Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت "پارک بانوان" در دو شهرستان کرمانشاه و سنقر و کلیایی، تاکید کرد: پیگیر ساخت پارک بانوان در تمام شهرستانهای استان هستیم.

زهره رستمی در نشست خبری امروز (اول دی) در تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته از سوی دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه، از پیگیری برقراری عدالت جنیستی در استان به عنوان مهمترین این اقدامات یاد کرد وافزود: عدالت جنسیتی یعنی برقراری تناسب میان مردان و زنان در زمینه دسترسی به امکانات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که نباید با برابری جنسیتی اشتباه گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای ایجاد این عدالت جنسیتی، 179 شاخص در قالب هشت محور و 45 فعالیت تعریف شده که در حال رصد آنها در استان از طریق دستگاه های اجرایی هستیم.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه، آموزش و پژوهش، سلامت و تندرستی، حقوق و امنیت، جمعیت و خانواده، کار و اقتصاد، حمایت های اجتماعی، مشارکت سیاسی و تصمیم سازی و فرهنگ و اجتماع را هشت محور تعریف شده در بحث تامین عدالت جنسیتی در استان عنوان کرد.

رستمی خاطرنشان کرد: شاخص های این هشت محور از طریق دستگاه های اجرایی در حال رصد است و اگر در شاخصی ضعیف باشیم باید دستگاه مربوطه پاسخگو بوده و آن شاخص را تقویت کند.

وی همچنین از تصویب سند "ارتقا وضعیت زنان استان" در شورای برنامه ریزی استان خبر داد وافزود: در این سند هم فعالیت های استان در زمینه ارتقا شاخص های مطرح شده در حوزه برقراری عدالت جنسیتی پیگیری و رصد می شود.

تمام شهرستان‌های کرمانشاه صاحب "پارک بانوان" می شوند/ افتتاح پارک بانوانِ کرمانشاه تا پایان سال

رستمی در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی و اجتماعی بانوان، از راه اندازی "پارک بانوان" کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد وافزود: متاسفانه این پروژه چند سالی متوقف ماند، اما با پیگیری های که در یک سال و نیم گذشته صورت گرفته در نهایت استارت این پروژه زده شد.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه در زمینی به مساحت حدود 7700 مترمربع در نزدیکی بیمارستان حضرت معصومه(س) در حال ساخت است و تا به امروز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رستمی تصریح کرد: تلاش این است با شتاب بخشی به امور پروژه، پارک بانوان کرمانشاه تا پایان امسال آماده بهره برداری شود و بانوان کرمانشاهی بتوانند تعطیلات نوروز پیش رو از این پارک استفاده کنند.

مسئول امور بانوان استان، زمین والیبال و اسکیت، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی، محل نمایش فیلم، غرفه فروش صنایع دستی زنان سرپرست خانوار، اتاق سلامت مادران و کلاس های آموزشی خانواده و مادر را از جمله امکانات این پارک عنوان کرد.

رستمی از پیگیری برای راه اندازی "پارک بانوان" در تمام شهرستانهای استان خبر داد وافزود: این کار در حال پیگیری است و هم اکنون پارک بانوان شهرستان سنقر و کلیایی با حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و پیش بینی می شود تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و در سایر شهرستانها هم به ترتیب این پارک راه اندازی خواهد شد.

پیگیر راه اندازی مراکز توانمندسازی زنان در تمام شهرستانهای استان هستیم

این مسئول در ادامه از افتتاح مرکز توانمندسازی زنان خودسرپرست یا بدسرپرست در محلات مختلف کرمانشاه خبر داد و گفت: اولین مرکز توانمندسازی زنان در شهرک دولت آباد افتتاح شد و برنامه داریم در گام بعدی این مرکز را در محله کرناچی راه اندازی کنیم.

رستمی تصریح کرد: پیگیر راه اندازی این مرکز در محلات دیگر کرمانشاه هستیم و برنامه داریم تا با همکاری فرمانداران چنین مراکزی را در دیگر شهرستانهای استان نیز راه اندازی کنیم.

وی افزود: در این مرکز آموزش ها و مهارت آموزی های لازم در زمینه هشت رشته صنایع دستی و هنری به زنان داده می شود تا از این طریق بتوانند مشاغل خانگی راه اندازی کنند.

رستمی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال هم بعد از گذراندن دوره های آموزشی، تسهیلاتی جهت ایجاد کسب و کار در اختیار این زنان قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین با همکاری شهرداری، بازارچه های صنایع دستی در سطح شهر جهت فروش محصولات تولیدی این زنان راه اندازی خواهد شد.

برپایی نمایشگاه محصولات زنانِ بدسرپرست و خودسرپرست کرمانشاهی در سلیمانیه

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی زنان خودسرپرست و بدسرپرست استان در سلیمانیه عراق خبر داد و افزود: این نمایشگاه 15 روزه از دو روز پیش کار خود را آغاز کرده است.

رستمی تصریح کرد: در این نمایشگاه محصولات تولیدی این زنان در 30 غرفه جهت فروش عرضه خواهد شد که بازار خوبی برای فروش این محصولات محسوب می شود.

وی افزود: در نظر داریم اگر شرایط فراهم شود بتوانیم چنین نمایشگاهی را برای محصولات تولیدی زنان خودسرپرست و بدسرپرست کشور با محوریت استان کرمانشاه در محل سلیمانیه کشور عراق برگزار کنیم که در مرحله تدوین طرح آن هستیم.

پرداخت تسهیلات 324 میلیارد تومانی به 5121 طرح اشتغالزایی بانوانِ کرمانشاهی

مدیرکل امور خانواده و زنان استانداری کرمانشاه در ادامه گریزی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به زنان استان داشت و افزود: در حال حاضر 143 صندوق خُرد زنان روستایی در استان داریم که 4444 نفر در آنها عضویت دارند و این صندوق ها تسهیلات 20 تا 50 میلیون تومانی را جهت اشتغال زنان روستایی در اختیار آنها قرار می دهند.

رستمی افزود: از سال 1397 تاکنون نیز 5121 طرح از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار شده اند که در مجموع با پرداخت 324 میلیارد تومان تسهیلات به این تعداد طرح، توانسته ایم بیش از 6300 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته باشیم.

وی افزود: این طرح ها در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت بوده که از جمله آنها می توان به طرح پرورش دام سبک و سنگین، فرش بافی و تولید عسل  اشاره کرد.

این مسئول به تاسیس 117 تعاونی در استان با مدیریت زنان طی دو سه سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: این تعاونی ها هم 1117 نفر اشتغالزایی داشته است.

23 شرکت دانش بنیان با مدیریت زنان داریم

وی به فعالیت بانوان استان در عرصه علم و فناوری هم اشاره کرد وافزود: در حال حاضر 34 هسته فناور با رهبری و مدیریت زنان در استان فعال بوده که بیش از 900 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم داشته است.

رستمی تصریح کرد: همچنین 23 شرکت دانش بنیان نیز با مدیریت زنان در استان فعال است که این شرکت ها هم 125 نفر اشتغالزایی داشته اند.

وی در ادامه در تشریح دیگر فعالیت های دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه، از پیگیری معرفی شهرهای دوستدار کودک، برپایی مدرسه پاییزه حقوق کودک، اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده، پیگیری راه اندازی کلینیک حقوق تخصصی کودک، توزیع هشت هزار پک بهداشتی میان کودکان نیازمند با همکاری یونیسف و پیگیری نامگذاری محلات و کوچه ها و مراکز فرهنگی و ورزشی به نام بانوانِ شهیده به عنوان بخشی از این اقدامات نام برد.

در حاشیه این نشست، از سه زوج پرستارِ کرمانشاهی هم به مناسبت روز پرستار و گرامیداشت این ایام تقدیر و از زحمات و فداکاری چندین ماهه آنها برای مبارزه با کرونا بصورت نمادین تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه پارک بانوان معاون استانداری کرمانشاه امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه شهرستانهای استان نفر اشتغالزایی محصولات تولیدی عدالت جنسیتی تمام شهرستان مدیریت زنان پارک بانوان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم کلنگ زنی اولین پارک بانوان شهریار بعد از ظهر شنبه با حضور علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهریار، علی ملکی شهردار شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از معاونان شهرداری در شهرک امیریه برگزار شد.

فرماندار شهریار در این مراسم به اهمیت و نیاز شهر پارک بانوان پرداخت و گفت: جامعه اسلامی توجه ویژه ای به نقش بانوان در حوزه‌های مختلف همسرداری، فرزندآوری و فعالیت در اجتماع دارد لذا در این راستا فراهم سازی ایجاد روحیه نشاط و ارتقا سرانه ورزشی این قشر تأثیرگذار نیز امری حیاتی است.

علیرضا فاتحی نژاد ادامه داد: حضور زنان در تمامی حوزه‌های مختلف جامعه چشمگیر و انکارناپذیر است، زمانی که انتظار حفظ حریم و استمرار حضور مؤثر زنان جامعه را داریم باید بستر لازم برای ارتقای روحیه شور و نشاط در جامعه ایجاد گردد و توسعه اماکن مخصوص بانوان یکی از این بسترهاست که نیازمند توجه ویژه مسئولین و شهرداری‌ها و شوراها است.

وی افزود: کلنگ زنی پارک ویژه بانوان نیز ضرورتی بود که به همت شهرداری شهریار و با پشتیبانی اعضای محترم شورای شهریار انجام یافته و امیدواریم در مهلت مقرر شاهد افتتاح این پارک باشیم.

فرماندار شهریار ضمن تبریک پیشاپیش روز ملی شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهرستان اضافه کرد: شوراها به معنای واقعی تجلی مشارکت مردم هستند چرا که با انتخاب خود مردم برای محقق نمودن مطالبات مردم تلاش می‌کنند.

فرماندار شهریار در ادامه با تبریک روز کار و کارگر و هفته بزرگداشت معلم خاطرنشان کرد: کارگران نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در پویایی جامعه دارند و مطمئناً در شهرستان شهریار نیز برنامه‌هایی جهت گرامیداشت کارگران و فرهنگیان و معلمان عزیز خواهیم داشت.

شایان ذکر است پارک بانوان امیریه در زمینی به مساحت ۱۹ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان در داخل پارک امیریه شهریار به همت شهرداری و شورای اسلامی شهریار کلنگ زنی صورت گرفت و طبق اعلام شهرداری در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6090424

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور