Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صالح جوکار گفت: تعرفه گذاری یکی از مطالبات اساسی پرستاران ما و جامعه آنان است که دولت باید اجرایی‌اش کند و بخش نظارتی آن‌هم توسط مجلس دنبال شود.

به گزارش برنا؛ محمد صالح جوکار، رئیس سازمان کمیسیون امور داخلی کشور در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» درباره طرح دوفوریتی وضعیت کاری پرستاران که در مجلس شورای اسلامی تائید شده گفت: پرستاران نیروی کلیدی و محافظان جان مردم در کشور محسوب می‌شوند و در طول یک سال گذشته درگیر دفاع از جان مردم در مقابل دشمن بشریت یعنی ویروس کرونا بوده‌اند و همیشه این مسئله بوده که صدای این عزیزان به گوش کسی نمی‌رسد، بلکه در روز تولد حضرت زینب از آنان یادی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در مورد این طرح چند نکته مطرح است، در سال 86 قانون تعرفه گذاری برای پرستاران مصوب و اجرایی شده است. در حال حاضر این بحث تعرفه گذاری یکی از مطالبات اساسی پرستاران ما و جامعه آنان است که دولت باید اجرایی‌اش کند و بخش نظارتی آن‌هم توسط مجلس دنبال شود.

جوکار ادامه داد: نکته بعدی تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و نیروهای خدماتی است که این مطالبات حق آنان است و باید انجام شود.

رئیس سازمان کمیسیون امور داخلی کشور بیان کرد: پرستاری کار بسیار سختی است و آن‌ها همیشه درتهدید هستند، لذا ما وظیفه‌داریم آرامش را برایشان حفظ کنیم. ما در کشور 145 هزار نفر جامعه پرستاری داریم که الآن 6 هزار نفر آن‌ها در قرنطینه هستند، پس برای اینکه آینده شغلی این عزیزان تضمین شود باید برای تبدیل وضعیت گروهی متقاضی از نیروی شرکتی یا قراردادی به استخدام رسمی اقدامی انجام داد.

جوکار در پایان ادامه داد: امروز پول حقوق آن‌ها را به شرکت‌ها می‌دهیم اما آنان واریز حقوق را به‌درستی انجام نمی‌دهند. پس چرا دولت مستقیم حقوق را برای خودشان واریز نکند؟ سازمان امور اداری و استخدامی وظیفه این امور را بر عهده دارد و مطالبات عقب‌مانده پرستاران که بحث کار و اضافه‌کار آن‌هاست از سال 96، 97، 98 همچنان باقی‌مانده که این هم باید به‌صورت جدی در بخش نظارتی مجلس دنبال شود که حقوق این عزیزان تا پایان امسال پرداخت شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مطالبات جامعه پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به‌ گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسلامی با سپاس از همراهی و همکاری کلیه ارائه‌دهنگان خدمات سلامت به‌ویژه مراکز دانشگاهی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأمین منابعی که توسط همکاران انجام شده، در روز چهارم اردیبهشت ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان واریز شد. این پرداخت بابت مطالبات مراکز دانشگاهی شامل مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های ویژه دانشگاهی و نیز بیمارستان‌های دانشگاهی در سراسر کشور انجام شد. همچنین در همین هفته ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

وی افزود: فرایند پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در بخش سلامت فرایندی مستمر است و ان‌شاءالله سایر مطالبات رسیدگی‌شده مراکز طرف قرارداد نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران