Web Analytics Made Easy - Statcounter

از این پس، روزهای دوشنبه به مرور 10 نکته آماری جالب و اتفاق مهم در هفته اخیر دنیای فوتبال خواهیم پرداخت.

تیم منتخب تاریخ فوتبال از نگاه فرانس فوتبال و تیم منتخب سال 2020 از نگاه فیفا در هفته گذشته منتشر شد. روبرت لواندوفسکی بهترین بازیکن سال 2020 شد. جری بنگستون اولین فوتبالیستی بود که با ماسک بازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسوفا موکوکو جوانترین بازیکنی بود که در بوندسلیگا گلزنی کرد و رافائل لیائو سریعترین گل تاریخ پنج لیگ معتبر را به ثمر رساند و اسکات مک تومینای سریع ترین بریس تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. بهترین برد خارج از خانه لیورپول در زمین کریستال پالاس رقم خورد و هفت بازیکن مختلف این تیم پاس گل دادند. لیونل مسی نیز سرانجام در کنار پله بهترین گلزن تک باشگاهی تاریخ فوتبال شد.

تیم منتخب تاریخ فوتبال از نگاه فرانس فوتبال

با اعلام فرانس فوتبال (14 دسامبر 2020)، اسامی یازده بازیکن برتر تاریخ فوتبال در سیستم 3-4-3 به شرح زیر است:

لو یاشین (بهترین دروازه بان تاریخ) مارکوس کافو (بهترین مدافع راست تاریخ) فرانتس بکن باوئر (بهترین مدافع وسط تاریخ) پائولو مالدینی (بهترین مدافع چپ تاریخ) لوتار ماتئوس و ژاوی (بهترین هافبک دفاعی های تاریخ) دیگو مارادونا و پله (بهترین هافبک هجومی های تاریخ) لیونل مسی (بهترین وینگر راست تاریخ) رونالدو نازاریو (بهترین مهاجم نوک تاریخ) کریستیانو رونالدو (بهترین وینگر چپ تاریخ) بهترین تیم تاریخ فوتبال از نگاه فرانس فوتبال

بهترین تیم تاریخ فوتبال به انتخاب فرانس فوتبال 

دومین تیم برتر تاریخ فوتبال به انتخاب فرانس فوتبال

سومین تیم برتر تاریخ فوتبال به انتخاب فرانس فوتبال

بازی کردن با ماسک برای اولین بار در تاریخ فوتبال

جری بنگستون مهاجم سابق باشگاه پرسپولیس که اکنون در دپورتیوو المپیا بازی می کند، سوژه رسانه ها شد. جری بنگستون در جریان بازی دپورتیوو المپیا و مونترال ایمپکت (15 دسامبر 2020) در چارچوب رقابت های قهرمانی کونکاکاف در طول مدت حضور خود در میدان و به مدت 76 دقیقه با ماسک بازی کرد! این اقدام مهاجم سابق پرسپولیس، سوژه جدید رسانه ها در سراسر جهان شده است. کاپیتان 33 ساله المپیا به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد که در یک مسابقه حرفه ای با ماسک بازی کرده است. پیش از این دیوید مور 18 ساله در فوتبال آماتوری، یک ساعت با ماسک بازی کرده بود.

جری بنگستون و فوتبال بازی کردن با ماسک برای 76 دقیقه!

بازی کردن جری بنگستون با ماسکتیم منتخب سال 2020 جهان انتخاب شد

فیفا تیم منتخب سال 2020 فوتبال جهان را اعلام کرد (17 دسامبر 2020) و افراد حاضر در این تیم به شرح زیر هستند: 

آلیسون بکر (لیورپول / برزیل)، ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول / انگلیس)، سرخیو راموس (رئال مادرید / اسپانیا)، ویرجیل فن دایک (لیورپول / هلند)، آلفونسو دیویس (بایرن مونیخ / کانادا)، کوین دی بروین (منچسترسیتی / بلژیک)، تیاگو آلکانتارا (بایرن مونیخ - لیورپول / اسپانیا)، یاشوا کیمیش (بایرن مونیخ / آلمان)، لیونل مسی (بارسلونا / آرژانتین)، روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ / لهستان)، کریستیانو رونالدو (یوونتوس / پرتغال)

تیم منتخب سال 2020 فیفا

تیم منتخب سال 2020 جهان معرفی شد

 

روبرت لواندوفسکی بهترین بازیکن سال 2020 جهان

روبرت لواندوفسکی برای اولین بار به جایزه بهترین بازیکن سال فیفا (17 دسامبر 2020) دست یافت. او برای کسب این جایزه موفق شد بالاتر از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قرار بگیرد.

روبرت لواندوفسکی بهترین بازیکن سال 2020 جهان

مراسم بهترین های فیفا 2020 (The Best) / گزارش لحظه به لحظه 

یوسوفا موکوکو جوانترین گلزن تاریخ بوندسلیگا

یوسوفا موکوکو مهاجم آلمانی دورتموند در دیدار این تیم با اونیون برلین (18 دسامبر 2020) موفق به گلزنی شد، تا با 16 سال و 28 روز سن، تبدیل به جوان ترین گلزن تاریخ بوندسلیگا شود.

یوسف موکوکو، جوان ترین گلزن تاریخ بوندسلیگا

اولسان هیوندای قهرمان لیگ قهرمانان آسیا

اولسان هیوندای کره جنوبی با پیروزی 2-1 مقابل پرسپولیس (19 دسامبر 2020)، برای دومین بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

پرسپولیس ایران 1-2 اولسان هیوندای کره جنوبی / لعنت به پنالتی، وای بر VAR

برای اولین بار هفت بازیکن مختلف در یک بازی لیگ برتر برای یک تیم پاس گل دادند

برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر انگلیس، هفت بازیکن مختلف در یک دیدار مسابقات موفق به ثبت پاس گل برای یک تیم شدند. سادیو مانه (سنگال)، روبرتو فیرمینو (برزیل)، اندی رابرتسون (اسکاتلند)، ترنت الکساندر آرنولد (انگلیس)، محمد صلاح (مصر)، جوئل ماتیپ (کامرون) و الکس اوکسلید چمبرلین (انگلیس) در دیدار مقابل کریستال پالاس (19 دسامبر 2020) پاس گل دادند.

هفت بازیکن مختلف لیورپول در بازی مقابل کریستال پالاس پاس گل دادند

بهترین برد تاریخ لیورپول در مسابقات خارج از خانه لیگ

برد 7-0 لیورپول مقابل کریستال پالاس (19 دسامبر 2020) به بهترین برد قرمزها در زمین حریفانش در تاریخ برگزاری رقابت های لیگ انگلیس تبدیل شد. پیش از این برد 7-1 در زمین دربی کانتی در تاریخ 23 مارس 1991 بهترین برد لیورپول در زمین حریفانش بود. لیورپول تاکنون 2090 مسابقه در زمین حریفان در لیگ انگلیس به میدان رفته است. در سوی مقابل کریستال پالاس برای اولین بار در طول تاریخش در یک مسابقه خانگی، هفت گل دریافت می کند، تا سنگین ترین شکست خانگی کریستال پالاس با بهترین برد خارج از خانه لیورپول همزمان شود.

بهترین بردهای لیورپول در تاریخ لیگ برتر انگلیس

کریستال پالاس 0-7 لیورپول؛ مقتدر، منسجم، جذاب و با ابهت

لیونل مسی با رکورد پله مساوی کرد

لیونل مسی به رکورد پله مبنی بر بیشترین گل برای یک باشگاه رسید. لیونل مسی با گلزنی در نیمه اول بازی مقابل والنسیا (19 دسامبر 2020) به رکورد 643 گل زده با پیراهن بارسلونا رسید که این تعداد، بیشترین گل برای فقط یک باشگاه است و پیش از این فقط پله به این آمار دست یافته بود.

لیونل مسی به رکورد پله رسید

لیونل مسی بهترین گلزن تک باشگاهی / اینفوگرافیک

رافائل لیائو زننده سریع ترین گل تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی

رافائل لیائو در دیدار ساسولو و میلان، تاریخ سازی کرد. گل ثانیه 6 رافائل لیائو به ساسولو، سریع ترین گل تاریخ 5 لیگ معتبر اروپا است. این گل در ثانیه 6.2 به ثمر رسید و ضمن شکستن رکورد سریع ترین گل تاریخ سری آ که در اختیار پائولو پوجی با گل در ثانیه 8 بود، رکورد شین لانگ در سال 2019 که در ثانیه 7.69 گلزنی کرده بود را نیز شکست تا به سریع ترین گل تاریخ 5 لیگ معتبر اروپا تبدیل شود.

رافائل لیائو سریع ترین گل تاریخ 5 لیگ معتبر اروپا را به ثمر رساند

اسکات مک تومینای سریع ترین بریس تاریخ لیگ برتر انگلیس را ثبت کرد

اسکات مک تومینای هافبک اسکاتلندی منچستریونایتد در دقیقه 2 و 3 بازی با لیدز یونایتد (20 دسامبر 2020) موفق به گلزنی شد. اسکات مک تومینای نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که موفق می شود در سه دقیقه ابتدایی بازی بریس کند. پیش از این دانکن فرگوسن و رایان گیگز موفق به بریس در چهار دقیقه ابتدایی یک دیدار در لیگ برتر انگلیس شده بودند اما هیچ بازیکنی تا به حال نتوانسته بود این کار را در سه دقیقه انجام دهد.

اسکات مک تومینای و بریس در سه دقیقه!

بیشتر بخوانید:

ده اتفاق مهم دنیای فوتبال در هفته ای که گذشت (30 نوامبر تا 6 دسامبر 2020)

ده اتفاق مهم دنیای فوتبال در هفته ای که گذشت (7 دسامبر تا 13 دسامبر 2020)

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مقابل کریستال پالاس سریع ترین گل تاریخ بهترین بازیکن سال روبرت لواندوفسکی اسکات مک تومینای تیم منتخب سال 2020 ماسک بازی لیگ برتر انگلیس تاریخ لیگ برتر برای اولین بار رافائل لیائو فرانس فوتبال دنیای فوتبال تاریخ فوتبال پاس گل دادند جری بنگستون بایرن مونیخ سال 2020 جهان بهترین برد اتفاق مهم لیونل مسی ترین گلزن لیگ معتبر دسامبر 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان کارت اعتباری مخفی باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال چیست؟ (زیرنویس فارسی)

باور عمومی این است که باشگاه‌های فوتبال از اندوخته های مالی خود خرج کرده و بازیکنان جدید را به ترکیب خود اضافه می کنند، در حالی که ماجرا چیز دیگری است و پای یک کارت اعتباری مخفی در میان است!

دانلود (14MB)

دیگر خبرها

  • گل‌های دیدنی بازی‌های لیورپول - تاتنهام + فیلم
  • یرزی دودک: کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی تاریخ فوتبال است
  • تمجید سایت ژاپنی از زاهدی/ شهاب زننده بهترین گل تاریخ «آویسپا»
  • گولسیانی و کنعانی‌زادگان بهترین مدافعان میانی لیگ برتر؟
  • جریان کارت اعتباری مخفی باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال چیست؟ (زیرنویس فارسی)
  • پوستکوگلو: کلوپ زود به سطح اول فوتبال جهان برمی‌گردد
  • کلوپ: به عنوان یک پیرمرد توصیه می‌کنم لیگ برتر را از جنایت مدیران آن نجات دهید
  • رفتن خطیر کمتر از قهرمانی استقلال نیست! / بهترین شب زندگی نکونام بود
  • ویرجیل فن دایک بهترین هم تیمی‌اش در لیورپول را انتخاب کرد / فیلم
  • مهارت‌های باورنکردنی در دنیای فوتبال؛ از رونالدو و مسی تا نیمار و ام باپه / فیلم