Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، دانشگاه الازهر مصر برای نخستین بار هرگونه عضویت در سازمان اخوان المسلمین را که مقامات مصر آن را رسما گروهی تروریستی اعلام کرده‌اند، تحریم کرد.

مرکز جهانی فتوای الکترونیکی الازهر در فتوایی مکتوب اعلام کرد پیوستن به اخوان المسلمین و دیگر گروه‌های تروریستی شرعا حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات مصر از نوامبر ۲۰۱۴ اخوان المسلمین را گروهی تروریستی اعلام کردند چنان که صد‌ها تن از عناصر و سران این سازمان با اتهامات مرتبط با تحریک یا ارتکاب اقدامات خشونت آمیز در پی عزل محمد مرسی رئیس جمهور اسبق که از اعضای این گروه بود محاکمه می‌شوند.

فتوای الازهر همسو با موضع هیئت علمای ارشد سعودی است که نیمه‌های نوامبر گذشته اعلام کرد اخوان المسلمین گروهی تروریستی است که نماینده راه اسلام نیست و اهداف حزبی خود را در پوشش دین دنبال می‌کند و اقداماتش در ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی و خشونت و تروریسم ضد دین است. شورای فتاوای شرعی امارات هم این موضع را تایید کرد.

خالد الجندی عضو شورای امور اسلامی مصر درباره فتوای الازهر تاکید کرد همه جهان اسلام منتظر آن بودند. او افزود این نخستین بار است که الازهر درباره ملحق شدن به گروه‌های افراط گرا سخن می‌گوید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخوان المسلمین الشرق الاوسط اخوان المسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس اظهار داشت: تلاش می‌شود متناسب با سند تحول قوه قضائیه، ارائه خدمات به مردم تسهیل و هوشمند شود.

وی افزود: با هوشمندسازی خدمات، نظارت‌ها آسان، سریع و دقیق می‌شود.

دادستان کل کشور در ادامه به همکاری قوه قضائیه و دولت برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مشارکت مردم و جهش تولید دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد افزود: در این سفر مسائل و نیازمندی‌های هرمزگان دریافت و به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌شود.

در ادامه برنامه‌های سفر دادستان کل کشور به شهر بندرعباس حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد با حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز دیدار کرد.

وی همچنین از دادسرای بندرعباس و بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

کد خبر 6094458

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه