Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، رئیس کارکنان کاخ سفید تلاش کرد تا شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید را مخفی نگه دارد و حتی پزشکان را تهدید کرد که اگر هرگونه اطلاعاتی در این باره به بیرون درز کند، آنها را اخراج خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، چندین مقام آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفتند: همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در بین تیم "مارک میدوز"، رئیس کارکنان کاخ سفید در پاییز سال جاری میلادی، او خودش را به آب و آتش زد تا اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید را مخفی نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدوز نه تنها مثبت شدن تست کرونای خود در تاریخ ۷ نوامبر را مخفی کرد بلکه ظاهرا دست‌کم به یکی از مشاوران که می‌خواست این اطلاعات را اعلام کند دستور داد که چنین کاری انجام ندهد.

یک مقام ناشناس به روزنامه واشنگتن پست گفت: میدوز به مشاوران کاخ سفید گفت که آنها به هیچ وجه ملزم نیستند که به مطبوعات یا مردم اطلاع دهند که تست کرونای "جو شمو" که در کاخ سفید کار می‌کند، مثبت شده است.

میدوز حتی پا فراتر گذاشت و به واحد پزشکان کاخ سفید گفت که اگر آنها اطلاعاتی در این رابطه به رسانه‌ها دهند، آنها را اخراج خواهد کرد.

این در حالی است که "بن ویلیامسون"، یکی از دستیاران میدوز به روزنامه واشنگتن پست گفت، این ادعاها "ساختگی" هستند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: برخی دیگر از مقامات نیز میدوز را بخاطر انکار ویروس کرونا و تنبیه همکارانی که تلاش داشتند توصیه‌های بهداشت عمومی را رعایت کنند یا شفاف‌سازی کنند، به عنوان یک دشمن واقعی توصیف کردند.

بیزینس اینسایدر اوایل ماه جاری میلادی گزارش داده بود، از زمان آغاز پاندمی کرونا بیش از ۲۴ تن از مقامات ارشد آمریکا مرتبط با دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری این کشور از جمله شخص ترامپ به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

این بیماری در بین نزدیکان ترامپ شیوع یافت و کارمندان کاخ سفید، اعضای کمپین انتخاباتی، رهبران جمهوری‌خواه و تیم حقوقی‌اش به کووید ۱۹ مبتلا شدند.    

دست‌کم هشت مورد از این ابتلاها مرتبط با مراسمی در کاخ سفید در سپتامبر سال جاری میلادی بودند؛ جایی که بیش از ۱۵۰ تن که ماسک به صورت نداشتند در باغ گل سرخ برای اعلام نامزدی "امی کنی برت" به عنوان قاضی دیوان عالی گردهم آمده بودند.

براساس گزارش دانشگاه هاپکینز، از زمان آغاز پاندمی کرونا تست کووید ۱۹ بیش از ۱۷.۷ میلیون آمریکایی مثبت اعلام شده و بیش از ۳۰۰ هزار تن بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان ویروس کرونا کاخ سفید دونالد ترامپ مارک میدوز روزنامه واشنگتن پست ویروس کرونا کاخ سفید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • مخفی‌کاری و احتیاط عجیب درباره عالیشاه و بیرانوند
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال