Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار هرمزگان با بیان اینکه رشد بودجه عمرانی به تناسب رشد درآمدهای استان در بودجه سالانه، همواره از دغدغه‌های مردم بوده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده با ۷۶درصد رشد داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فریدون همتی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تشریح وضعیت منابع و مصارف کشور و استان در لایحه بودجه سال 1400، اظهار داشت : تکلیف درآمدی استان پنج هزار و 565 میلیارد تومان است که رتبه هفتم بین استان‌های کشور را در لایحه بودجه به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بودجه ای با چاشنی بلندپروازی/ لایحه بودجه 1400 مطلوب مجلس نیستدولت باید براساس واقعیت درآمدها بودجه را تعیین می‌کردعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: لایحه بودجه 1400 قانع‌کننده نیست

وی با بیان اینکه رشد بودجه عمرانی به تناسب رشد درآمدهای استان در بودجه سالانه، همواره از دغدغه‌های مردم، نخبگان و رسانه‌های استان بوده است، افزود: با مجموعه هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده با 76 درصد رشد همراه شده است. 

استاندار هرمزگان گفت: بر همین اساس یک‌هزار و 794 میلیارد تومان علاوه بر ردیف‌های اعتباری ملی مثل توسعه سواحل مکران که 1000میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه برای آن پیش بینی شده است به استان اختصاص پیدا خواهد کرد.

همتی، عنوان کرد: از اعتبار یک هزار میلیارد تومانی توسعه سواحل مکران، 60 درصد آن به هرمزگان تخصیص پیدا می‌کند.

استاندار هرمزگان همچنین از رشد 62 درصدی هزینه‌های جاری استان در سال آینده خبر داد و گفت: 619 میلیارد تومان از ردیف ملی و 24 درصد اعتبارات استانی برای هزینه‌های جاری هرمزگان پیش بینی شده است که رتبه دوم از نظر رشد منابع را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن اظهار امیدواری برای برطرف شدن موانع و فروش نفت به میزان پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده، بیان داشت: بر اساس بودجه پیش بینی شده برای استان و در صورت تخصیص 100درصدی اعتبارات، شاهد تحولات بزرگ در حوزه زیرساختی در کل مناطق استان خواهیم بود که به تبع آن بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا خواهد کرد و تجمیع منابع دولت و بخش خصوصی، شتاب چرخ تولید و اقتصاد در استان را مضاعف خواهد کرد.

همتی با اشاره به افزایش فضاهای بهداشتی و درمانی در استان، گفت: طی سه سال اخیر در زمینه احداث خانه های بهداشت، توسعه فضاهای بیمارستانی و اورژانس، گام های بزرگی از سوی دولت برداشته شده که عمده این فضاهای بهداشتی و درمانی تا پایان سال جاری در اختیار مردم هرمزگان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: زمان پیش بینی شده برای ساخت بیمارستان بین سه تا پنج سال بود اما با تمرکز بر روی این پروژه مهم و پیگیری های انجام شده، 175میلیارد تومان اعتبار جدید علاوه بر دو اعتبار قبلی پیش بینی شده در لایحه بودجه به این پروژه تخصیص پیدا کرد و با تأمین تجهیزات و نیروی انسانی این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت، تا پایان سال جاری این بیمارستان بزرگ و تخصصی در اختیار بخش درمان و مردم شریف هرمزگان قرار خواهد گرفت.

 همتی اضافه کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی استان تا پایان سال 1400، نیازهای تخصصی درمانی هرمزگانی‌ها رفع خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین با تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی استان بر تأمین منابع مالی خود از منابع گلوبال کشور، تصریح کرد: سرعت توسعه در شاخص‌های مختلف در استان با توجه به شرایط تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه و محدودیت‌های حاصل از کرونا در همسنجی با دوره‌های قبل نه تنها قابل قیاس نیست بلکه بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است.

وی افزود: به لطف توجه ویژه رهبرمعظم انقلاب، دولت، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و همراهی همه اقشار مردم، حجم عظیمی از فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای در استان شکل گرفته و در حال انجام است و هر یک از شهرها و روستاهای استان هرمزگان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لایحه بودجه سال استاندار هرمزگان میلیارد تومان پیش بینی شده سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را  از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اشاره کرد: برای تحقق این امر با اپراتور‌ها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قرارداد‌هایی در این زمینه باشیم.

کرباسی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمند‌سازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

وی  با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: هدف اصلی‌ این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتور‌ها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند‌.

کرباسی اضافه کرد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح های آن ها مورد تأیید معاونت علمی، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت ها کسر می‌شود‌.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن اشاره به اینکه براساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به اپراتور‌ها داده شود، گفت: هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد. این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان ‌آورد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟