داشت و زباله های ساحل را جمع آوری می کرد.

وی با بیان اینکه کادر درمان و همه افرادی که برای ریشه کنی ویروس کرونا در کشور تلاش دارند از سرمایه های این مملکت هستند افزود: این افراد بخاطر سلامتی هموطنانشان لباس خدمت به تن کردند و جان خود را به خطر می اندازند؛ اگرچه منتی نیست اما هرکدام از این افراد خانواده، فامیل و دوستانی دارند که با رفتنشان داغ سنگینی بر دلهایشان می بارد.

حاجی زاده بر پرهیز از دورهمی های خانوادگی و کمک به کادر درمان تاکید کرد و افزود: از هموطنان خواهش دارم تا می  توانند از تجمع دوری و پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنند تا با هم بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

وی با اشاره به خواسته خانواده  شهدای مدافع سلامت از مردم که توجه به پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند گفت: درخواست داریم بیش از گذشته به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت ها برای شکست زنجیره انتقال ویروس توجه کنند زیرا هیچ چیز به اندازه همدلی و همگامی مردم در تحقق این هدف نمی تواند کارساز و تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهید سلامت کروناویروس دورهمی خانوادگی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان

استاندار لرستان گفت:استفاده از ظرفیت های خدادادی می‌تواند توسعه استان را به همراه داشته باشدو برای برطرف کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره مندی از ظرفیت های موجود یک ضرورت است.

ابوطالب شفقت در دیدار با فرماندهان سپاه لرستان با تأکید برحضورمردم واستفاده ازظرفیت مردمی افزود:در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده اما هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.

استاندار لرستان گفت:در بسیاری از صحنه های مهم انقلاب، مردم از مسوولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.

شفقت افزود:اداره کشور با حضور مردم در عرصه های مختلف امکان پذیر است و خدمت رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.

استاندار لرستان گفت:اقداماتو خدمت به مردم باید برای رضای خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.

شفقت افزود:نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت زدایی ماموریت دارند و توانمند سازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.

استاندارلرستان گفت:توجه به مجموعه آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و دانش آموزان باید فرهنگ دینی را فرا گیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.

شفقت افزود: آسیب های این استان باید شناسایی شود و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را بتدربج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • مصلا‌های نمازجمعه میزبان برگزاری میز‌های خدمت
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند