Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:31:39 GMT

از نعمت های اثرات پاندمی کرونا

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۷۸۴۶

ایسنا/همدان به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، اصحاب رسانه شهرستان ملایر به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیمارستان امام حسین (ع) از پرستاران و کادر درمانی این بیمارستان تجلیل کردند.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر در حاشیه این مراسم به عدم شناخت جامعه پزشکی از این بیماری در ابتدای شیوع آن اشاره و اظهار کرد: در نخستین ماه شروع این پاندمی ما ۳۵ داوطلب به منظور ارائه خدمات در بخش ویژه بیماران کرونایی این بیمارستان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر آناهیتا هیربدمبارکه با بیان اینکه در حال حاضر با شناخت بیشتر از این بیماری و کاهش آمار مرگ و میر، شرایط برای کادر درمانی بهتر شده است، گفت: با وجود شرایط سختی که شیوع بیماری کرونا در جامعه ایجاد کرد، خوشبختانه مجموعه ما توانست نواقص و محدودیت های این بیمارستان را تا حد زیادی برطرف کند.

هیربدمبارکه ادامه داد: تامین دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری و اخذ حواله یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر از وزارتخانه، اضافه شدن هشت تخت آی سی یو هر کدام با تامین هزینه ای حدود ۶۰۰ میلیون تومان به ۱۰ تخت قبلی بیمارستان، ورود یک دستگاه سونوگرافی جدید به بیمارستان، نوبت گرفتن سی تی اسکن جدید برای بیمارستان از ۶۰ به ۳۲  و نیز جذب برخی از نیروهایی که زمانی برای ما آرزو بود از جمله نواقص برطرف شده در دوران شیوع بیماری کرونا بود و در مجموع ما توانستیم اثرات این پاندمی را به یک نعمت تبدیل کرده و از آن استفاده کنیم.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) ملایر از نبود هیچ بیماری پشت خط آی سی یو خبر داد و بیان کرد: با شروع این پاندمی یکی از مشکلات بسیاری از کشورهای پیشرفته انتخاب بیمار برای استفاده از تخت آی سی یو بود که خوشبختانه در ملایر این اتفاق نیفتاد.

وی به روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدای شیوع این بیماری نگرانی و ترس من به علت تجربه ای که از پاندمی سرخک کسب کرده بودم، کمتر بود و از طرف دیگر خوشحال بودم که در آینده بعنوان یک مادربزرگ قصه جدیدی برای نوه های خود دارم، این نگاه به من کمک کرد که این دوران را بدون نگرانی پشت سر بگذارم.

باید یاد بگیریم که چگونه مراودات سالمی داشته باشیم

هیربدمبارکه از وجود بیماری کرونا حداقل تا یکسال آینده و در خوشبینانه ترین حالت خبر داد و گفت: به علت جهش های این ویروس و نیاز هر ساله به واکسیناسیون، تزریق واکسن نیز معجزه ای نخواهد کرد. پس تلاش ما در راستای سازگاری با سبک جدیدی از زندگی در عین حفظ روابط اجتماعی و مراودات باید باشد و باید یاد بگیریم که چگونه مراودات سالمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتظار برای به پایان رسیدن این اپیدمی، کیفیت زندگی را پایین می آورد، تاکید کرد: ما برای سازگاری با این شرایط به یک آموزش جمعی نیازمندیم، یعنی سبک خرید کردن و یا برگزاری دورهمی هایمان باید تغییر کند به طوریکه در عین خوب کردن حال خود، به کسی آسیب نزنیم.

رئیس بیمارستان امام حسین ملایر یادآور شد: با توجه به اینکه هر نوع گردهمایی بیش از هفت نفر در مدت زمان بیش از ۲۰ دقیقه در یک محیط سربسته خطرناک و عاملی در ایجاد قتل های خاموش است، می توان با برگزاری دورهمی ها در طبیعت و در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی، نقصان های ارتباطات اجتماعی ناشی از شیوع این بیماری را جبران کرد.

هیبریدمبارکه ایجاد نگاه سازگاری را علت اصلی انجام وظایف کادر درمانی در این دوره در عین حفظ روحیه دانست و ادامه داد: از ابتدای شیوع این پاندمی حدود ۲۰۰ نفر از پرسنل بیمارستان امام حسین(ع) به کرونا مبتلا شده و تعدادی نیز بستری شدند.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک روز پرستار و با تحسین جسارت و جرات کادر درمانی، تصریح کرد: برخلاف بسیاری از کشورها که با سیل استعفای کادر درمانی از آغاز شیوع بیماری کرونا مواجه بودند، خوشبختانه در کشور ما اتفاق نیفتاد.

حجت الاسلام طالب ترکاشوند روحیه کادر پزشکی و درمانی را همان روحیه رزمندگان دفاع مقدس دانست که برای رفتن به میدان مین، ثبت نام می کردند و گفت: مردم به وجود کادر درمانی و پرستاران افتخار کرده و برایشان احترام ویژه قائل هستند و آنان را بعنوان قهرمانان ملی می شناسند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر روز، روز پرستار است، افزود: در شهرستان ملایر بیش از ۹۰ درصد مردم ماسک می زنند و خوشبختانه مردم نهایت همکاری در اجرای محدودیت های کرونایی را داشتند.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نیز ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و احاد جامعه به علت نگاه ویژه به پرستاران و کادر درمانی اظهار کرد: امیدواریم این نگاه، انگیزه و توان ما را در جهت ارائه بهتر خدمات مضاعف کند.

غلامرضا مباشری با بیان اینکه آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در ملایر نسبت به کشور و استان کمتر است، گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا فعلا دارو و یا واکسنی ندارد، بهبودی های حاصل شده هم بدلیل مراقبت های کادر درمانی از بیماران و هم بدلیل مدیریت صحیح در سطح مدیریت ارشد شبکه بهداشت و درمان و پس از آن بیمارستان ها است.

مباشری تاکید کرد: فرصت پیش آمده برای ادای دین به هم وطنان عزیزمان با لباس مدافع سلامت مایه افتخار و مباهات همه پرستارن است و کاش فرصتی پیش می آمد که ما می توانستیم مانند مدافعان حرم، در خارج از مرزهای ایران با این ویروس مقابله کنیم و بعنوان سرباز مدافع سلامت اجازه ورود این بیماری به کشور را نمی دادیم.

وی با اشاره به شعار روز پرستار مبنی بر" پرستاری نبض سلامت جامعه، ضربان قلب پرستار" مطرح کرد: این شعار نشان دهنده این است که پرستار تا پای جان برای حفظ سلامت جامعه خود ایستاده و در این روزها ما شاهد عمل کردن به این شعار توسط بسیاری از پرستاران و پزشکان با از دست دادن جانشان بودیم.

مباشری در پایان از مردم و نیز واحدهای صنفی بدلیل همکاری در تعطیلی مغازه هایشان و اجرای محدودیت ها و کمک به قطع زنجیره بیماری کرونا و پس از آن کمک به کادر درمانی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس همه باهم علیه کرونا بيمارستان بیمارستان امام حسین ع بیماری کرونا کادر درمانی ابتدای شیوع روز پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب

پلمب بیمارستان "محب مهر" به دلیل کشف حجاب تکذیب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار فیلم  پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: پس از تماس عوامل درمانی  با مرکز فوریتهای 110  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، مشخص شد درب مشترک  دو بیمارستان "محب مهر" و "هاشمی نژاد"  به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است.

گفتنی است که  هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است

پلیس هر گونه خبری  مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • دلیل پلمب بیمارستان محب مهر مشخص شد
  • تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب
  • پلیس پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب را تکذیب کرد
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان