Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: دولت برای بهسازی و نوسازی خانه های تاریخی یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.

مهدی عبوری، امروز (دوشنبه-اول دی ماه) در حاشیه سفر به شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از ویژگی های ارزشمندی که در شهرستان اردستان وجود دارد بافت بسیار منحصر بفردی است که در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی را مردم و مالکان خصوصی و همچنین شهرداری ها در بافت های تاریخی شروع کردند که باید از آنها حمایت شود، افزود: برای حمایت از برنامه های شهرداری ها طی اقدام مشترک با همکاری وزارت گردشگری، راه و شهرسازی و با محوریت شرکت بازآفرینی ایران و مدیریت شهری کمک و اثر بخشی برای پیشرفت طرح های شهرداری ها را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به عنوان پایلوت با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به صورت یک کار مشترک مجموعه‌های تاریخی که در شهرستان اردستان به عنوان یک راستا شکل گرفته مرمت می‌شود تا مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد، گفت: در بازدید از شهر زواره، شهرداری و میراث فرهنگی درخواستی برای بهسازی و ترمیم بازار و حسینیه بزرگ شهر داشتند که قرار شد ابتدا طرح اجرایی تهیه شود و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی مورد موافقت قرار بگیرد.

عبوری با بیان اینکه مالکان خانه‌های تاریخی اقدامات خوبی را برای مرمت و نوسازی شروع کردند که برای حمایت از آن‌ها ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ۹ درصد، ۴۰۰میلیون ریال تسهیلات ۱۸ درصد و ۴۰۰میلیون ریال هم تسهیلات ۴ درصد به عنوان ودیعه مسکن پرداخت می‌شود، افزود: در زمینه معرفی افراد برای تسهیلات محدودیت وجود ندارد و هر مقدار متقاضیان درخواست داشته باشند و بتوانند جذب کنند اعتبار تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهسازی بازار تاریخی زواره مورد موافقت قرار گرفت و شهرداری این شهر با همکاری میراث فرهنگی طرح مورد نظر را تهیه و پس از تصویب در وزارت راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته خواهد شد، گفت: اختصاص ۳۵۰ تن قیر برای معابر بافت فرسوده زواره مورد موافقت قرار گرفت.

عبوری با بیان اینکه ۵۰ درصد سهم دولت در زمینه تخفیف صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به شهرداری‌ها پرداخت خواهد شد، افزود: برای بهسازی و مرمت خانه‌های تاریخی که در مالکیت خود مجموعه شهرداری‌ها و فضای عمومی است اگر به عنوان یک مجموعه فرهنگی استفاده شود کمک بزرگی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اردستان مجموعه مسیر قنات دوطبقه  و مسجد جامع این شهر به عنوان دو مجموعه مورد بازسازی قرار خواهند گرفت، افزود: کاروانسرای کنار مسجد جامع اردستان احیا و به عنوان یک مرکز صنایع‌دستی از این مجموعه و فضای تاریخی آن استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت برای بهسازی و نوسازی خانه‌های تاریخی یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: در کل کشور ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که پنج میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها وجود دارد و جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه های تاریخی استانی شهرستانها خانه های تاریخی راه و شهرسازی برای بهسازی ریال تسهیلات شهرداری ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند