Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید السهلانی» رئیس کمیسیون خدمات و عمران پارلمان عراق، از بازدید کمیته حقیقت یاب پارلمان  از فرودگاه بین‌المللی کربلاء به منظور برای بررسی اثرات حمله آمریکا به این فرودگاه خبر داد.

نیروهای آمریکایی ۲۳ اسفند ماه گذشته در واکنش به حمله افراد ناشناس به پایگاه التاجی که میزبان تروریست‌های نظامی آمریکا و برخی کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در عراق است، به چند نقطه متعلق به سازمان الحشد الشعبی حمله کردند و در یکی از این حملات فرودگاه غیرنظامی و در دست ساخت کربلا را به بهانه اینکه از آنجا موشک شلیک شده است، هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السهلانی یک‌شنبه (دیروز - ۲۰ دسامبر) در جریان بازدید از این فرودگاه در جمع خبرنگاران گفت: یک کمیته پارلمانی از اعضای دو کمیسیون‌ خدمات و عمران و امنیت و دفاع به درخواست «حامد الموسوی» یکی از نمایندگان پارلمان تشکیل شد که امروز از این فرودگاه به همراه رئیس هیأت سرمایه‌گذاری و شماری از نمایندگان پارلمان بازدید کرد. 

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی گفت که هدف از این اقدام اطلاع از تصویر حقیقی آثار حمله آشکار آمریکا به تاسیسات و مراکز حیاتی بود.

السهلانی توضیح داد: این کمیته برای نخستین بار از فرودگاه کربلا به صورت میدانی بازدید کرد و در جریان میزان خسارات وارده در این حمله آمریکا قرار گرفت. حمله‌ای که موجب توقف پروژه تکمیل ساخت این فرودگاه شده است. ما همچنین ملاحظه کردیم که تمام فعالیت‌ها در این فرودگاه غیرنظامی بود و هیچ جای سوالی باقی نمانده است. اما حمله صورت گرفته موجب توقف اجرای این پروژه مهم استراتژیک شده است.

وی تاکید کرد که این کمیته به دیدار تولیت آستان مقدس حسینی (ع) نیز خواهد رفت تا یک گزارش مفصل درباره این حادثه تدوین و به پارلمان ارائه کند. این گزارش در نشست رسمی پارلمان قرائت خواهد شد تا همه از این حمله علیه پروژه‌های حیاتی کشور اطلاع یابند و راه‌هایی که از طریق آن عراق می‌تواند توضیح و غرامت از عاملان این حمله را مطالبه کند، بررسی شود.

در پی حمله اسفند گذشته آمریکا به فرودگاه در دست ساخت کربلای معلی، تولیت آستان امام حسین -علیه السلام-  از قصد خود برای شکایت از آمریکا به دادگاه‌های بین‌المللی خبر داد به ویژه که این احتمال نیز داده شده که آمریکا در حمله به این فرودگاهاز سلاح بیولوژیک یا میکروبی یا شیمیایی استفاده کرده باشد.

«حسن رشید جواد العبایجی» معاون دبیر کل تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسئله مهمی وجود دارد و آن، اینکه، آمریکایی‌ها فقط زبان حقوق را می‌فهمند».

وی افزود که به همین دلیل، تولیت مذکور، «به یکی از وکلای آمریکایی» وکالت داده است تا در آمریکا درباره حمله به فرودگاه بین‌المللی کربلا شکایت کند.

وی با بیان اینکه «همه می‌دانند که آن، فرودگاه غیر نظامی است»، تصریح کرد: « تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) از چند کانال دست به کار شده و وزارت خارجه نیز به شورای امنیت و سازمان ملل، نامه فرستاده است. این تولیت همچنین یک ستاد مدیریت بحران تشکیل داده است و اعضای هیأت مدیره تولیت نیز، در حال آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به حمله به این فرودگاه هستند.»

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا فرودگاه بین المللی کربلاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد

 به دلیل تداوم گرد و غبار، فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شش شهر خوزستان در روز سه‌شنبه غیر حضوری اعلام شد.

به گزارش ایسنا؛ داود میرشکار دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان خوزستان شامگاه دوشنبه اعلام کرد: فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه به صورت غیرحضوری است.

وی افزود: فعالیت آموزشی مدارس در این شهرستان‌ها در بستر سامانه شاد انجام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد