Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@09:10:43 GMT

کاهش ۳.۹ درصدی تولید شیشه جام در کشور

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۷۰۹۰

کاهش ۳.۹ درصدی تولید شیشه جام در کشور

بررسی آمار واحدهای تولید کننده شیشه جام( تخت) حاکی از عملکرد ۷۳۹.۲ هزار تنی است در دوره هشت ماهه امسال که افت ۳.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه ثبت کرد.

به گزارش ایمنا، بر پایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است، تولید هشت ماهه شیشه جام سال گذشته رقم ۷۶۸.۸ هزار تن را نشان می‌دهد.
به استناد گزارش‌های رسمی وزارتخانه یاد شده، اکنون ظرفیت تولید شیشه جام در کشور به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده که یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید ۱.۶ میلیون تن

آمارهای عملکرد تولید شیشه جام گویای ثبت رقم یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن در سال ۹۸ است و نسبت به رقم یک میلیون و ۶۲۹ هزار تن عملکرد سال ۹۷ تفاوت معناداری نداشت.

سال ۹۳ میزان تولید شیشه جام رقم یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن را نشان می‌دهد که تا پایان سال گذشته نزدیک به ۳۵ درصد رشد در این بخش به دست آمده است.

استان‌های عمده تولید شیشه جام

بررسی وضعیت تولید شیشه جام در سطح کشور نشان می‌دهد که استان‌های قزوین، یزد و مرکزی به ترتیب بیشترین سهم از ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی را به خود اختصاص داده اند و پیش بینی شده امسال تولید ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ داشته باشد.

جایگاه ایران در بازار صادرات

براساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران و به استناد گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، کشورمان در جدول صادرات شیشه جام در سال ۲۰۱۹ رتبه بیست و هشتم با سهم ۰.۶ درصد از کل را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه سال قبل از آن نیز در این جایگاه قرار داشت.

داده‌های سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد ارزش صادرات شیشه جام در سال ۹۸ به رقم ۵۷.۴ میلیون دلار رسید.

صادرات شیشه جام در سال ۱۳۹۱ برابر با ۵۵ میلیون دلار ثبت شد، اما در سال ۹۵ با دستیابی به ارزش ۶۶.۹ میلیون دلاری نسبت به سال ۹۴ که ۴۸ میلیون دلار بود، بالاترین رشد به میزان ۳۹ درصدی را در این بخش ثبت کرد.

به گزارش ایرنا، امروز ایران با استخراج متوسط ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از پنج هزار و ۴۰۰ معدن فعال که سهم ۶۰ تا ۶۵ درصدی آن به مصالح ساختمانی اختصاص دارد، رتبه پانزدهم جهان را از لحاظ ذخایر شناسایی شده به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 463222

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جام جلو شیشه خودرو تولید شیشه جام تولید ملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تولید شیشه جام شیشه جام نشان می دهد یک میلیون هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران