Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- بررسی آمار واحد های تولید کننده شیشه جام( تخت) حاکی از عملکرد ۷۳۹.۲ هزار تنی است در دوره هشت ماهه امسال که افت ۳.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه ثبت کرد.

 آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت حاکی است، تولید هشت ماهه شیشه جام سال گذشته رقم ۷۶۸.۸ هزار تن را نشان می دهد.
باستناد گزارش های رسمی وزارتخانه یاد شده، اکنون ظرفیت تولید شیشه جام در کشور به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده که یک‌میلیون و ۵۰۰ هزارتن تولید واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید ۱.۶ میلیون تن

آمار های عملکرد تولید شیشه جام گویای ثبت رقم یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن در سال ۹۸ است و نسبت به رقم یک میلیون و ۶۲۹ هزار تن عملکرد سال ۹۷ تفاوت معناداری نداشت.

سال ۹۳ میزان تولید شیشه جام رقم یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن را نشان می دهد که تاپایان سال گذشته نزدیک به ۳۵ درصد رشد در این بخش بدست آمده است.

استانهای عمده تولید شیشه جام

بررسی وضعیت تولید شیشه جام در سطح کشور نشان می دهد که استانهای قزوین، یزد و مرکزی به ترتیب بیشترین سهم از ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی را به خود اختصاص داده اند و پیش بینی شده امسال تولید ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ داشته باشد.

جایگاه ایران در بازار صادرات

براساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران و باستناد گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، کشورمان در جدول صادرات شیشه جام در سال ۲۰۱۹ رتبه بیست و هشتم با سهم ۰.۶ درصد از کل را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه سال قبل از آن نیز در این جایگاه قرار داشت.

داده های سازمان توسعه تجارت نشان می دهد ارزش صادرات شیشه جام در سال ۹۸ به رقم ۵۷.۴ میلیون دلار رسید.

صادرات شیشه جام در سال ۱۳۹۱ برابر با ۵۵ میلیون دلار ثبت شد، اما در سال ۹۵ با دستیابی به ارزش ۶۶.۹ میلیون دلاری نسبت به سال ۹۴ که ۴۸ میلیون دلار بود، بالاترین رشد به میزان ۳۹ درصدی را در این بخش ثبت کرد.

 امروز ایران با استخراج متوسط ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از پنج هزار و ۴۰۰ معدن فعال که سهم ۶۰ تا ۶۵ درصدی آن به مصالح ساختمانی اختصاص دارد، رتبه پانزدهم جهان را از لحاظ ذخایر شناسایی شده به خود اختصاص داده است.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولید شیشه جام نشان می دهد یک میلیون شیشه جام هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) حمله خفت‌گیر‌های خشن به مهاجم استقلالی در اتوبان!

امین منوچهری مهاجم سابق استقلال امروز در اتوبان چمران با صحنه وحشتناکی رو به رو شد و در ترافیک مورد حمله سارقین قرار گرفت و گردنبند طلای او به سرقت رفت.

به گزارش خبر ورزشی، منوچهری در گفتگویی کوتاه گفت: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودرو من برخورد کرد و پس از آن شروع کرد به فریاد زدن و با دست به شیشه خودرو من می‌کوبید، زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزئی ببیند.

منوچهری در ادامه گفت: صحنه شوکه کننده بود و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم، زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم شخص موتور سوار با مشت به سمت من حمله کرد و از این اتفاق شوکه شده بودم و ناگهان یک نفر دیگر اقدام به سرقت کرد، نمی‌دانم چرا رسیدگی نمی‌شود. این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند!

tags # استقلال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • (عکس) حمله خفت‌گیر‌های خشن به مهاجم استقلالی در اتوبان!
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه